Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma - 27 augusti 2008 21:15

Idag har varit en riktigt bra dag, trots att regnet öste ner senare under dagen. Dagen började iaf med sovmorgon och sedan bar det av hem till Micky, och därifrån till skolan. Sara sprang i fatt oss med så hon slog följe med oss till skolan och därträffa vi Josefine och Oliva. Sedan kom lärarna och vi åkte iväg till Hökerum, där vi skulle spela paintball. Det var lite halvnervöst. Jag och Sara åkte ihop med Loopy.

  När vi kom fram till Paintballstället fick vi veta hur parkören fungerade och sedan fick viv ar sin mask och det var dags att spring ut i skogen och skjuta ut varandra. Haha.. Jag fick inte så mkt färg på mig, jag höll mig gömd. Fast jag blev träffad en gång på fingrarna och det sved till lite, men den på armen gjorde förbannat ont. Tror fortfarande det var en av mina lagkambrater som sköt på mig. taskigt ju =O Jaja. Kul hade jag. Är så himal glad att jag vågade följa med och testa. Det var så himla roligt. SKulle nog kunna tänka mig och spela igen, även om jag inte är så himla duktig. Kan spela med Annizz någon gång. Eller så ordanar jag så att klassen kan spela Lazer Dome, det hade varit kul att testa på med. Det har varit en bra dag idag =D 

Av Emma - 24 augusti 2008 13:43

Idaghar jag sovit länge kom hem så himla sent igår.Jag var på¨släktträff i Färgelanda och där finns inte mkt att göra kan jag säga dig. Det är inget ställe man åker till för att ha kul en lördagkväll. Inte om man frågar Färgelandabonarna iaf. Men nu var det så att det var dags efter 20år att ha den där släktträffen som min farmor har tjatat så länge om. Det var så att Petter och Sara, hur man nu ska förklara det här, men allt började iaf med Petter och Sara och dem hade 15 barn som hade sina barn som samlades i en gymnastiksal i igår! Vi var runt 250 personer eller något sådant. Jag räknade aldrig ut det exakta antalet. Men många var vi. Jag fick träffa en av mina kompisar som ajg itne träffat på öänge, man ses inte så ofta när det är en bra bit ifrån varandra. Inte nog med det, så träffade jag en massa andra trevliga tjejer som alla var sysslingar till min pappa. Själv fick man vara en liten pyssling =D Men det gick bra det med. Haha... Det hölls tal och brev lästes upp och sedna så presenterades alla familjer. Det var 15 familjer som skulle presenteras. Det tog sin tid kan man väl säga. Men roligt var det. Det var en presentation som var särkilt rolig, han blandade ihop det mesta skulel jag tro.

Broden: Ja det här är min fru, sen har vi min syster, mitt barnabarn och henens sambo.

Oj vad den familjen skrattade. Gubben som presenterade, presenterade barnbarnets papaps om hennes sambo, istället för systerns sambo. Hur tokigt kan det inte bli? Sedan sjöng min kusin två låtar till farmor som fyllder år den dagen. Hon sjöng: Haleluja och Gabriellas sång.

Sen var det några systrar och en broder som sjöng någon låt om släkten och så sjöng brodern en låt om en sill eller nått. Den var säkert uppskattad. Ja kvällen rullad epå och när vi var ett gäng som stod utanför kom två tjerer som inte alls hade med släktträffen att göra åkande. Dem stanand eoch pratade me doss, dme hade slut på bensin, dem körde tomtank på moppen. Det var väl lite onödigt? Så hade dme två kompisar hemma som dme hade lämnat där alldeles ensamma, för att dem inte var något roliga att vara med just den här lördagen! Haha..


Ja det var en kort sammanfattnign av hela min lördagskväll det var ju itne så roligt kanske. Men jag hade faktiskt kul. Så nu väntar man i tjugo år så kommer snart nästa släktträff =P haha

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards