Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma - 31 oktober 2009 21:17

Ja idag är väl en sådan där dag som alla andra dag.... Nej det är det inte... Idag har varit en lite småjobbig dag. Det har inte alls varit någon bra dag. Jag vaknade upp och kände mig bara trött och tråkig, jag tvingade mig ut på en lånpromenad, var ute och gick i nästan en timme och när jag kom hem så vart jag lite kall om näsan. Men det är väl så det ska vara när vintern börjar närma sig. Imorgon är det första november och bara en månad kvar till den bästa av alla månaderna, dcember, då julen snart står för dörren.


Idag är en sådan dag, då jag verkligen saknar någon som kan ge mig en kram, känner mig lite ensam. Det är en sådan dag när allting känns fel och man bara längtar hem. Jag saknar verkligen alla där hemma!

Av Emma - 21 oktober 2009 19:59

Ja vad har hänt idag, har varit astrött väldigt länge idag vet inte varför men så var det, har sovit ganska oroligt med. Jag hade någon jättekonstig dröm, tror det var fiskar med, och så var det någon konstig låt som hördes hela tiden, så när klockan ringde kvart över sex hoppade jag högt och började skaka i hela kroppen, när jag lugnat ner mig och huvudet inte värkte så mycket, var det dags att gå upp för att äta frukost och bege sig till skolan två timmar innan man egentligen började. Men det var bra med de där två timmarna, jag hann med att läsa lite mer i mina otroligt konstigt bok Fikonätaren av Jody Shields.


Ja när de där två timmarna började gå ifrån mig och det började bli dags att redovisa den där boken på seminariet som lärana satt ihop åt oss. Ja då kom Gigi och satte sig hos mig en stund och det var trevligt, vi pratade slut den sista kvarten på de två långa timmarna och sedan satt vi där inne i Stensöta, där man brukar ha vinprovningar. Vi var tio stycken, tolv om man räknar med lärarna då. Vi började alltihop med att se på en bit av Pang i Bygget, ett väldigt bra sätt att visa hur man inte ska sköta ett hotell, förvånad över att det där hotellet med John Cleese rullade överhuvudtaget. Efter filmen var det dags att berätta vilken bok man läst och väldigt kort vad den handlade om. 45 minuter räcker inte till för ett seminarium med 10 personer som har mycket att säga om sina böcker, det gick lite över tiden faktikst. Men det gick bra!


När jag kom hem så somnade jag och sov någon timme, sen orkade jag verkligen inte vakna, så låg kvar i sängen jättelänge och bara väntade på att något skulle hända och det gjorde det ju nästan, en av kockarna beställde en ölbok åt mig, så nu kan jag plugga öl och låtsas vara jätteduktig när folk frågar mig senare om jag vet något om öl Cool. Jag kom även på att jag måste ha något till frukost imorgon så var tvungen att gå och handla. Jag tog mig en kvällspromenad och det kändes bra... Imorgon är jag ledig och då är planen att jag ska försöka sitta still så lite som möjligt, ska försöka vara aktiv hela dagen fram till kvällningen då det blir läggdags.


Ja nu har jag inga läxor att läsa och inget vikitgt att göra, så ska gå och göra mig en smörgås, se på arga snickaren och sedan bara vänta med spänning på nästa avsnitt av True Blood, som är på tv ikväll! Woho! Idag är en bra dag. Högsta betyg på litteraturstudien och True Blood på tv! Kan kvällen bli bättre?


PussKyss

Av Emma - 13 oktober 2009 21:30

När jag nu sitter här i min ensamhet och tänker tillbaka på helgen som har varit, så har det hänt välidigt mkt på väldigt kort tid. Mycket mer än jag kunde drömma om för bara några månader sedan. När man satt där i skolabänken på gymnasiet och aldrig att tiden för studenten skulle komma... Men att börja här på Grythytte akademin, är det bästa som har hänt, att jag kom in är ett ännu större mysterium men jag ångrar mig defenetivt inte! Jag har fått de bästa vännerna man kan få, de är helt underbara allihop. Vi har en hel del gemensamt och vi har himla kul ihop... Så här kul så här ofta har jag inte haft på flera år, vi har våra traditioner! En av traditionerna är "shot-torsdag", den infaller varje vecka som Tobbe är borta och vi har införskaffat lite cider... Då har vi himla roligt, nackdelen är att man kan bli lite snurrig efteråt, men det kanske är så när man inte är en van shottare.


Idag satt vi och skulle diskutera våra starka och svaga sidor som person och ledare, det var svårt att hitta starka sidor och svaga... Jag vet inte riktigt, men att jag är positiv för det mesta borde väl vara ganska bra egenska även som ledare? Den svaga sidan jag nämnde var att jag kanske ger upp för lätt, när det inte riktigt går som man vill, ger man hellre upp... Jag satt och funderade på om jag är så ambisös att jag skulle kunna jobba bort den sidan under mina tre år på den här utbildningen och kunna bli en riktigt bra chef, om det när det jag kommer att bli när jag är klar här? Jag vet inte riktigt vad jag vill längre. Det händer så mkt att målen blir fler och närmare, man ändrar riktning och väg om vart annat, det är lite smått förrvirrande, men jag tror fortfarande att jag äntligen har hittat något jag kommer att vilja fortsätta syssla med iaf några år framöver....

Av Emma - 12 oktober 2009 20:55

Nu sitter man här i den lilla lägenheten igen, efter att ha varit borta härifrån en ensam liten natt. Men det gör det samma, jag är var som helst men helst inte här alldeles ensam och den här helgen har jag defenetivt inte varit ensam. Det började väl egentglien på torsdagen då vi bestämde oss för att ha en liten shotkväll, men det blev det inte, vi tittade på film och drack varm choklad istället efter en eftermiddag med vinprovning. Det var fem olika sorters italienska rödviner. Ingen av dem föll mig i smaken precis. Men som sagt jag är ingen vin drickare heller. Shotkvällen slutade med varmchoklad och två filmer, först blev det " Nightmare before christmas" och efter det så blev det,"Det levande slottet".


Ja sedan blev det fredag och vi var lediga hela dagen och alla mina planer för fredagen hamnde i det runda arkivet Flört. Vi hade en bakdag och bakade jättestoramuffins, två kladdkakor, chokladmousse. Vi bakade bröd också som smakade jättegottSkrattande Tiden bara flög iväg och vi orkade inte göra någon kvällsmat, så trots att det kändes som om vi hade ätit hela dagen så gick vi och beställde pizza som vi tog med hem och delade på. När vi ätit halva pizzan så blev det film, den här gången blev det Peter Pan och efter det var det dax att sova klockan var mycket. Jag sovöver den här kvällen, men jag vaknade tidigare än killarna så satt två timmar och hade väldigt tråkigt.


Lördagen gick och så kom Johanna hit för att sovaöver hos mig och träffa mina kompisar i min framtid. Vi köpte med oss Cola och pizza hem... Ja det blev pizza en kväll till och det är inte bra men det är lätt. Efter pizzan så blev det monopol, som slutade med att jag förlorade när klockan började närma sig elva tiden. David hade alla gatorna i slutet ändå, så jag tror han vann! Efter monopolet gick jag och Johanna hem till mig för att sova.


På söndagen så hände det bästa som någonsin har hänt ever! Jag och Johanna åkte tåget från Örebro till Stockholm och det började med att tåget som skulle gå 10.56 var försenat och först skulle det komma 11.05, men det gjorde det inte, då skulle den komma 11.35 men tåget kom inte förrän 11.40 Vi kom iaf upp till Stockholm fick checka in på ett jättefint hotell. Det var ett helt underbart rum, med värme golv i badrummet. Det var ett helt underbart hotell. Där skulle man kunna bo fler gånger Skrattande Ja sedan började ju det bästa av allt, en jävla lång kö runt typ hela globen där stod vi en timme i ösregn. Efter det, när vakterna började låsa upp dörrarna så sprang vi dit och kom in ganska snart. Blev visiterad och sedan in i Globen och komma så långt fram som möjligt.


Det var det bästa jag någonsin varit med om, den bästa konserten ever verkligen och en hel helg ihop med Johanna gör liksom inte saken värre precis. Bästa kvällen någonsin med många händelser både bra och mindre bra, och lite småläskiga. Men på det hela taget, jag kommer att leva länge på det här!


over and out

Av Emma - 1 oktober 2009 11:31

Den första tanken som slog mig när jag gick och la mig igår var att, av någon andledning så blir det alltid värre när man varit hos doktorn. Min hals krånglade typ ingenitng alls efter besöket men när jag gick och la mig sent så kunde jag knappt andas alls, men jag hoppas på att det går över frammåt kvällen. Ikväll ska jag på debutantmiddag, det ska bli kul. Vi övade igår!


Igår var jag och killarna iväg och bowlade, jag var inte så rostig som jag hade trott den bästa serien blev på 149 poäng och det är inte illa för att vara jag. Allt som allt kom jag nog två tror jag, eller tre. Jag blev iaf inte sist och det är bra! När vi hade bowlat så gick vi hem för att fixa den enda maten som Mathias kan göra, "tacolåda" det smakade alldeles fantastiskt, det var värt väntan på den där maten. Medan vi ändå placerade ut oss så fint så fick vi för oss att vi skulle öva inför ikväll och av någon andledning blev jag bordsherre, trotsa att jag var enda damen i sällskapet Tungan ute orden " så trevligt" och "intressant" kom ett antal gånger under middagen. Vi kom även in på ämnen man inte skulle diskutera på en middag, så då fick vi byta. Men det var en väldigt trevlig och lång dag/kväll/natt... Man kan knappt ha roligare!


Ja idag är det iaf dags för den stora bdebutantmiddagen och det ska bli kul, vet om en hel del folk som ska komma iaf, det enda jag inte riktigt vet är hur jag sak ta mig hem ikväll, men förhoppningsvis så har tvåorna ordnat det också. Det märker vi i natt. Nu måste jag gå och plocka fram mina kläder för kvällen!

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards