Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 29 januari 2010 17:43

Idag var en jobbig dag när jag vaknade men eftersom jag kom på att det var fredag, så kändes det lite bättre. Jag vaknade klockan 8.53 och då gick jag upp och tvättade fyra maskiner tvätt, efter det så kom Matte och ville ha med mig ut på en proemenad. Jag gick med på att ta en prommenad men när jag kom nerför trappan, så hoppade Chrille fram och skrämde livet ur mig!    Det blev en promenad ner till bowlinghallen där vi bokade en bana för att få bowla en timme mellan två och tre. Istället för att gå genom djungel så var vi i bowlinghallen. VI började spela utan David som skulle komma med bussen efter att han hade tränat. Jag fick spela åt honom så länge och det roliga var att jag spelade så mycket bättre på hans än på min egna. Men jag spelade bra under andra serien istället, fick ihop fyra strikes, var av två stycken var på raken.


Efter att vi hade bowlat skulle vi gå hem till en liten snäll tant som jobbade på ICA, hon ville vara snäll och ge oss en kastrull till maten (som jag fortfarande väntar på....). Det blev alltså en ritkgit lång promenad om man säger så.... När vi kom tillbaka ifrån tanten så började Chrille laga mat( Slovensk gulasch) och vi andra gjorde andra saker   


Imorgon så flyttar jag äntligen till en egen liten lägenhet, har varit och kollat på den och jag älskar verkligen lägenheten. Det kommer bli super bra =) Mina kära föräldrar kommer upp och hjälper mig ( hoppas även att min broder är med). Så eftersom jag nu lämnar den stora lägenheten jag bor i nu så blir det party ikväll! Det blir fredagsmys med grabbarna Grus, sprit för de som vill och sällskapsspel för hela slanten. Det känns som den här dagen kommer att sluta ganska bra ändå!

Av Emma - 27 januari 2010 22:13

Idag är en sådan dag då allting blir upp och ner, det är en dålig dag men egentligen är det en ganska bra dag! Det började med att man var tvungen att gå upp tidigt för att orka dra sig ur sängen för att åka med bussen till skolan. På bussen träffade man allihopa igen, eller ja allihopa var alla utom en, som redan var på plats kan man väl säga. Haha, han har typ redan örflyttat sig till Grythyttan....


Ja lektionen började 9.15 med en massa konstiga ord som jag inte förstod mig på. Jag fattar noll! Han är snabb med när han går igenom, jag försöker verklgien förstå och hänga med, men det gör jag inte. Jag kommer ingenstans med någonting. Det är inte alls så bra. Tentan kommer att vara svår dessutom! Då blir man inte lugnare för att man inte alls hänger med på vad han pratar om och dessutom så är alla böckerna på engelska vilket för att det blir ännu svårare!


Sedan blev det lunch, där jag fick välja mellan rödbetor och laxpudding, lätt att rödbetorn vann! Jag gillar ju inget av de, men jag var hungrig och hade inte mycket till val. Även om lunchen faktikst var ganska god, så stressade jag i mig lunchen och ja gär inte lugn än. VIlket är lite små konstigt, eftersom jag inte behöver stressa inte just nu iaf. Jag fick sällskap av Ek under lunchen han hade försökt ringa, men han verkar aldrig få tag på mig, funderar på om han har rätt nummer!    Ja när jag ätit klart min lunch så gick vi till Gastro för att kolla upp att Eks familj fanns med på eniro och det gjorde den. Sedan skulle jag gå tillbaka till kärnhuset för att häls apå nästa gäng som jag bara sprang förbi. Då mötte jag en kille som inte har gjort annat än tjatat på mig om den där tentan jag håller på med, men han erbjöd sig hjälp  Det gillar vi!


Ja sedan så fortsatte jag att fatta noll på lektionen och när den timmen var slut så var vi de tockså, ändå skulle våran grupp börja med Pm arbetet, och vi kom inte alls så långt. Men vi ska jobba med det imorgon igen. Så eftersom vi inte kom någonstans så tog jag och matte bussen hem och när jag kom hem vilade jag en stund och kollade in Top Chef! Ett mcyket trevligt program om kockar och mat. Sådan program är alltid trevliga!


När det var slut gick jag över till matte för att få lite middag, det blev hans berömda tacosgratäng. Det smakade bra, Pip var där också så vi hade en ganska trevlig middag, med både det ena och det andra. Det ena samtalsämnet byttes snabbt till ett nytt, vi hann med många samtalsämnen under tre timmar. Det var trevligt, det blev några personliga påhopp, men inget man tog åt sig av, alla sa allting med ett leende på läpparna. Det var ingen som kunde vara arg idag, det var en sådan dag bara. Imorgon ska jag vara hos Matte igen på "kafferep" Haha... Vi ska jobba med vårt pm, hoppas verkligen att vi kommer någonstans imorgon. Vill så gärna få det gjort och få det klart, så det blir bra, så kan man bara fokusera på tentan sedan.


Over and out  

Av Emma - 23 januari 2010 17:23

Ibland undar jag om det är mig det är fel på eller om hela världen har gått och blivit upp och ner. Det är inte längre så bra som det kändes från början. Jag funderar fram och tillbaka ganska mycket nu för tidden om jag verkligen har valt rätt. Det känns inte så längre....   Det som ska föreställa vänner är inte alltid det man tror att de är. Första gången är allting bra och allting verkar stämma perfekt, ju mer tiden går känns det som det bara blir värre och värre... Jag vet inte vad som är sant och falskt längre. Det går inte en enda dag utan att jag hör något negativt om mig själv och då är det inte lätt att lägga allting bakom sig och hoppas att det inte syns. Jag vet inte hur mycket jag visar....


Fick idag höra att jag är som ett stort mysterium   Det finns de som inte vet någonting alls och de som tror sig veta allt. De som tror sig veta allt är de jag har svårast att acceptera just för tillfället, för det är de som inte är så snälla alls just nu vilket sårar en del i hjärtat medan allting annat rasar samman.


Alldeles nyss fick ajg höra att jag var tråkig för att jag inte ville gå ut på krogen, men det går inga bussar så jag kan varken ta mig dit eller hem igen. Jag är trött och har varit uppe tidigt och huvudet värker. Då är det inget kul att gå på krogen heller, vart ska jag sova inatt? På gatan kankse? Nej jag tror inte det!    


Nej nu tänker tråkiga jag ta och kolla in en film, eller nej först är det Merlin på tv och efter det kan det bli Twilight     

Ibland behöver en ensam själ någonstans att värma sig....

Av Emma - 17 januari 2010 13:23

Jag ser in i dina intesiva ögon.

Ditt söta leende får mig ner på knä.

Jag drömmer om dig varje natt.

Önskar du var min, var här intill.

Mitt hjärta slår extra hårt, när du blir synlig framför mina ögon.

Önskar dina mjuka läppar vill nudda mina.

Det är väl bara en dröm, men en sådan underbar dröm sen.



Olyckliga jag!

Mina tårar rinner när dagen är slut, och jag har gått och gömt mig.

Du kommer aldrig att få se mina tårar, inte ens när dina ord träffar som bäst.

Du kommer aldrig att förstå, hur det känns när ensamheten blir som störst.

Det är så det känns, men inte syns.

För när alla är runt omkring, tänker jag fortsätta att låsas.


 

Av Emma - 16 januari 2010 21:08

Attsingen det fattades bara det, nu lyckades jag bränna mig på tummen, nu är det bara ringfingret och lillevickevire kvar som ska bränna sig så har jag bränt att fingrar på samma hand. Ibland lyckas jag verkligen bra.....


Igår hade jag tenta och de 15 första frågorna kändes väldigt lätta och kankse att dem gick bra med, till och med riktigt bra? Men vet aldrig, men nu är tentan gjord. Ja när den var klar så åkte jag med den första bussen hem, var hemma vid tolv tiden och då fick jag packa och ta det lite lugnt. Sedan ringde David till mig och bad mig åka med den första bussen in till hyttan eftersom de behövde bär hjälp. Så vi fick med oss en stor madrass och en massa väskor fyllda med mat och dricka på bussen det gick ju jättebra. Ja vi kom med bussen och vi kom av i Hyttan med alla våra saker så det gick finfint. Sedan sprang folk runt i trappuppgången ett antal gånger. Jag gick in till Johanna men blev utslängd därifrån så jag fick gå upp till Micke och sitta och spela spel med tvillingarna och Mathias och ja det gick ju som det gick. Sen kom Mark upp och sa att Johanna ville ha min hjälp där nere så då gick jag ner igen.


Johanna ville ha hjälp med att göra cupecakes och det gick jättebra, vi hade hur roligt som helst ojojoj vad vi skrattade, sedan blev det middag och det var dags att gå upp och äta, det var då det började bli dålig stämning, efter att vi hade ätit så blev det ännu värre och tillslut så försvann en kille, han tänkte vara ute hela natten... Men det tillät vi inte, så Johanna fick gå ner till källaren och prata med honom. Så vid halvtvå tror jag vi kom i säng igår... Jag sov ganska obekvämt på den där madrassen, Mark snarkade och pratade i sömnen!


Jag vaknade vid halvnio men vi började inte röra på oss förrän vid elva och då packade jag ihop mina saker och gick hem. Eller gick och gick hem gjorde jag inte, jag tog bussen hem. När vi stod på torget och väntade på bussen kom en trea gående han skulle också med bussen in till "forsen". Han talade om för oss att när vi kommit till trean så kommer vi att komma på att vi har läst fel kurs. Hygglig kille det där! Jag tror inte jag har valt fel, det känns ganska rätt när det går bra, men nu går det inget bra och det känns inte rätt någonstans med någonting.


Ja nu sitter jag här, klockan är 21.21 och snart är Robinson Kariben slut. Det är Ö-råd nu inte för att jag hängt med någonting tidigare i programmet men Tv står på, för att den gör det. Jaha första rösten hamande på Mats. Nej jag ska väl snart krypa ner och försöka sova bort min huvudvärk, den vill tydligen inte gå någonstans.

Over and out

Av Emma - 14 januari 2010 19:04

Jag sitter här på en hård stol med en mage som kurrar och gärna skulle vilja ha lite kvällsmat. Tyvärr är det inte så lätt att ordna eftersom köket är occuperat så jag varken kan eller vill använda det. Jag sitter här med ett dunkande huvud, som bara gör mig galen. Min mage inte bara kurrar, den bråkar med mig precis som min rygg. Alvedon hjälper inte och jag vet inte vad jag ska göra längre, det känns inget kul att känna så här och skolan är som den är. Men nu är snart den här terminen slut, har en tenta imorgon och sedan äntligen helg och efter det börjar nästa termin. Det känns ganska bra ändå, jag tror jag kan ställa in mig på att gå på universitetet, det finns en massa trevligt folk. Men jag undrar fortfarande varför jag alltid verkar bli kompis med de personer som är som mest konstiga. Men jag har ju iaf haft turen att hitta min andra hälft =)


Idag var det skola som vanligt, jag fick skjuts in av the eviel one, eller snarare hennes kompis, men jag kom i tid till skolan och fick sitta och vänta innan Starwood hotell pratade med oss. Det var ganska intressant, kankse att jag kunde hamna i den där branschen om något år. Om det nu är det jag vill göra när jag kommer ut härifrån, jag vet inte det än. När det var klart sprang man vidare och hamnade i Gastro där vi hade instuderingsfrågor inför morgondagens tenta, det kändes som det var ganska lätt. Imorgon kommer det att vara kryssfrågor, och man får ha boken med sig. Jag måste ju lyckas få ett G iaf. Den här gången ska jag väl ändå kunna lyckas. Någon gång ska det väl vara min tur?


Helgen är planerad och klar, men vetisjutton hur det blir med den nu, eller jag ska nog gå antar jag. Men jag känner inte för att vara med på lördagen, fredag och film kan jag gå med på, men lördagens påhitt lockar mig inte det minsta. Jag vet inte riktigt hur det blir med någonting heller, jag visste inte ens vart jag skulle få sova... Undrar om man har någon lust att vara med på lördagen egentligen. Jaja det märker vi när jag vaknar på lördagen om jag ens somnar vill säga.


Nej nu vill jag snart komma in i köket, jag börjar bli hungrig! Jag måste gå och lägga mig tidigt och har inte fått äta än!


Hatar att bo så här! Det är inte roligt längre!

Over and Out!

Av Emma - 12 januari 2010 19:33

Ja måste ju bara berätta om den här skoldagen, det var inte så illa ändå.  Vi satt och åt ihop vi som inte hade matlådor och idag var det, jag, Johanna, Mark, Ahn, Johan och Robin vi hade trevligt och plötsligt så gick larmet, det var brandlarmet som gick, så det var bara att resa på sig och gå ut. Så ut i kylan gick vi och det tjöt som attan där inne, branbilarna kom efter ett tag iaf... Det visade sig att några elever hade bränt pannkakor nere på Kalastorget.


Ja och alladeles nyss så kom jag hem från "Det som inte blir över det sparar vi" Matlagningsprogrma på högnivå, om fyra år... haha... David skulle lära mig laga mat, så idag blev det tacopaj och det gjorde vi riktigt bra för maten smakade alldeles underbart!


Nej nu ska jag återgå till att göra ingenting en stund och bara vänta på att få gå och lägga mig. Jag menar någon måste ju sova också. Jag blev ju väckt halvett imorse så jag har inte känt mig speciellt pigg. Har huvudvärk och ont i magen, så kanske ska gå och sova nu på en gång... Jaja vi hoppas på en bättre dag imorgon!


God natt gått folk!

Av Emma - 12 januari 2010 08:44

Jaha nu är klockan 08:44 och det är en och en halvtimme kvar innan jag verkligen börjar skolan. Vad gör man här så tidigt? Jo bussen går inte senare om man vill komma i tid till lektionen. Så nu sitter jag här i skolans bibliotek och skriver lite, mittemot mig sitter Nickolina och bloggar. Det är trevligt blir inte så ensamt då. Den amnlige bibliokarien går runt i rummet och suckar och letar efter någonting ser det ut som, jag vet inte vad och jag begriper inte heller. Han kollar på den engleska litteraturen eller den franska, här finns det att välja på nästan allting.


Jag tycker lektionen kan ta och börja nu så man har någonting att göra, det är ganska dött så här tidigt på morgonen, alla sover, eftersom de flesta bor så nära att de kan gå, och ändå kommer de försent med en minut eller två, ibland flera stycken händer alltid. Det är alltid de som bor nära som kommer instapplande sist. Är inte det konstigt?


Nu har jag surfat runt i 11 minuter och inte har jag hittat något kul iaf. Jag borde ha använt tiden till att plugga lite mer vin, men idag blev det itne så, jag får plugga vin på den här tiden imorgon så kankse jag lär mig några fler druvor, kan ju tuillexempel Chardonnay, Pinot Noir, fast det kan ha varit en vinsort, nej det var nog en druva, resling och många fler finns det. Ska plugga lite mer kartor också man vet ju aldrig vilken karta eller vilka vinregioner han vill ha. Nej nu ska vi kankse inte sitta här och hänga mer, kankse ska göra något vettigt? Nej orkar inte, vi tar det en annan dag! Idag måste jag förövrigt verkligen tvätta, jag blir galen på att det ligger tvätt precis överallt just nu! Vart är jag på väg egentlgien?     Vägen är lång och kantig till målet, men det är dit vägen ändå bär!


Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards