Alla inlägg under april 2012

Av Emma - 27 april 2012 14:55

Nu äntligen är den sista tentan gjord! Nu har jag tagit sommarlov!

Det har varit en smått vemodig vecka, då jag har fått säga hejdå till kören,

det har varit så kul att få vara med och tro det eller ej men jag fick en vän 

Jag måste bli bättre på att höra av mig, så vi inte tappar kontakten. Jag hoppas

på att kunna vara med på den sista konsertern, men det beror på om jag jobbar eller inte.

Igår hade vi en sista måltid tillsammans, jag, Maria, Carolina, David och Mark. Och idag blir sista gången jag träffar Carolina för imorgon åker jag hem för att börja jobba. Det har varit vemodigt men ändå skönt. Det som är bäst, är att jag idag har lämnat in den sista hemtentan! Nu kan man vara lugn i tre veckor innan man får bekymmra sig över en omtenta eller inte. Det regnar ute idag också.


Men nu är det dags att börja göra sig i ordning och plocka ihop sig så man får med sig allting som ska med ikväll. För ikväll blir det tacomys med Carro . Vi sak se en tecknad film också men vet inte vilken än, det bestämmer vi ikväll. Soo longe! Vi ses väl igen någon gång.


Jag satt och kollade gamla bilder och hittade den här   Jag och Lolla hade det riktigt roligt i Frankrike. Det var ett underbart äventyr. Jag hoppas att vi kan göra om det en dag!   

Av Emma - 23 april 2012 18:43

Vilekn underbar dag det har varit idag ändå... Man vaknar upp till ett lite lagom halvtaskigt väder, så när man ger sig iväg till skolan strax efter halvett så börjar vädret bli bättre och när jag kommer till skolan och får träffa Carro efter flera dagar, så får jag en smurf   Hon är för söt ibland . Föreläsningen idag handlade om hur man marknadsfför en destination och det var jätteintressant och bra, föreläsaren var riktigt rolig.


Nu skiner solen in genom fönstret och det känns som en riktigt härlig vårdag, för första gången på länge. Jag har även hunnit se en av de bästa filmerna jag har sett. Tittade på Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Den var fantastiskt bra. Men nu ska jag se till att fixa lite mat, så att jag äter något också, sedan blir det till att plugga. Nu ska tentan skrivas klart!

Av Emma - 17 april 2012 12:30

Nu är det bara 45 minuter kvar tills föreläsningen börjar igen.

Vad gör man då? Ja man sätter sig vid en dator och gör ett inlägg på bloggen.

Jag har varit i skolan sedan klockan nio imorse, och har hunnit med att snacka lite med

Jenny  har haft föreläsning om olika typer av möten. En mycket intressant kurs som jag går nu... Det sista jag gör innan sommaren, känns fantastiskt.  Jag ska bara hitta inspiration och motivation till att verkligen ge järnet på hemtentan, så är allting slut för den här gången... Så om en vecka åker jag hem till mina föräldrar igen och börjar jobba. Känns så bra att jag har fått ett jobb, så att jag har någonting att göra på dagarna. Jag ska även på fest den 28:e och funderar fortfarande på vad man ska köpa till födelsedagsbarnet  . Jag har ju några dagar kvar, jag kommer nog på något.


Nej nu är det dags att göra någonting vettigt, så jag ska hitta en soffa och sätta mig och läsa på lite om kongresser och sådana trevligheter. Jag har ett fullspäckat schema idag, men det kommer att kännas bra när hela checklistan är klar!!!


Sayonara!


Av Emma - 15 april 2012 21:57

Idag har varit en mycket intressant dag måste jag säga, när jag är inblandad händer det alltid något utöver det vanliga. Idag fyllde min farbror år    så tre fjärdedelar av familjen skulle åka hem till hans nya hus i Fritsla. Men vi tog två   var av jag fick köra alldeles ensam... Hade inte min GPS varit helt åt skogen, hade jag inte behövt köra så länge som jag gjorde. Resan skulle ta en timme, för mig tog det en och en halv och min far vi åka ut och leta efter mig! Men till slut kom jag fram och det första jag möttes av var ett: " haha, så du har äntligen kommit rätt lilla gumman..."     Sedan kom man in i salongen där alla andra släktingar satt och gav mig ett leende. Jag ryckte bara på axlarna och sa: " Jajamen, nu har jag äntligen kommit rätt". Det blev några frågor om hur jag hade hamnat där jag hamnade... Men jag kom ju till rätt hus tillslut och det var det viktigaste, då fick vi väldigt god mat, det var kyckling och pastasallad   Medan värdparet gjorde i ordning efterrätten, så blev det lite bus vid bordet, min farbror hade fått en glaskupa av sin fästmö, det var en sådan där glaskupa som finns i skönheten och odjuret. Under den här kupan låg det fyra äpplen, när vi lyfte på kupan kom, jag med förslaget att vi skulle bita i ett av äpplerna, min kusin bet i det översta äpplet och så la vi tillbaka det, torkade bort alla fingeravtryck och satt bara och väntade på att någon av värdparet skulle märka det. Sara, kom tillbaka satte sig ner, så satt hon en stund sedan tittade hon på kupolen och såg att någon hade bitit i äpplet och alla bröt ut i ett gapskratt.   Sedan väntade vi på att födelsedagsbarnet skulle märka det, det tog ett tag men så upptäckte han det också, när han försökte lista ut vem det var, så sa min kusin att hon kunde äta upp det, eftersom det var hon som hade bitit i det.


När jag sedan skulle åka ifrån Fritsla så åkte jag efter mina föräldrar hela vägen till Dalum, där dem svägde av hem till sig och jag fortsatte uppåt i landet. När jag hade kommit in i Mariestad så börade det spöregna, sedan gick det över en stund, men när jag kom till stället där jag brukade svänga så ville inte min GPS svänga, så istället körde jag rakt fram och där GPS ville svänga, ville inte jag svänga så jag följde skyltarna och hamnade Storfors, jag stannade och tankade där för jag blev lite orolig för att få bensinstopp mitt ute i skogen, i ingenstans och det ville jag verkligen inte. Det var alldeles för dyrt för att tanka i Storfors, men det fick vara värt det! Hela dagens resa har gått på en 38 mil! Jag är bara glad att jag är hemma i alla fall och inte sitter strandad mitt ute i ingenstans utan bensin!!!   Som sagt, hel den här dagen har varit ett äventyr, men det bjuder jag på!   

Av Emma - 3 april 2012 10:22

Vilken fantastisk dag det är idag Det är iskallt ute men vad gör det när allting går så fantastiskt bra. Solen skiner, sommarjobbet är ordnat och det börjar tidigt i år, redan i maj kan jag bli inringd och få börja jobba. Om jag har tur så får jag även fortsätta jobba under hösten. Jag hoppas självklart att jag kommer in på skolan, men jag tänker jobba helg under hösten så länge det går. Jag har även efter att jag kommit hem ifrån mötet med min arbetsgivare, hunnit packa ner alla tavlorna från mitt och min brors gammla rum. Nu är det tomt i huset, det mesta är borta. Det har hänt en hel del i det lilla huset i staden, på fredag går flyttlasset till landet. Därför är jag nu hemma hos mina päron  . Jag har lovat att hjälpa till med flytten, dem hjälpte ju mig, så nu är det dags att ge tillbaka för det. Känns rätt bra att vara hemma hos mamma och pappa också. Jag behöver en paus ifrån skogen, känna stadsluften bara lite grand innan man ska ut på landet...


När mamma kommer hem i eftermiddag, blir det en liten tur till Mullsjö godisfabrik, köpa lite godis till påskäggen  Efter det händer nog inte mycket mer idag, men det är ändå en bra dag idag känner jag. Det känns i hela kroppen, kanske att det håller på att bli vår, och det inte är mycket kvar av skolan!  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards