Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 21 juli 2012 15:41

Ja idag vet jag inte vad som slog slint i hjärnan på mig, men jag som inte är så där jätteförtjust i att träna fick för mig att göra ett triathon lopp. Jag gjorde det dock bakvänt, men det spelar väl ingen roll, jag hade med alla grenarna. Jag började med 7 km löpning, jag kom inte längre då jag fick skoskav och var tvungen att ta mig hem och plåstra om foten. När det var gjort åt jag även en macka och tog ett glas jouice innan jag drog ut cyklen ifrån förrådet och cyklade 7 km. Efter det så tog jag mig ett dopp i sjön i alla fall, det var inte speciellt varmt, tanken var att jag skulle ha cyklat till badplatsen och badat men det gick inte då det gjorde ont i knäet, så kände jag att det var bättre att lägga av innan jag gjorde mig riktigt illa... Men hela den här cirkusen slutade i alla fall med en glad gubbe på vågen! Några plåster på foten och en ispåse på knäet. Jag måste säga att jag är nöjd med mig själv. En klapp på axeln. Jag måste ju träna lite om jag ska orka göra som min kusin gjorde, som fick för sig att springa hela vägen hem till oss för att få i sig lite mat! Nu är det min tur att springa till henne, men så väl tränad är jag inte än så att jag orkar ta mig ända dit bort. Men jag tänkte försöka innan sommaren är slut att ha tagit mig antingen springades eller gåendes hela vägen hem till henne. Nu när jag äntligen har hittat musiken som verkligen hjälper en frammåt i träningen, så ska det nog gå mycket bättre i fortsättningen.


Det här är badplatsen jag var vid, jag hade hela stället för mig själv och det berodde nog på att vattnet var iskallt! 

Av Emma - 14 juli 2012 01:46

Idag har varit en dag fylld med fart och fläkt hela tiden. Det har varit ett evigt flängande hit och dit. Jag började med att hjälpa till hemma, jag målade garageportarna, det fick tiden att gå en stund. När det var klart blev det lunch och sedan ringde farmor för att tala om att hon hade biljetter så att vi kunde gå och se på Aladdin. Jag gjorde mig i ordning och åkte in till Borås, där tog vi en promenad ner till djurparken där teatern skulle hållas och vi klarade oss udan regnet både dit och hem   Aladdin var jättebra, dem var duktiga och det var helt fantastisk rekvesita de hade. Det var en jättebra pjäs och alla var hur duktiga som helst, jag hade bara ett klagomål och det var att man hörde inte riktigt vad det var dem sjöng om när de sjöng. Men annars var det tipp-topp. När teatern var slut gick vi hem igen, där farfar väntade med färdig gräddade våfflor och te  Det smakade bra innan det var dags att åka vidare....


Jag tog alltså mattan och flög iväg bort över motorvägen och in i skogen och landade inte förrän jag hamnade utanför Sägnernas hus. En helt ny värld, på parekeringen mötte jag Vilse, som hade tagit sig dit med ett helt lass med folk. Det var mycket trevligt att få träffa allihopa igen. Vi stod och tjatade ett tag och sedan gick vi in för att dansa lite till Larz-Kristers   Det var ett himla hålligång men det var väldigt trevligt måste jag säga. Jag har inte haft så roligt på länge. Jag träffade en massa folk, runt halvtolv blev det korv i bussen, det smakade bra. Sedan blev det trångt i bussen, då gick jag in igen för att höra de sista låtarna och då fick jag dansa tre låtar. Det var en kille som kunde dansa, dock gjorde han några turer som jag inte kunde, men jag försökte följa med så gott det gick. Det roliga var ju att han kom ifrån bygden han också . Det har varit en händelserik dag och nya erfarenheter kanske man har fått också, vad vet jag? Imorgon bär det av till Hova för att titta på tornespel. Det ska bli spännande.


Ett litet p.s till världens bästa kusin också. Om du läser det här medan du är borta, så vill jag bara tala om för dig att jag saknar dig och hoppas att du har toppen, men att du kommer hem igen   PUSS  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards