Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

En liten hälsning till alla där ute.

Av Emma - 16 augusti 2012 13:04

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Men jag tänker skylla på att jag har haft mycket att göra. Har jag inte jobbat så har jag fyllt dagarna med än det ena äventyret efter det andra. Man har inte roligare än man gör sig.    Så jag har sett till att ha riktigt roligt under de dagar som jag har varit ledig. Men nu har sommarjobbet tagit slut och min semester har börjat kan man väl säga, eller egentligen har väl jakten på jobbet börjat, eftersom jag inte vet vad som kommer att hända till hösten. Jobbigt när det är så ovisst som det är. Men, det löser sig, jag får väl hoppa runt som bara den på de jobb jag kommer åt. Jag är kvar som vikarie där jag har varit hela sommaren, och kommunen ringde angående skolvikariatet, så möjligt att det blir några timmar på förskola också till hösten. Sedan får vi väl se vad som händer, jag får panta burkar annars så jag får in lite pengar att röra mig med. I tisdags tog jag bilen iväg på en liten minisemester, jag åkte upp till skogarna igen för att titta till lägenheten och kolla in stan lite grand, på vägen upp gjorde jag fyra stopp, ett i Falköping, ett i Mariestad, ett i Laxå och så ett stopp i Örebro och efter det stoppet var det inte full fart på motorvägen, det var kö hela vägen upp nära på. Men jag kom hem till slut och om bara några minuter ska jag ta mig en promenad ner till stan för att ta en fika ihop med Tina . Det ska bli kul att träffa henne igen. Sedan blir det hem och städa lägenheten och sedan blir det once upon time ikväll, äntligen en ny säsong. Nu är hösten på väg! Även om solen skiner utanför balkongen och sommaren fortfarande är här, så börjar alla bra serier på tv igen. Men nej nu måste jag nog gå så jag inte kommer för sent!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards