Alla inlägg under juni 2013

Av Emma - 27 juni 2013 20:38

Idag var ingen bra dag. Jag kom hem 01.50 inatt och kunde inte sova. Var vaken fram till tre fyra innan jag äntligen kunde släppa allt och glida in i sömnen. Jag vaknade upp vid nio och kände mig riktigt dålig. Jag drog på mig Foppa tofflorna och gick it med soptunnan innan jag gjorde lite te och kröp ner under täcket och tittade på filmen "jordens undergång- delete". Vid tre tiden gjorde jag mig äntligen klar för att åka in till stan och få en ansiktsbehandling. Det var fantastiskt :) känns bra i ansiktet nu :) sedan handlade jag lite frukt och frallor till kvällsmat, och åkte hem igen. Blev inget State of Drama för mig, jag orkade inte med det eftersom jag ska jobba imorgon och åka till Ullared. Då är det bäst att vara utvilad. Nu blir det mer once upon time.

Av Emma - 27 juni 2013 02:00

Jag vaknade idag upp väldigt tidigt någon gång innan fem tiden tror jag till och med. Eftersom Tina skulle iväg och jobba så hörde jag dem prata lite i köket men det störde mig inte så mycket jag somnade om och sov en stund till. När jag tänkte gå upp hade jag fått sällskap av katten som hade lagt sig till rätta. Så det blev till att sova en liten stund till. När jag kom upp satt Johnny på en stol i köket, jag fick lite frukost och sedan satt vi och prata ända till Tina kom hem. Då åkte Tina och jag iväg för att köpa en födelsedagspresent till mig, eftersom gårdagen tillbringades hos grannen med fest. Så vi åkte idag istället, det blev fyra fina flaskor som jag samlar på. Det är så svårt att välja present när man måste välja den själv liksom, men jag är nöjd. Sedan åkte vi hem och lagade mat, eftersom Johnny inte hade varit inne i byn och handlat så fick vi ta vad som fanns hemma och det smakade jättebra med pasta och Köttfärssås. Det blev en slödag idag, vi var helt slut allihopa, så det blev Burlesque att titta på och födelsedagstårtan som jag hade med mig igår, den tog slut idag. Sedan kom Tinas pappa och tittade förbi och medan dem drack sitt kaffe blev det dags för mig att åka vidare. Det var dags att dra sig till Karlstad, så tackade Tina och sa att vi får ses snart igen...


När vi kom till Karlstad efter en lagom galen färd, så visade sig att Tommy Körberg skulle spela ute och det hade ju inte jag räknat riktigt med. Jag hade alldeles för dåligt med kläder för att sitta ute i två timmar. Jag hade tur och hittade ett par fingervantar i min jeansjacka. Det kom en liten regnskur precis innan Tommy körberg kliver upp på scenen.

"Hej, jag har tappat rösten!"

"Åh shit, inte igen" tänker jag.

"Men eftersom jag ändå står här uppklädd så kanske jag kan köra lite ändå."

Alla jublade och Tommy Körberg körde på, hans röst var lite ostadig, blev lite bättre och sedan blev det sämre, men han var rätt rolig. Han pratade lite emellan låtarna och det frambringade många skratt.  Precis som rubriken säger, så kommer det ifrån en liten historia om vikt och i den här historian så säger han också: " Jag har en idealvikt, jag råkar bara vara en halvmeter för kort" Det skrattades hjärtligt och han drog igång några låtar. Han berättade om melodifestivalen och Astrid Lindgren. Det blev en trevlig kväll. När allting var slut åkte vi trötta och lite frusna in till McDonalds för att äta och ha lite gemenskap och klockan 23.00 rullade vi hemåt. Kören Angels tillbaka till Hällefors och själv rullade jag mina två timmar hemåt nedåt till Västra Götaland. Det var inga problem alls, en rätt trevlig resa ändå måste jag säga. Nej nu behöver jag nog sova!

Av Emma - 25 juni 2013 23:45

Ett stort Grattis till mig som idag råkar har födelsedag. Jag började dagen med att få ett sms klockan 05:46. Det var ifrån Carro, som kom ihåg min födelsedag. När jag loggade in på FB hade en del födelsedagshälsningar landat. Det var trevligt, jag har att göra imorgon eller på torsdag när jag kommer hem, när jag ska tacka alla som kommer att ha gratulerat mig, för jag känner på mig att det finns en del som kommer att komma ihåg mig. När jag kom ner till köket, som var tomt, alldeles ensam hemma... möttes jag av det här:

 

Det var trevligt, sedan var jag tvungen att göra mig klar för att gå till AF. Så är det visst att vara vuxen och det var inte nödvåndigt kände jag. Det var obligatoriskt därför som jag var där, men jag fick inte ut så mycket av det. Sedan åkte jag hem och gjorde tårta.

 

Det blev världens vackraste tårta, när mamma och jag hade fikat slängde jag mig i duschen, efter det packade jag en liten övernattningsväska och sedan bar det iväg hem till Tina. För att jag skulle övernatta där, när jag kom dit hamnade jag hos deras grannar och det var trevligt. När vi kom hem till Tina och Johnny igen så blev det tårta iställlet för en nattmacka, det var trevligt. Hade en väldigt bra dag fick ju i alla fall några persenter.

Av Emma - 24 juni 2013 15:48

Ja oj vad jag har hunnit med grejer idag. Vaknade av jobberbjudanden, så nu har jag ett pass på fredag och sedan hela nästa vecka. Sedan en sväng till arbetsförmedlingen eftersom det är så viktigt, fick veta att min handläggare är på semester så honom träffar jag inte förrän i augusti. Ska tillbaka till arbetsförmedlingen på informationsmaterial imorgon. När jag ändå hade tid att fördriva bokade jag möte på UM och sedan en ansiktsbehandling. Det fanns tid kvar så mamma och jag tog en ficka på Torgstallet. Nu om en kvart ska jag få göra min synundersökning och efter det in på ICA och handla lite till tårtan. Eftersom det ska firas födelsedag imorgon, min födelsedag! Så nu kan jag glatt säga att hela veckan är fullbokad och jag slipper sitta hemma och glo i en vägg. Jag slösar nog mer pengar än jag tjänar men livet ska vara värt att leva också!

Av Emma - 23 juni 2013 11:12

ja då var midsommar förbi i år igen och idag är det bara två dagar kvar till min födelsedag. Jag har inte hunnit blogga då det har varit fullt upp både midsommarafton och midsommardagen. På midsommarafton kom min bror med fru och skulle äta lunch, sill och potäter. Överraskningen blev att min bror kom till lunchen också tillsammans med världens finaste hund, Hugo. Det var fint väder och vi satt ute i solen och åt, det blev sill, potatis, köttbullar och lite läsk och snaps till det. Efterrätten bestod självklart av jordgubbar med vaniljglass och vispgrädde, vispad och ovispad. Beroende på vad man ville ha. När vi hade ätit fick jag gå en promenad med Hugo, han kunde inte sitta still så jag fick dra på mig ett par skor och ta en liten promenad, inte mig emot. Vi gick bara bort till kyrkan och vände, där blev vi anfallna av en stor labrador. Jag blev nog mer rädd än Hugo, då han kaxade upp sig och skällde på den stora hunden. När vi kom hem tänkte Hugo anfalla korna på andra sidan vägen men det fick han inte. Det var midsommar så det var ingen som ville jaga kor.   Sedan åkte jag, pappa och brorsan upp till midsommarstången för att kolla läget och det var fullt med folk, vi hade tyvärr missat dansen men det gjorde oss inte så mycket, det var bilar och människor och hundar precis överallt. Sedan åkte brorsan iväg på egna äventyr, han skulle på fest med sin svägerska och jag, mamma och pappa skulle in till staden för att grilla lite med några vänner till familjen. Det började spöregna när vi kom in till staden och sedan blev det lite uppehåll medan vi grillade men när vi skulle grilla stora marsmellhows till efterrätt ja då blev det en störtskur igen och vi fick stå under taket på altanen och grilla. Goda blev dem.  


Efter all grillning blev det sällskapspel för hela slanten, vi var ojämna lag men det blev bra ändå. Vi spelade Med vilda gester, Med andra ord och Twister. Det skulle spelas kubb också men det blev inte så då det blev kväll och myggen kom och det regnade alldeles för mycket för att det skulle gå att spela. Vi fick en jättegod dessert, där halva min tårtbit blev stulen  Vi löste mysteriet rätt fort men det hjälpte ju inte mig när den delen av tårtan ajg kunde äta var borta, den låg i någon annans mage, men det är sådant som händer när man har roligt.


Midsommardagen


Spenderades hemma som "barnvakt" åt Hugo. Jag skulle ha följt med brorsan ut och fiskat mefd båten men först var det dåligt väder och sedan ville inte motorn gå i gång, så jag fick nöja mig med att gå en halvtimmes promenad med Hugo, det blev spring och lek på vägen och så hittade vi en pinne på vägen hem som han absolut var tvungen att ha med sig. Sedan kom vi hem och busade lite till kastade tennisboll inomhus och sprang flera varv på nedervåningen. Så även om jag bara vara ute och sprang två gånger den här veckan så har jag haft två halvtimmes promenader med Hugo och spring och lek inomhus, jag har nog fått tillräckligt med träning den här veckan. I eftermiddag blir det en promenad till, då jag ska slå pappa i veckans tipspromenad.


 

Den jättegoda tårtbiten som jag fick äta upp innan min andra hälft försvann  



Av Emma - 18 juni 2013 19:28

Idag vaknade jag upp redan halvåtta för att telefonen pep. Dock kunde jag inte ta jobbet eftersom ajg inte kunde logga in på min användare. När jag ändå inte kunde somna om gick jag upp och gjorde mig en shake till frukost, sedan tittade jag på en film tills jag kände att jag skulle orka göra någonting. När jag kom ner till köket för att äta frukost sa mamma att vi borde hämta in mina kläder, så vi gick ut i skjulet och började sortera i en hel del lådor och fick med alla kläder in, morgondagens syssla blir att sortera ut alla kläder jag inte använder och skänka dem till behövande. De kläder som blir kvar ska försöka hamna i lådorna. När vi blev klara med att hämta grejerna så startade vi en tvättmaskin och jag var tvungen att börja laga mat för att mamma skulle hinna äta innan hon skulle iväg till jobbet. Det hann hon!   Vi tittade i grytan och såg att det fanns massor av mat kvar, så jag åkte lite spontant hem till farmor och farfar med en glassbytta med soppa, de blev väldigt glada och överraskade. De sa att de gärna ställde upp som försökskaniner när jag ville pröva mina kulinariska talanger  Jag fick även 25 kronor för att ta vägen förbi Årås på vägen hem och lämna lite porslins som dem hade fått med sig hem efter guldbröllopet. lättförtjänta pengar kan man säga. Det är bara att tacka och ta emot. När jag kom hem sedan fick jag hänga ut tvätten och plocka ur diskmaskinen, efter det tog jag med mig en bok och la mig ute i hammocken för att njuta av solen. Det blev alltså ingen promenad idag, men jag bar lådor och grejer mellan hust och skjulet så lite motion fick jag allt. Vardagsmotion som det kallas   


   

Dagens lunch: Cowboysoppa!

 


Min eftermiddag i hammocken, solen sken och jag förtjänade lite semester!

 

Satt och lekte lite och skapade ett collage, den bjuder jag på!




Av Emma - 16 juni 2013 12:26

Jag förstår ingenting, allting känns så bra, det verkar som om det äntligen ska vända och gå åt rätt håll. Hittat jobbet jag vill ha och nu väntar jag på att få veta om jag får det eller inte, hon lovade att höra av sig. Men fortfarande är det tyst! Jag blir så besviken, varenda gång så blir jag besviken... Nu har jag bara en chans kvar till jobb, så jag får höra av mig till dem imorgon, annars blir jag sittande här hela sommaren och leta och leta jobb. Just nu för tillfället känns allting väldigt meningslöst och hopplöst   Jag förstår inte varför det alltid ska bli så här, jag har sökt massor av jobb redan men har inte fått några svar och de som har svarat har bara tackat nej. Vad gör jag för fel? Deppandet ska inte få mig att sitta inne hela denna regnig dag, idag ska jag posta ett brev, gå tipspromenad i skogen. Regn eller inte jag ska gå tipspromenad. Egentligen borde jag börja packa upp och packa om i alla lådor så jag vet vilka lådor som ska stå i skjulet och vilka lådor som ska stå inne i en garderob, fast det finns inte mycket plats i gareroberna heller. Jag hittade i alla fall alla mina brevpapper, så nu hoppas jag på att få skriva många brev   Hederliga gamla snigelbrev! Jag fick precis ett sms, som gjorde min dag lite lättare  

Av Emma - 14 juni 2013 13:39

Vad är vitsen med att vara snäll egentligen? Är man snäll och lagar mat och den INTE är färdig, får man gnäll. Är maten färdig, ja då är det ungen som vill sitta vid bordet och äta. Så nu sitter jag och tittar när maten kallnar, väldigt intressant.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards