Alla inlägg under juli 2013

Av Emma - 30 juli 2013 07:08

Jag hade inga som helst planer på att gå upp idag. Men vaknade av att jag fick ett sms kvart över sex. Telefonen var på ljudlöst men när den ligger på nattduksbordet och vibrerar är det svårt att sova. Försökte somna om för det var inget jätteviktigt. En kvart senare kom nästa sms kort men viktigt för mig. Jag blev jätteglad <3 men orkade inte svara. Jag försökte sova lite till men det gick inte så svarade på båda smsen, det ena fick jag ännu ett svar på :) så nu ligger jag i soffan och slötittar på tv, det finns inget att se så här tidigt på morgonen. Men nu kom jag på att jag spelade in criminal minds igår det kan jag se! Ha en bra dag, det ska jag försöka ha!

När pappa inte orkade laga mat igår bjöd han på kinarestaurang :)

Av Emma - 28 juli 2013 10:14

Inte för att jag vet om det finns några läsare eller inte, men eftersom jag ändå ligger här helt rastlös på en soffa någonstans i Stockholm. Så kan jag lika gärna skriva lite Grand. Igår kom jag alltså fram, från centralen till ropsten var inga problem, men eftersom jag inte visste riktigt vart jag skulle så var meningen att någon skulle möta mig. Det gjorde någon sedan jag fick vänta en så dör 20 minuter men det var helt okej. Sedan kom fram till rätt ställe och jag fick en snabb rundtur. Strax kom gästerna en efter en och de var trevliga allihopa. Pratade lite Grand med allihopa det händer inte ofta, de förstod att jag inte var ifrån Stockholm i alla fall. Jag var den enda som var från landet hehe. Sedan blev vi fyra stycken som gick ut och dansade det var trevligt och välbehövligt =D det behövde jag verkligen! Så ja idag är en annan dag med nya äventyr innan hemfärd.

Utsikten från lägenheten

Det här är gästerna som stannade lite längre.

Av Emma - 27 juli 2013 14:22

Tåget rullar in på perrongen, folk kliver av medan andra kliver på. Vi har nu stannat till i Hallsberg. Det är bara två timmar kvar innan min station kommer, slutstationen. Stockholm! Än så länge går det bra, inga problem här inte... Lite nervös för hur det ska gå på perrongen i Stockholm. Det är då jag kommer känna mig borta... Men jag tror att jag kommer att klara mig bra. Idag är jag en liten luffare som väntar på äventyr!

Av Emma - 8 juli 2013 17:11

Idag började jag inte dagen förrän vid halv tio, vi försov oss tydligen. Jag hade lovat att följa med mamma hem till hennes arbetskamrat. Han behövde hjälp med datorn och så bjöd han på smörgåstårta, väldigt gott var det. Det tog en stund men jag fick det till att fungera och han verkade väldigt nöjd när vi åkte därifrån. Då blev det en vända på stan, eller i alla fall bort till netto för att handla lite och panta burkar, sedan ta ut lite pengar och sen hem till farmor och farfar och träffa mina yngsta farbror med fästmö, som hade en väldigt glad nyhet att berätta   Sedan blev jag kvar hos farmor och farfar eftersom, eller kvar och kvar, vi skulle åka på teater, jag farbror P och hans yngsta son. Vi kom dit i tid och hade det jättetrevligt, vi var och såg på Trollkarlen från Oz, den var så bra. Jag var imponerad och lite avundsjuk för att jag inte kunde stå där, jag hade velat, jag önskar att jag kunde. Men det är ingen som tror att jag kan i alla fall, så jag kommer väl inte våga testa heller  


Men nu är dagen slut och jag tror det börjar bli dags att sova nu, det är en dag imorgon också. Som jag känner nu att jag skulle kunna sova bort, har ändå inget att göra... Jag funderar i alla fall på att sätta upp studsmattan för att ha något att göra under dagarna och det ger mig lite träning också, studs studsmatta några timmar om dagen borde göra gott.

Av Emma - 7 juli 2013 03:42

Klockan är 03:32 och jag kan inte sova! Jag ska upp om några timmar för att gå på marknad hela familjen. Spännande. Antagligen bättre än att sitta hemma själv och deppa och känna sig eländig. I natt är det trångt i sängen, Hugo kom tassande dör två timmar sedan pch kröp ner vid fotändan. Han sover gott i alla fall.

Idag var det en massa släktingar hemma för att fira mig och mamma. Det var trevligt nästan hela 20 personer var vi. Tårtan som jag hade bakat blev väldigt uppskattad, den försvann fort. När yngsta kusinen ifrån Gästrikland hämtar fyra gånger, då har man fått högsta betyg :) jag är nöjd med den, blev dock inte riktigt som jag tänkt mig dekorationsvist men smakmässigt topp! De sista gästerna åkte hem vi elva så vi gick och la oss för att orka med marknaden imorgon. Och här ligger jag och kan inte sova!!! :0

Jag tänker för mycket kan inte slappna av. Önskar att livet hade varit lättare att leva att folk vågade stå för vad de kände och kunde prata om det! Jag ska väl inte säga något för jag mår väl så där just nu men säger inget eftersom det är så synd om alla andra hela tiden. Jag vill ha ett svar, ett rakt och ärligt svar. Jag orkar inte må så järnlängre! När tar plågan slut?!

En liten bild på tårtan som jag bakade. Det är bara att njuta av hur god den ser ut:)

Av Emma - 6 juli 2013 11:07

Idag blev det ingen sovmorgon! Klockan 05.00 kom Hugo in och väckte mig. Som tur var skulle brorsan ut och fiska så han tog med Hugo på en promenad och jag fick sova lite till. Jag la mig ner i sängen, läste lite... stoppade in hörlurarna i öronen och lyssnade på Tintin och det svarta guldet. Jag har inget minne av det, så somnade nog ganska snabbt. Klockan halv nio tyckte både Hugo och mamma att jag skullr gå upp, för då kom båda in och la sig in min säng. Bara att gå upp, jag drog på mig mina kläder, var ute och lekte med hunden, hängde tvätt och åkte med mamma intill staden. Så ja, nu sitter jag här på Sibylla med en mjukglass i handen och solen skiner, det är sommar på riktigt. Jag sitter här och väntar på att mamma ska bli klar hos frisören, jag har hunnit med att köpa nya underkläder och lite smink fast jag inte skulle ha något. Nu äter jag glass och sedan en vända in till apoteket innan det är dags att åka hem igen. För ikväll kommer det lite släktningar för att fira min och mammas födelsedag, min var för en vecka sedan och mammas i onsdags, men eftersom både fyllde på en veckodag, så blir kalaset idag! Hoppas det blir trevligt min farbror och hans yngsta pojk kommer också, långaväga gäster med andra ord, oj nu ringer mamma måste kila!

                   Herrå!



Av Emma - 4 juli 2013 20:39

Ibland är det bara jobbigt att jobba. Jag är väldigt tacksam för den här veckan jag har fått med barnen på förskolan. Barn är helt underbara för det mesta, det kommer stunder då dem är lite jobbiga och högljudda och huvudet håller på att sprängas. Men de stunder när de skrattar och säger saker ifrån hjärtat som kursiv text "fröken jag tycker du är fin".
Det värmer hjärtat och man känner sig nöjd med jobbet. Men det ska bli skönt att få sluta tidigare imorgon.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards