Alla inlägg under mars 2014

Av Emma - 30 mars 2014 19:23

Jag tror inte att jag har sammanfattat hela helgen än. Det börjar dra ihop sig till det. Ja fredag kan vi hoppa över, för det skrev jag om i ett annat inlägg. Men lördag och söndag har också varit händelserika på sitt sätt så tänkte att jag skriver en rad eller två.


Lördag:

Idag var det rea på MC grejer, så jag fick följa med pappa och brorsan till Borås för att shoppa lite. Jag har var inne i alla affärer jag helst inte går in i. Först var det MC butiken, sedan Net on Net och efter det blev det Max, så att vi fick lite mat i magen. Där var det fullt med folk, det var familjedagar den här helgen. När vi hade nära på kastat i oss maten, gick pappa och brorsan till Harald Nyborg för att köpa färg till båten. När det var gjort åkte pappa hem på sin motorcykel. Medan dem köpte färg till båten var jag inne på en djuraffär och köpte ett halsband till min lilla "bebis". Hon har fortfarande inte velat ha det på sig. Hon har lekt med halsbandet så det är borta för tillfället men jag får försöka hitta det någon gång i veckan. Sedan gick jag till ÖoB för att jag behövde ha lite kort men jag hittade en massa andra trevliga saker jag inte behövde. Jag har känt mig rik den här helgen och det har varit kul att shoppa lite grand. Jag har även städat lite i garderoben så kunde köpa nya kläder med gott samvete. Jag mötte upp min bror på ÖoB och sedan åkte vi hem. 


När jag varit hemma i tio minuter kastade jag mig in i min egen bil och åkte till staden för att möte upp en kompis. Hon ville visst prata lite, ge mig en present och mina pengar som hon var skyldig mig. Vi tog en promenad i solen, åkte hem till henne och tog en fika på balkongen, efter att jag råkade ha sönder ett glas. Som ramlade ner från balkongen och landade på gräsmatten. Jösses! vilket liv det blev. Men jag var snäll och plockade upp alal bitarna och sedan var det dags att åka hem. Kvällen spenderades i soffan med Smartare än en femte klassare och Mr Selfridges.

 

Söndag:

Ja idag är det då söndag. Jag fick sova ut, sov ända fram till klockan 10.00 helt otroligt! Det har nästan varit sommar här idag. Jag har gått utan skor och legat på mage i gräset. Jag blev förvånad när jag kom upp och mötte min bror i köket, visste inte att han skulle komma tillbaka med mammas bil så tidigt. Men när jag fått i mig lite frukost, skrivit mina kort som skulle skickas till utlandet, tog jag med mig min katt ut. Så hon skulle få springa fritt för första gången. När hon kom in efter en timme eller så, var hon dyngsur, så jag vet inte var hon hade badat någonstans. Men hon var duktig och höll sig på gården och kom hem igen :) Sedan fick hon springa lite till och klättra i träd. Hon längtar nog tillbaka ut igen. Så antagligen får jag släppa ut henne imorgon igen, när jag kommer hem från jobbet och mitt ärende på staden. Om en vecka har brorsan födelsedag och det känns som det börjar bli dags att införskaffa den nu.



 

Armanbadet som jag fick.

Hon känner mig för väl A-L.



  Tanken var tänkt att det här skulle vara en film på när min katt Tintin klättrar i träd. Men jag vet inte om det här blev riktigt rätt.



Av Emma - 30 mars 2014 12:49

Av Emma - 28 mars 2014 16:56

Jag hade önskat att fredagen sett annorlunda ut men man kan inte få allt man önskar sig....

 


Jag började dagen med sovmorgon och det kändes bra, sedan åkte jag till Mullsjö för att hälsa på en förskola och se hur det såg ut där. Innan jag kankse får jobba där. Efter det hämtade jag upp min bror vid ICA och vi åkte till nästa förskola för att jag skulle få en signatur på min timrapport. Sedan åkte vi hem igen och jag städade ur min bil. För vi skulle hämta upp farmor och farfar och bjuda på lunch inne i staden. Mamma mötte upp oss allihopa nere vid kinarestaurangen sedan. När vi släppte av farmor och farfar fick vi hjälpa farmor att bära ner fönsterkarmar som farmor ville ha i landet. När vi skulle åka fick vi med oss en massa kartonger till morbror och moster som behövde flyttkartonger. Men dem var inte hemma så vi lämnade kartongerna på derasd veranda  . När vi kom hem gick borsan ut och fixade med sin båt och jag la mig på soffan en stund. Var så tung i huvudet att jag inte orkade göra något. Och nu har hela familjen kommit hem så nu var friden över!


Det är så här det kan gå om man bjuder farmor och farfar på middag, eller om man bara är snäll och hälsar på :P  

Av Emma - 27 mars 2014 21:30

Idag har det varit full rulle hela dagen, jag har flängt fram och tillbaka som bara den. Uppe tidigt, okej lite sovmorgon fick jag. Först var jag på jobbet, det tog 40 minuter. När jag kom dit, så var de barnen jag skulle ha hand om ute i skogen, så jag kom dit och satte mig på en stol och tittade på de andra barnen som lekte för sig själva. När de större barnen kom tillbaka då var det bara att börja jobba. Det gick bra, hade en trevlig dag. Det är kul att jobba när barnen är snälla . Eftermiddagen blev lite seg, jobbade ända fram till klockan 17.00 så det var jätteskönt att komma ut i friska luften efter mellanmålet, var ute i två timmar med alla barnen innan jag äntligen fick gå hem. Fast hem åkte jag ju inte, åkte in till staden för att det var tjejkväll. Skulle möta upp mamma, men trodde jag skulle hinna ta en powernap men se det hann jag inte. För mamma knackade på rutan så fort jag hade parkerat bilen nära på. Så jag klev ur och vi shoppade lite innan det var dags att träffa mammas arbetskompisar för att ta en fika tillsammans. Det var fullt på det första stället så vi hittade ett nytt ställe och blev serverade av en kändis.   När vi hade fikat delade vi på oss och gick till de affärerna vi själva ville, jag fick med en liten hög hem. Men kände att jag äntligen hade pengar och det var kul att shoppa igen äntligen  


Fikan bestod av; Pirog med parmaskinka och cream cheese chli, ett winerbröd med choklad och en latte med hasselnöt


 

Det här var den lilla högen med grejer som jag hade med mig hem ifrån staden. Är hel nöjd och inte så fattig!

Av Emma - 26 mars 2014 08:47

Igår kväll grät jag mig till sömns. Det är väl precis just nu som jag inser hur djupt det sitter. Jag vill inte vara den som öppnar mig först och sedan står där alldeles tom igen. Jag hade två stora frågor som snurrade några varv i natt. Jag undrar när jag ska våga ställa dem. Får jag svar på dem kanske jag kan våga öppna upp mig lite mer. Men hur ska jag annars veta?
Jag försökte, jag frågade men fick inte riktigt de svar jag behövde. Ärliga var dem säkert men inte tillräckligt tydliga. Vad gör jag för fel? Varför blir det alltid så här?

Av Emma - 24 mars 2014 22:06

Jag har mycket att tänka på när det gäller jobb och privatliv. Jag har inte tid att lämna landet i två veckor även om jag så hemskt gärna skulle vilja det. Egentligen så stör det mig inte så mycket att det inte blir någon resa, det som stör mig mest är att det som alltid slutar med att det är jag som gör fel! Jag som alltid är så snäll och ställer upp hela tiden. Jag förstår inte hur det alltid kan bli så fel!

Men antar att det är så livet är, jag önskar bara att mitt inte var så himla dåligt hela tiden. Kunde inte jag få förtjäna att ha det bra någon gång i alla fall.


   

Av Emma - 24 mars 2014 20:46

Idag känns det riktigt illa!
Ingenting är rätt idag. Redan när jag vaknade imorse borde jag insett att det här är en riktigt dålig dag. Mamma har varit sur på mig ända sedan hon gick upp idag. Jag är hemma för mycket och vet inte vad jag ska göra riktigt. Allting blir ju ändå fel! Jag är negativ,sur och lat... Hela veckan är bokad med jobbrelaterade utmaningar men jag får inga pengar för det. Det är dåligt men en möjlig framtid. Jag vill ändå bara härifrån nu på en gång. Jag pallar inte mer nu! Måste ha något eget och det nu.

Det finns en plats jag önskar att jag kunde vara på nu. Önskar det bara var några meter bort. Men jag vet inte om jag är välkommen där, jag har inte frågat....

Av Emma - 22 mars 2014 19:23

Dagens outfit

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards