Alla inlägg under april 2014

Av Emma - 28 april 2014 19:54

Ja så var det måndag igen. Hade en riktigt härlig dag på jobbet idag också. Förvånad över att det gick så bra. Vi samlade ihop alla barnen, tog på oss och gick ut i solen och hade fruktstund. Det var så mysigt. Vi hittade även ett brunt ägg som en höna hade tappat bort på påskfesten som varit under påsken.

När jobbet var slut. Åkte jag ner på stan och köpte födelsedagspresenten till två vänner som har haft och ska ha födelsedag. Jag hoppas att alla blir nöjda. Sedan hann jag med en fika med A-L också innan hon skulle iväg på ett möte. När alla ärenden på stan var gjorde åkte jag hem och vilade lite grand. Katten har sprungit ut och in hela tiden. Imorgon är det dags för jobb igen och ett besök hos veterinären.

Av Emma - 22 april 2014 18:16

 

Det känns som det är så hopplöst mig att alltid misslyckas med allt.

Vad jag än gör och hur jag än försöker låta bli så känns det.

Det gör ont när allting verkar så bra, när solen lyser och stjärnaorna ler emot än.

Plötsligt så är det inte så och inte ett enda ord får man höra.

Vad gör jag för fel, varför ska jag alltid såras?

Det går så lätt för alla andra, de behöver bara blinka så har dem fått allt dem önskar sig.

Jag får bara se det jag vill ha och vara nära en stund och sedan poff! Allting är borta.

Men varför gör det så ont?

Måste det verkligen göra ont att vara kär, måste det svida så att träffa den rätta.

Jag hatar att jag inte kan hata dig, hatar att jag älskar dig och för att jag hatar mig.

 

 

 

 

 

 

Av Emma - 20 april 2014 01:15



Jag vaknade precis upp ifrån soffan, en lampa lyste, tv var avstängd och alla sov, det var alldeles tyst i huset. Katten min hade hoppat upp i den andra soffan och log ihop rullad och sov där. Hon finns alltid intill, vart du än är. Det är det fina med katter. Idag elelr igår egentligen var det påskafton, det firade min familj med att bär ut alla trädgårdsmöbler. Det tog sin stund men nu är alla möbler ute. Jag hann till och med lägga mig i hammocken och vila lite med en god bok.   När livet är som bäst!

 


Klockan blev lunchdags och vi gick in för att äta lunch, det blev spahetti och bacon eftersom vi skulle äta mera under kvällen. Jag levde livet en stund till i Hammocken efter lunch. När klockan var halvsju kom gästerna, det var min morbror och hans fru som kom hit. Vi åt lite potatisgratäng, köttbullar, korv och ägg. Det fanns även sill och kex till de som ville ha. Sedan blev det lite fika, muffinsen som jag hade gjort på skärtorsdagen och lite andra kex. Inget märkvärdigt alls. Klockan åtta tända den påskbrasan och då gick vi ut och träffade grannarna, vi var runt 75 personer som hade samlats vid brasan. Det sköts raketer som final också. Sedan gick vi tillbaka hem, satt och pratade och åt chips och ostbågar, drack vin, whiskey och vad som nu fanns hemam i skåpet. Jag och brorsan gick upp och tittade på Harry Potter och Dödsrelikerna efter nyheterna, men jag somnade....
 Så då är vi tillbaka där vi började.


Glad påsk på er ännu en gång   

Av Emma - 18 april 2014 21:45

Idag är det årets längsta dag. Vad hittar vi på då? Jo vi drar till jobbet och jobbar hela dagen  . Det blev en fredag full med både det ena och det andra kan man säga. Vissa dagar går det bara upp och andra går det både upp och ner. Idag var en sådan dag. Det började ganska bra, sedan låste det sig lite men efter lunchen blev allting mycket bättre. Vi drack eftermiddagskaffe och jag hade bakat kakor som jag bjöd på. Hon jag jobbad ehos blev glat töverraskad och glad. Efter fikat blev det film och det passade bra. Vi såg på Gullivers resor, och när vi filmen var slut pratade vi om böcker. Och plötsligt slog klockan 18.00 och jag fick gå hem.


När jag kom hem väntade en överraskning kan man väl säga. Maten var klar och mamma och pappa satt och väntade på mig innan de åt. Jag som hade trott att de redan hade ätit och att jag skulle få äta själv. Det var en överraskning. Sedna tittade vi på Tintin och Enhörningens hemlighet, men jag var så trött att jag somnade innan filmen var slut. Jag vaknade upp och tyckte det var dags att gå och lägga sig, men kunde inte somna. Så därför skriver jag det här korta inlägget om min långfredag.


Glad Påsk!!!



Av Emma - 18 april 2014 10:36

Av Emma - 16 april 2014 10:21

Idag känns som en bra dag att vara ledig på. Katten får springa ute i det fria och är överlycklig. Själv kan jag sitta på trappan med en bra bok och njuta av att det känns som sommar i alla fall. Började morgon med en kopp te ett samtal till veterinären som tagit semester. Han föreslog en annan veterinär på sitt inspelade meddelande och jag försökte dit. Först tutade det bara upptaget och andra gången det ringde satt jag fem minuter i kö innan ett inspelat meddelande talade om att de inte kunde svara. Så nu sitter jag här och funderar på om jag vågar chansa på att åka dit. Katten ska ju bara vaccineras. De hade drop in i mån om tid. Jag funderar vidare en stund till ...

Av Emma - 4 april 2014 12:35

Nu sitter jag på en full buss som är på väg till Göteborg. Jag ska träffa en kompis som ska på turnering i helgen. Jag ska köpa lite begagnade prylar av honom också och så behöver jag gå in i några affärer. Solen skiner och det verkar som det kan bli en bra dag. Poolen hade väl önskat att jag kunnat jobba men har jobbat heldagar hela veckan, förutom idag och onsdag. Men får betalt för den senare dagen ändå :) vilken tur man har. Det hände något riktigt läskigt i onsdags på mötet. Man skulle kunna säga att det var ett spöke från mitt förflutna som dök upp. Jag är inte säker men han var så sjukt lik att jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Men ibland kommer väl det förflutna ikapp, du kan ju inte springa ifrån dig själv precis.

Snart är jag framme i Göteborg och då har jag 1h att fördriva på något sätt. Det är tur att Göteborg central är som ett shoppingcenter, hittar säkert något att göra. Men nu är det bäst att spara på batterina i mobilen eller mig själv vilket som. Lutar mig tillbaka med Tintin och Enhörningens hemlighet i öronen.

Bober och granater!

Den selfin bjuder jag på. Bara för att det är fredag.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards