Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma - 30 augusti 2014 14:12

Jag hade nästan glömt hur fantastiskt det är att sitta och se på vattnet som kluckar emot klippväggarna. Hur ro fyllt det är runt omkring det oändligt stora vattnet. Jag har en timme kvar att fördriva innan jobbet och då sitter jag här och bara lyssnar på tystnaden.

Medan jag ändå sitter här får jag väl skriva lite med. Jag började min dag med sovmorgon så härligt att kunna sova ut. Sedan bar det iväg in till stan då det idag är matfestival och hela staden bjuder på god mat. Det visar sig att staden även är full med folk. Det går inte komma fram någonstans, men gott var det. Jag provade pulled pork, äggnudlar och kyckling i yaki sås och sedan desserten chokladpudding med diam kross ich kall maräng eller något typ.

Av Emma - 27 augusti 2014 20:28

Idag var jag lite bättre när jag vaknade så det var inte jättehemskt att gå till jobbet. Visst gick jag runt och nös och fräste typ hela dagen men jag hann med att baka en kladdkaka eftersom det var ett önskemål och gjorde ugnsbakad lax för första gången någonsin :) imorgon jobbar jag kväll och då ska vi se på film. Det är mysigt att jobba kväll oftast :)

När jag kom hem idag låg det en välbehövlig överraskning i brevlådan. En vän från Uganda sände mig vackra armband och en liten bit choklad och det behövdes mitt i min förkylning.

Av Emma - 24 augusti 2014 19:44

Jag har äntligen haft en helt ledig helg, inga tidiga mornar (okej det var lögn). Jag var inte tvungen att gå upp för ajg hade inget jobb att gå till men min katt tyckte att sovmorgon behövs inte så upp och hoppa tidigt. När jag i alla fall hade släpat mig ur sängen, matat katten och släppt ut henne, så gjorde jag mig klar och följde med mamma på loppis. Jag som inte alls hade någon lust att åka på loppis, jag gjorde lite fynd ändå. Vi kom dit en kvart innan dem släppte snöret. Så vi hann stå och prata med mammas jobbarkompis en stund, hon stod längst fram. När snöret släpptes blev det kallabalik, folk trängdes som sjutton. Men jag gick några varv och sedan var jag nöjd. Tog med mig grejerna till bilen medan mamma skulle in och säga hejdå till sin kompis. Det tog extremt lång tid innan hon kom ut igen och det var för att när hon kom in igen så sålde dem en låda för 20 kr där man fick lägga i vad man ville ha. Hon kom ut med en hel låda full.

Mina loppisfynd. Jag är helt nöjd med allt jag hitta och det kostade mig nästan inga pengar alls  

 

När mamma och jag kom hem från loppis hade pappa ställt maten på bordet. Det passade bra, jag var hungrig efter allt shoppande. När vi ätit vilade hela familjen en stund och sedan var det dags att göra sig i ordning. Farmor hade födelsedag just den här lördagen och hade bjudit in hela släkten till ett surströmmingskalas. Den ena sidan av bordet åt surströmming och den andra åt pannbiffar som hon hade saltat lite för mycket  . Men det är sådan hon är min farmor, det där med lagom det vet hon nog inte ens vad det betyder. Men vi hade trevligt min yngsta kusin som nu är hela sexmånader gammal fick allas uppmärksamhet, hon grimaserade inte ens när hon fick smaka på surströmming, hon gav ingen reaktion alls. Vem vet hon kankse blir en av dem som sitter på sidan där alla äter surströmming en vacker dag  

Dagens outfit. Jag håller kvar vid sommaren en litet tag till.

 

De fruktade burkarna är redo att öppnas. Jag gillar inte lukten av det.

 

Söndag


Idag är det söndag och jag fick äntligen lite sovmorgon. Ingen som puttade på mig innan halv nio i alla fall  . Sedan har dagen liksom bara flutit på. Det har varit en lugn och lite seg dag. Sedan blev klockan två och jag hämtade upp världens bästa Karin för att hinna ta en fika på torgstallet innan vi gick ner till Bryggan för att titta på Kåldolmar och kalsipper. Det var väl vi och alla barnfamiljer som var där. Karin och jag kommer aldrig att bli vuxna. . Den var inte lång, bara en timme och 15 minuter, fast det kändes lite längre eftersom jag fick så otroligt ont i rumpan av att sitta på stolarna. När det var slut så vi fick vi en tatuering också. Sedan skjutsade jag Karin till hennes famor och farfar så då fick vi lite te, det var trevligt att träffa dem igen. Det var jättelängesedan. Minst 7år sedan  Sjukt länge sedan!!! Nu har jag lovat att hälsa nästa gång jag ser dem på stan. Nu har jag haft en fantastisk helg och har fortfarande två dagar ledigt att se framemot. ingenting planerat och inga måsten!!! Det är fantastiskt!!!


 

En liten sammanfattning av Kåldolmar och kalsipper.

Av Emma - 17 augusti 2014 11:41

Ja då var det söndag idag då och sista jobbdagen den här veckan. Ska bli skönt att få vara ledig imorgon, kan behöva en hel dag då jag inte behöver göra någonting. Idag har jag i alla fall börjat dagen med en stadig frukost och jag har bäddat sängen. Nu kollar jag Amazing race på tv innan det är dags att packa i ordning för en kväll på jobbet.

Av Emma - 2 augusti 2014 11:55

Jag blir förrvirrad, eller nej det är nog inte rätt ord. Egentlgien blir jag nog lite nedstämd. Jag ska in till stan senare ikväll och vi ska ändå ut med bilen för att åka iväg till min kusins namngivning. Men när jag frågade om dem inte kunde släppa av mig vid festivalen direkt, eftersom jag redan missat de första banden, och sedan hämta mig vid halvett. För jag blir inte kvar och lyssnar på den sista artisten i alla fall. Ja då fick jag inget svar. Båda mina föräldrar lämnade rummet! Ibland avskyr jag verkligen att bo hemma. Jag skulle kunna tänka mig att flytta ut i ett tält i skogen så länge. Då skulle det inte behöva kännas så trångt hela tiden och som om man jämt är i vägen för deras nya liv utan barn. Jag önskar det itne var så svårt att få ett jobb så att jag skulle kunna ha ett eget hus långt härifrån. Behövde jag inte längre bekymmra mig om att stå ivägen för deras lycka. För helt ärligt så är det lite så det känns och det finns ingen att prata med. För vänner verkar jag inte heller ha några, mest ytliga bekanta som säger hej när man ses.

 

Av Emma - 2 augusti 2014 01:15

Idag började det bästa som hänt den här staden någonsin. I år var det dessutom större och antagligen mycket mera folk. Det var folk precis överallt nere vid sjön. I år hade jag ingen att gå med och inte fick jag tag på någon heller, eftersom alla redan har förfestat hos varandra. Men med gott mod tog jag mig ner själv. Jag lyssnade på slutet på Miriam Bryant, det lät helt okej. Sedan stod jag nästan längst fram när E-Type drog loss. Det var eld och fyrvererier och konfetti precis överallt. Det var synd att musiken eller basen överröstade sången lite grand, nu kunde jag låtarna ändå och kunde tyda vad han sjöng. Det var häftigt, någon kastade upp en badboll på scenen och den signerade E-type och slängde ut i publikhavet igen. Den som fångade den badbollen blev nog lycklig. Nästa artist var David Urwitz men då träffade jag på min bror och hans kompisar, de skulle gå och käka så hängde på dem. Vi gick till en pizzeria utanför området. När vi ätit gick vi tillbaka igen och då kom jag alldeles lagom till Huset och det var inte min musik alls. De sjöng rapp på svenska i alla fall. När dem hade avslutat var det Daniel Adams-Ray som sjöng på stora scenen. Jag hamnade långt fram men fick ta mig därifrån, då folk blev så tokiga att de klämde på bakifrån. Man blev inträngd och det gillade jag inte. Så jag tog mig ut och satte mig på bryggan en stund för att hämta lite luft. Gick runt på området och träffade lite känt folk. Sedan var det Ace Wilder och Timbuktu. När Timbuktu hade spelat i en timme så orkade jag itne mer. Det var kallt och jag började frysa. Eftersom jag ändå var ensam och hade egen bil så valde jag att åka hem innan sista bandet avslutade. Kan tänka mig att det blev ett bra avslut eftersom Dirty House Guys är riktigt bra. Men jag var glad när jag äntligen kom hem, fick sparka av mig skorna och krypa ner i sängen. Imorgon kör vi dag två.


 

Det här är i början av kvällen när jag hunnit avverka slutet på Miriam Bryant, E-Type och Daniel Adams-Ray.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards