Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Julfest :-)

Av Emma - 11 december 2014 23:45

Idag hade jag en ledig dag och det var rätt skönt eftersom alla mina lediga dagar den här veckan försvann på jobb. Jag fick sovmorgon äntligen. Sedan fick dagen passera som den ville. Jag har haft en lugn och fin dag, tills kvällen kom. Först ville jag inte alls åka iväg, jag var trött och hade ont i magen. Ingenting var egentligen riktigt bra. Men en chans att få festa missar man väl inte. Jag gjorde mig i ordning och satte mig motvilligt i bilen. När jag kom fram till Sodexo fanns det inte en människa jag kände igen. Ingen som jag hade jobbat med under året hade dykt upp, det visade sig att ingen av dem tänkte komma heller tydligen. Jag försökte få Karina att gå, tyckte hon kunde behöva det men hon ville inte. Det var tråkigt. Men Paul kom tillsammans med alla sina syskon, dem jobbar tydligen allihopa på Sodexo. Det hade jag inte en aning om. Jag träffade en trevlig tjej som jag inte ens tror presenterade sig men vi umgicks hela kvällen. Hon jobbade på övervåningen och det var därför jag aldrig hade träffat henne. Själv håller man till på nedreplan i disken. Vi hade en trevlig kväll, vi minglade lite, åt lite snittar och gissade hur många karameller det fanns i en burk. Det var tydligen 329 karameller och den som vann hade gissat på 326. Inte dåligt gissat. Någon trodde också att det fanns 3000 karammeller i burken. Vi hade tävlingar också, lite kreativa ekvationer och vi löste alla rätt snabbt. Även om alla inte hann vara riktigt delaktiga :P Sedan blev det frågetävlning med tio frågor, Syrien, var snabbast med alla svar. Förutom att dem inte visste vad Pippi Långstrumps pappa hette, så då fick jag glänsa lite grand. Trots att jag inte ville åka under dagen var jag glad att ja ggjorde det. För det var en mycket trevlig kväll, även om jag inte kände igen en enda låt av de som spelades. Jag måste nog lyssna mer på radio tydligen. Det blev i alla fall en bra kväll, vi vann inte fast vi var så säkra på att ha alla rätt. Men om man tror att Hong Kong är Kinas största stad, ska man nog inte räkna med att man kan precis allting. Jag kan inte alla städer varken i Kina eller Japan men jag tror att jag har någorlunda koll... vem som sa vad vet inte jag, men när svaren räknades upp var det ändå protester. Då Kinas största stad Shanghai (rätt alternativ) är störst till populationen och inte ytan. Jag lär mig verkligen någonting nytt varenda dag :-) Dessutom var det något bord som hade svarat att Vasaloppet går mellan Malmö och Göteborg. En kväll jag sent kommer att glömma blev det. Nu är det dags att krypa ner i sängen och sova några timmar, för imorgon väntar jobbet på mig igen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards