Alla inlägg under februari 2015

Av Emma - 16 februari 2015 21:30

Idag försvann min sovmorgon som jag hade velat ha. Farmor ville börja baka tidigt. Så eftersom hon hade lovat att hjälpa mig fick jag vara henne till mötes. Jag gick upp vid halvåtta och började packa ner alla ingredienser som jag behövde ha med mig för att kunna baka bröd och chokladtryfflar. Jag var precis i tid hos farmor klockan 9:00 prick. När jag kom dit hade farmor redan hunnit börja och bakade nyttigt bröd. Jag packade upp mina grejer och bakade 30 brödbullar och 30 chokladtryfflar. Sedan städade jag köket medan farmor åkte iväg på middag. Jag fick äta för mig själv hos farmor, sedna gick jag och la mig för att läsa en stund, sedan somnade jag. När farmor och farfar kom hem, packade vi ihop allt bröd, sedan åkte farmor och jag på bio. Det förtjänade vi efter att vi hade varit så duktiga och bakat hela dagen. När vi kom till bion hade dem inte öppnat än så farmor och jag gick till Åhlens för att värma oss, men när vi kom i Gallerian valde vi att gå till Cassel och titta och tro det eller ej men vi hittade var sitt klädesplagg för halva rea priset. Farmor hittade n blå kofta och jag hittade en klänning som passade mig perfekt. Sedan gick vi till bion och då öppnade dem dörren och vi kunde gå in och sätta oss i salongen. Vi såg en polsk film som hette IDA. Den handlade väl om livet i stort att välja mellan det trygga som man växt upp med eller det okända. Jag tyckte inte den var jättebra men ibland är man snäll och följer med farmor på bio.  


   

Klänningen från Cassel och tröjan från Kapphal.



Av Emma - 14 februari 2015 22:45

Dagen började med att jag äntligen fick lite sovmorgon. Det var välförtjänt. När vi började med att göra lite lättlunch här hemma då dyker min bror upp. Hans fästmö skulle åka och shoppa med sin syster, så då valde min bror att komma och hälsa på familjen. Då ficka han också följa med och fira våran nyaste lilla kusin som fyllde ett helt år. Det är helt otroligt att den lilla tösen har varit med oss i ett helt år. Det var trevligt att åka och träffa släkten och träffa min lite äldre kusin och tjata lite. Vi kom fram till min farbros hus och blev inbjudna, där födelsedagsbarnet själv stod i dörren med stora ögon och tittade på alla människor som kom in. Hon samlade en present hög på golvet men hon öppnade min present och sedan sprang hon omkring med den hela tiden. Vi blev bjudna på fika också, födelsedagsbarnets mamma hade bakat cakepops och två tårtor. Hon är så duktig på att baka. När mamma hade varit och hämtat en banan i fruktskålen, då kom födelsedagsbarnet springade, hon hoppade upp i mitt knä och satt still och åt upp den lilla smakbiten som mamma delade med sig av och sedan sprang hon iväg igen.


 

Det här är födelsedagsbarnet och hennes pappa. Jag och min kusin har manipulerat bilden lite grand eftersom vi hade lite roligt.

 

Det här är jag och Världens bästa Linnea. Hon är en av mina äldre kusiner. Vi var tvunga att ta en ny gruppselfie. Det var så länge sedan vi tog en tillsammans.


När kalaset var slut åkte jag hem för att packa ihop mig och åka vidare till Jönköping. Jag blev hembjuden på en myskväll hemma hos Alice och hennes katt Sessan. Där blev jag bjuden på en jättegod Spaghettigryta och glassdrinkar. Supergoda glassdrinkar var det. Vi tittade på melodifestivalen och åt choklad som jag bjöd på. Det blev helt enkelt en perfekt alla   dag.

   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards