Alla inlägg under mars 2015

Av Emma - 27 mars 2015 22:50

Tänk att man kunde känna sig besviken

fast man inte hade tänkt känna något alls.

Jag är väl förföljd av olycka.....

 


Idag är det fredag igen då, jag jobbade som vanligt fredag kväll trots att jag är ledig lördag och söndag. Det ska bli skönt att få vara ledig den här helgen men känner ändå att jag måste få göra något men jag vet inte vad. Det känns så tomt när jag liksom hade planerat det men med min vanliga otur, så följer allting annat. Jag orkar inte, jag tänker sluta. Det är ingen ide, att förvänta sig saker, längta efter saker. Det känns som det ändå bara blir fel. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Det är inget som är riktigt roligt heller. Jag har tapapt livsgnistan lite grand. glöden finns men inte lågan...

 


Av Emma - 8 mars 2015 16:00

Idag är det farfars födelsedag. Det visste jag hela tiden ändå hade jag ingen present dagen innan. Då slog det mig, jag tog bilen och körde i racefart till affären för att handla, här skulle slängas ihop en tårta. Eftersom jag kom på presenten igår, så fuskade jag och köpte chokladbottnar, men dem smakade lika bra som hemma gjorda. Jag la ner dumble, maränger och ahlgrens bilar. Klart, det här kommer bli toppen. Jag kommer hem och slänger ihop lite dumlefluff, vitchokladmousse och vanlig chokladmousse. Lägger in moussen emellan bottnarna och sedan ställer jag undan tårtan eftersom fluffen inte kan läggas på förrän dagen efter. Så nu är vi här, det är den 8 mars och vi ska vara hos famror och farfar klockan ett. Jag gick upp tidigt för att hinna göra färdigt tårtan och mitt ihop släng blev så här:

 

Klockan ett kom vi dit och farfar stod i dörren för att ta emot sina gäster. Han blev jätteglad när han fick den fina tårtan. Brorsan gav honom en liten blomma, som jag också hade köpt. Sedan kom de andra gästerna, min kusin kom med sin nya kille, en mycket trevlig kille det där. Sedan kom min yngsta farbror med fru och dotter. Det var itne fler gäster, när vi hade ätit maten ställde farmor fram tårtan som jag hade gjort. Reaktinen på gästerna blev:

"Så där ser det inte ut när jag bara slänger ihop någonting"

"Åh den ser riktigt god ut"


Jag får helt enkelt känna mig nöjd med den fina tårtan jag gjorde. Jag var inte helt nöjd, snyggare tårtor har jag gjort, men godare det vet i sjutton om jag har lyckats med. Det var rena chokldbomben men det var otroligt gott. När vi druckit kaffe och ätit tårta gick jag, Linnea, hennes kille, min farbror, hans fru och dotter och farmor ut till lekpareken för att leka av oss. Linne åkte rutschkana och hennes kille hittade en liten grävmaskin att leka med, jag fick ta gungorna och den lilla hobbiten hon prövade allting även hon var lite för liten för lekparken. När vi kom in igen blev det kaffe i stora koppar. Sedan var dagen slut och på det hela taget så blev farfars födelsedag en riktigt bra dag.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards