Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Visingsö med Alice

Av Emma - 21 maj 2015 22:23

Om de senaste dagarna har varit som ingenting, jag har varit en skugga av mig själv. Så har idag verkligen varit en dag då jag har levt på riktigt. Äntligen har jag träffat vänner eller i alla fall en vän. Det började egentligen redan igår, jag började gårdagen med att gå upp klockan elva sedan seglade dagen förbi och jag orkade ingenting. Jag skulle ha varit och tränat igår men det var så dåligt väder, det åskade och hade sig. Mamma och jag valde att stanna hemma istället. Jag valde då att ta en dusch och pggna till, sedan satte jag mig i bilen för att åka hem till Alice och hänga lite med henne och Sessan. På vgen dit ringde jag ett samtal som jag var lite rädd för om jag ska vara ärlig. Jag var inte helt säker på vad jag skulle säga men det flöt som en vårbäck och alla känslor liksom lättade lite grand. Jag mådde bra när jag hade lagt på.


Idag vaknade jag redan klockan åtta av att någon duschade. Jag var inte säker på om det var Alice eller om det var grannarna. Det var Alice som duschade och hur trött jag än var så kände jag att det var bäst att släpa sig upp u soffan. Vi åt frukost tillsammans, Sessan busade lite grand. När vi var klara och så åkte vi iväg till Gränna för att ta färjan över till Visingsö. Det var en mycket trevlig resa, vi började med att köra fel eftersom vi missade avfarten till Gränna. men sedan hittade vi dit och hann med båten. Vi gick runt på ön en stund, sedan åt vi glass på Persgården och sedan gick vi ner till Fiskboden för att prata med ägarna innan vi åkte tillbaka till Gränna och åt en jättegod lunch. Jag provade på något nytt åt en veganburgare. När vi ätit och åkte tillbaka till Jönköping fick Alice provköra min bil. Det gick lite skakigt men får hon träna lite så går det snart som en dans.

           

Det var en bra dag med andra ord. Solen sken hela dagen och vi hade kunnat sätta oss och sola. När jag kom hem igen så tog jag det vara lugnt. För jag var trött och imorgon är det dags att gå tillbaka till jobbet igen. Nu är jag redo att möta verkligheten. Jag är redo att vara den perfekta assistenten. Jag jobbar bara helgen och sedan är det kväll på måndag och sedan är jag ledig igen. Det är väl gött ändå. Ledig två helger på raken dessutom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards