Direktlänk till inlägg 21 maj 2017

Huvudet bland molnen

Av Emma - 21 maj 2017 21:16

Jag vaknade upp klockan 04:18 och undrade vad i helsike det var som prasslade det så fruktansvärt. Sedan kom jag på att jag hade gett nycklen till min bror eftersom han skulle låna soffan under natten. Jag orkade inte gå upp och fråga vad han höll på med, men det prasslade bra länge där i köket. Sedan blev det tyst. Jag somnade igen och sov ända tills klockan ringde 08:27. Men jag hade ingen lust att gå upp, jag hade en sådan härligt underbar dröm. Dessutom skulle jag jobba idag och såg inte riktigt framemot det. Men solen sken och jag kände mig glad på jobbet idag. Det verkade alla andra göra också. Chefen ville ha romantisk musik, och vi hade en del gäster men jag hann gå runt och städa lite. Det behövs ibland också. Hela dagen idag ägnade jag mig åt att städa, jag började med att sopa golvet när jag kom, sedan moppade jag alla golv. Det var några golv men vackert blev det. Sedan piffade jag upp buffén med lite ljus och ställde iordning kaffekopparna så dem stod på raka led. Chefen gillar när det ser stiligt ut. När vi stängt så vek jag X-antal servetter och dukade upp för morgondagens lunch. Jag fixade i ordning allting utom att byta ljus. Det hinner jag elelr dem som jobbar imorgon med att göra eftersom alla borden är uppdukade och klara. Borden i matsalen har dessutom fått nya dukar. Det blev jättebra. När allting var klart kunde jag gå hem med gott samvete och lägga mig i soffan och se på en av mina favoritserier, den är inte speciellt mordern men det är nästan bättre än dagens läkarserie. The Flying Doctors 

 



Nu börjar det bli dags att äta någonting innan jag går och lägger mig. Jag vet inte om jag ska jobba imorgon eller inte men har tusen saker till att hinna med innan morgondagen tar slut. Då kan det vara bra att vara utvilad och jag kan drömma längre om jag går och lägger mig tidigare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards