Direktlänk till inlägg 29 maj 2017

Så var det måndag igen...

Av Emma - 29 maj 2017 21:55

När jag vaknade imorse så jag ett inlägg på Instagram som min bror hade lagt upp. Han hade haft lite otur med lastbilen idag så han hade ingen bra start på dagen. Men jag blev lite rädd att han gjort sig illa så det första jag gjorde var att skicka ett meddelande till honom. Han stod utanför en verkstad i Växjö och ringde upp mig, för det var lättare att förklara vad som hade hänt. Så jag hade en timmes samtal med min bror denna måndagsmorgon. Han hade som tur var klarat sig. Han hade fått ett stenskott så hela rutan hade spruckit, men han mådde bra. När jag avslutat samtalet med min bror, så hörde min bästa kompis av sig, så hann chatta lite med henne också innan jag var tvungen att ta mig till jobbet...


Idag var det en lugn dag på jobbet. Kassan hade växt massor under natten  Sedan hade även chefen fixat med dricka så jag kunde fylla på kylarna, eftersom det gick rätt mycket dricka igår. Eftersom det var så lite folk idag så hann jag med att göra saker som inte gör annars. Jag städade i fönstren och det behövdes, eftersom borden var dukade sedan igår kunde jag fokusera på annat. Det finns alltid saker att göra i restaurang. Dessutom trodde jag att jag hade påbörjat mina sista dagar idag... men chefen pratade med mig. Han hade äntligen fattat ett beslut men för min del så kom det lite sent. Men eftersom jag egentligen trivs med jobbet som servitris så förlänger jag min uppsägning en vecka till, eftersom chefen behövde hjälp innan alla andra är på plats. Jag erbjöd mig också att vara vikarie och hoppa in när han har stora evenemang, där det behövs folk, evenemang som igår. Jag känner att jag kan inte vara fast där uppe hela sommaren, det klarar inte jag av, det orkar inte min hälsa med. Jag vet inte när jag stanna och kör bara på, det skadar mig mer än det hjälper mig. Om jag har det som vikarie så kan jag göra det som är roligt. Då har jag ett jobb som ger mig den lön jag behöver för att överleva och ett jobb som är roligt. Är jag vikarie så kan jag dessutom bestämma över min egen tid. Det är det jag behöver, jag behöver få planera in min ledighet. Men jag känner ändå att det var rätt beslut att säga upp mig, jag behövde fatta ett beslut och jag vill må bra. Jag gillar inte känslan som den här stressen ger mig. Jag gillar att vara en frisk person.


Men nu börjar det bli dags att ta kvällen här. Jag tittar just nu på Tatto Fixers Jag är fascinerad över vad en del männsikor tattuerar in på kroppen. Ibland skulle jag vilja ha en själv men sedan nä, det vill jag nog inte. Du ska leva med det motiv du väljer hela ditt liv. Men jag är en människa som gillar kreativa saker, så tatueringar är vackra att titta på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards