Direktlänk till inlägg 30 maj 2017

Jag ville säga att det bara var en dag kvar...

Av Emma - 30 maj 2017 22:11

Idag var en tung dag på jobbet. Först var det inte så mycket alls att göra på jobbet, så chefen drog. Han sa att vi fick ringa om det var någonting. Men det hände ingenting som inte vi kunde lösa själva. Det roliga var att strax efter att chefen försvunnit så kom alla gäster. Då hade vi att göra en stund men det är det som är meningen med jobbet. Jobbar man så står man inte still. Sedan blev jag kvar längre än jag trodde eftersom min kollega drog iväg en liten stund. När han kom tillbaka så skulle han börja möblera om. Jag kunde inte hjälpa till eftersom min arm gjorde så ont. Stressrelaterat... Jag kommer att skada mig allvarligt om jag inte börjar ta det lugnt snart . Tänk om man faktikst vågade säga som det var någon gång och bara gå ifrån jobbet för att inte skada sig allvarligt. Men jag har hög arbetsmoral och gnälller inte i onödan. Men ska på stresshantering imorgon och ska fråga vad arbetsteapeuten tycker om min arm, om jag ska jobba hela dagen imorgon eller om jag borde låta bli att överanstränga mig. Det värsta är att behöva ta det med chefen men han har ju börjat att lyssna. Diskaten skickade hem mig idag, då hade jag ändå varit på jobbet i sju timmar och allting var klart för lunchen imorgon, så jag gjorde som han sa och gick hem.


Innan jag avslutar det här inlägget tänkte jag ge ett boktips.

Jag har lyssnat på de här två som ljudböcker och dem var jättebra. Dem hade allt, intriger, mod och hemligheter. Allting som gör en bok värd att läsa, en bok som gör att man gärna flyr verkligheten. Det är inte jätteofta det händer men när jag väl hittar dem böckerna då blir jag helt fast. Det är då man önskar att verkligheten var en annan, men din verklighet blir inte bättre än vad du själv gör den till... Så vill du har något att läsa, rekomenderar jag starkt dem här. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards