Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

11 timmar...

Av Emma - 31 maj 2017 23:00

Jag började dagen idag med att vara på ett läkarbesök, det gick bra. Satt i 45 minuter och fick prata av mig och fråga lite om stress. Jag har börjat på stresshantering för att känna att kroppen slappnar av. Det som kroppen gör nu, det skärmmer mig och jag vill inte må så här. Därför tackade jag ja till stresshantering, så jag var på det idag.  Ska göra en tidsdagbok på två dagar, en ledig dag och en jobbdag, för att se vad jag gör en vanlig dag. Fick med mig några andningsövningar också, eftersom jag inte sover på nätterna. Ibland är jag jättetrött och kan sova och ibland vill jag inte gå och lägga mig. Efter läkar besöket åkte jag raka vägen till jobbet. Vi hade precis öppnat och det var en del grejer som inte var gjorda. Varför känns det som att jag gör allting på det där stället?   Jag trodde vi skulle jobba som ett team och komma ihåg grejer tillsammans men när jag inte börjar klockan 10:00 då blir inte hälften av grejerna gjorda. Jag fick göra det som inte var gjort och sedan kom det lite folk. Vi hade i alla fall en del gäster idag också. När vi stängde klockan 15:00 så var det bara till att plocka in maten, tömma buffen, bära över alla bord från restaurangen till stora salen och bygga om och se till så att alla fick plats. 130 gäster betyder att man får jobba. Vi hittade glas, bestick och servetter till alla i alla fall, klockan 17;30 lyckades vi släppa in alla i alla fall. De fick fördrink och sedan miglade dem runt och vi gick runt och samtalade med gästerna. Jag träffade på min gamla förskolefröken, det var jätteroligt. Hon mindes mig också och tyckte det var så roligt att jag kom ihåg henne. Det gjorde min kväll lite lättare att hon satt där och var nöjd, sedan var en klasskompis farmor på plats också och hon var glad att se mig. Det är de här stunderna som gör att man gillar sitt jobb och att man står ut med allt slit som chefen utsätter oss för. Vi fick ut maten och desserten utan några större problem egentligen. Det var värre med kaffet, det fanns inte kaffe så det räckte. Jag förstår inte hur man inte kan förbereda kaffe när det sitter 130 gäster i restaurangen. Det är liksom det här vi lever på, då måste allting klaffa. Som tur var så verkade alla pensinärer nöjda när dem gick hem, det var ingen som gnällde, inte vad vi hörde i alla fall. När gästerna hade gått, var det bara städningen kvar. Det tog ett tag att få ordning på allt men vi var många så vi lyckades bra ändå. Jag fick med mig lite mat hem också. Jag hade jobbat 11,5 h timme utan att äta och jag vet att det inte är bra men ibland när man jobbar så känner man inte att man är hungrig och när man inte vågar lämna matsalen så finns det inte mycket tid kvar att äta. Jag måste lära mig att äta ordentligt, annars kommer ju aldrig hälsan att komma ikapp mig.


Nu tänker jag äta upp min matlåda och sedan gå och lägga mig. Det är en dag imorgon också...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards