Alla inlägg den 1 juni 2017

Av Emma - 1 juni 2017 22:45

Idag hade jag ställt klockan på 8:30 eftersom jag hade lite att hinna med under förmiddagen. Jag började min morgon med att skicka ett sms till mamma och fråga när hon ville äta lunch med mig. Då ringde hon mig och under en timme redogjorde hon för vad jag hade missat igår. Min kusin gick balen igår och jag missade det pågrund av jobb, vilket var lite tråkigt men det är sådant som händer. Jag får se henne imorgon när hon tar stundenten. När mamma och jag hade bestämt vilken tid vi skulle äta lunch, så slängde jag in en tvättmaskin eftersom jag var tvungen att tvätta klänningen som jag tänkte ha imorgon. När det var gjort åt jag lite frukost. Det blev en kopp te till frukost. Sedan tog jag det lite lungt, diskade lite och snart blev det dags att träffa mamma. När klockan var 12:00 hade mamma kommit in till stan och vi tog en liten shoppingrunda för att hitta en studentpresent. Vi lyckades till slut komma överrens, så nu står studentpresenten på mitt vardagsrumsbord och bara väntar på den stora dagen. Sedan gick vi bort till Emma och Andreas och åt lunch. Det smakade väldigt bra. Sedan var det dags att gå, jag skulle på ansiktsbehandling. Men på vägen dit stannade vi till på Lindex och mamma visade ett par snygga shorts, som hon ville ha. Dem fanns inte i hennes storlek men dem fanns i min. Jag provade och tyckte dem var stora så jag fick gå ner en storlek och dem satt bra.  Jag har gått ner en byxstorlek och det gör mig riktigt glad. Det känns så skönt att det händer något, trots att jag inte lägger enerig och fokus just där, just nu. Så jag köpte mig ett par nya shorts, sedan blev den en välbehövlig ansiktsbehandling. Jag var så mjuk och len i ansiktet när jag gick därifrån att jag kände mig lätt som en fjäder. Efter det gick jag ner för att handla, det fattades lite i kylskåpet, så jag tog en vända på ICA och provsmakade alkoholfritt vin och pizza. Sedan åkte jag upp til URC fr att lämna in mina timrapporter, så jag får lite lön. När det var gjort åkte jag till mitt gamla jobb och hälsade på en stund, blev sittande där en timme eller så och såg på film och pratade lite. Det var trevligt.  Jag utnyttjade min lediga dag till max. Det kändes så härligt att vara ledig, jag hade tänkt vara ledig en hel vecka till men det blev inte så. Men extra pengar är ju alltid välkommet i fickan.



Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards