Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Emma - 6 juni 2017 22:17

Idag vaknade jag upp två gånger under natten. Jag mådde inte alls bra. När klockan ringde ville jag inte gå upp. Det var precis som om chefen hört min önskan, eftersom jag fick ett sms halvåtta om att jag kunde komma in klockan 12 istället eftersom han och hans fru var på plats för att pynta. Tacksam svarade jag att jag kommer in vid tolv, ställde om klockan och försökte sova en timme till. Det gick så där med sovandet, blev ett avsnitt av The flying doctors istället. Men det var ändå skönt att slippa kliva ur sängen. Nästa gång klockan ringde gick det mycket lättare, jag åt frukost och klädde mig, sedan kunde jag bara ta det lungt, diska lite innan det var dags att åka till jobbet. När jag kom till jobbet hade dem gjort jättefint med ballonger och serpentiner på alla bord. Det var riktigt mysigt att komma in i restaurangen. Vi sparade allting till imorgon, jag tycker om det och jag tror inte att gästerna blir arga för att det är lite pyntat i de svenska färgerna.  


Vi hade tre bokningar idag när jag kom. När jag hade ställt i ordning de första så fick vi gäster och sedan hade chefen ställt i ordning ett bord till. Så fyra bokningar och en massa spontana gäster. När vi skulle stänga, så kom det ännu mer folk. så ingen stägning före klockan 18:00 Vi hade nog lite över hundra gäster i alla fall och det är bra dag. Men jag ska erkänna att jag var lite trött i slutet. Det kändes bra när allting var klart och jag kunde skriva ut mig klockan 19:30. Satt kvar och pratade lite med diskaren innan jag gick hem, så kom hem senare än jag hade tänkt. Då blev det lite kvällsmat och tv-tittande. Det är snart dags att lägga sig då jag ska jobba imorgon också. Jag fick ingen grillmat, nationladagstal eller nationalsång idag men jag hade en vacker nationaldag ändå. Jag fick göra det jag tycker om. Jag fick jobba med männsikor och träffa människor som jag känner. Det är bättre än att sitta ensam. Jag får inte jobba för mycket eftersom jag egentligen skulle behöva vila och stressa ner lite grand, men jag blir så rastlös och vet inte vart jag ska ta vägen om jag inte får jobba eller göra någonting i alla fall.


Nationaldags fin till jobbet idag. 


Slänger med en bild på mina vildar, de bästa jägarna i hela byn. Gustaf och Sixten    

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards