Direktlänk till inlägg 20 juni 2017

Det började som en helt vanlig dag.

Av Emma - 20 juni 2017 22:28

Bortsett från att jag inte har kunnat sova någonting alls i natt, både för värmen och den hemska förkylningen som håller på att slå rot. Jag har inte tid att vara sjuk. Jag behöver alla arbetstimmar jag kan få. Jag tog mig till jobbet trots att näsan var helt täppt och jag knappt kunde andas. Den första stunden på jobbet gick bra, då var jag aktiv hela tiden men sedan blev jag väldigt trött och hängig när jag skulle mata en brukare vid frukostbordet, då tog all energi slut. Sedan fick vi äta lite frukost och då kändes det lite bättre, men det var lite tufft att hålla ut. Men jag gick ut på en 45min promenad, social samvaro. Det gjorde att jag blev lite piggare. Sedan blev klockan 12:00 och jag slutade för dagen. Då mötte jag upp mamma och brorsan och gick till Kina restaurangen och åt. Det var trevligt, min bror hade fått ryggskott så han såg inte allt för kry ut han heller. När mamma och brorsan hade åkt hem, ja då la jag mig på soffan och somnade. Jag var så trött efter att inte ha fått sova under natten. Jag sov nog i två timmar och ville ändå inte vakna och göra något. Men jag vaknade till slut och åt lite kvällsmat, men så plötsligt som från ingenstans började mina fingrar spöka. Dem känns lustiga, lite bort domnade fast ändå inte. Jag kan använda dem och så men det känns som sagt vad lustigt. Jag tyckte inte om känslan så jag gick ut på en liten kvällspromenad, dock blev den inte så lång eftersom min mage började krångla.


Nu sitter jag i soffan med mina handledsskydd och känner hur fingrarna är lustiga och hur det börjar smärta i nacken och skuldrar. Jag tror att det kan vara så att jag borde fundera på att slänga mig in i duschen och sedan krypa ner i sängen. Jag tror ju min kropp skriker efter vila. Jag måste nog lyssna ännu bättre på kroppen. Jag får nog ta och krypa ner som sagt, kanske finns någon film jag kan somna till. Imorgon är jag ledig och behöver inte ställa klockan. Jag ska bara hinna med systemet och baka hamburgarbröd imorgon, det är det enda som är inplanerat.  God Natt


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards