Direktlänk till inlägg 8 juli 2017

Ett steg i taget- lite närmare- steg för steg

Av Emma - 8 juli 2017 19:42

Min dag började klockan 05:13 då alarmet ringde första gången. Jag tycker verkligen inte om att behöva gå upp före åtta men när man börjar jobba klockan sju har man inte så mycket val. Jag gick upp drog på mig arbetskläderna och gjorde min matlåda. Jag fick vara lite extra tyst idag eftersom min mamma lånade soffan inatt. Hon hade varit ute med sina arbetskamrater och behövde någonstans att sova. Eftersom jag bor i staden så fick det bli min soffa. Det var rätt lugnt på jobbet idag ändå, det kan vara mycket värre. De boende är lite sjuka och även personalen börjar känna sig krasslig och det är inte bra. Jag hoppas att det blir bättre snart så att jag slipper bli sjuk. För det har jag inte tid med. Jag behöver jobba de passen jag har fått på mitt schema. Men jag är ändå inte allt för orolig inför hösten. Som det ser ut nu så har jag jobb hela augusti månad också. När passet på äldreboendet tar slut, så blir det några jobbpass på Elmia. Det känns lugnande att veta att jag har kommit så långt i alla fall, sedan så försöker jag ta en dag i taget och inte oroa mig eller stressa upp mig i onöndan. Jag jobbar med stressen men jag tycker ändå att jag försöker, det går lite lättare för varje dag, smärtan i handen och fingrarna har minskat, jag börjar komma i balans igen. Visst, finns det saker jag fortfarande borde försöka tänka en gång till innan jag tar på mig men jag har alltid haft svårt att säga nej. Jag måste kunna säga nej utan att få dåligt samvete för att jag inte kan ställa upp. Det går bättre men det är fortfarande svårt att säga nej.

 

Idag på jobbet gick det bra, det kändes lite stressigt under morgonen eftersom vi bara hade en ordinariepersonal längstbak som hade delegering, så hon fick springa fram och tillbaka till alla som skulle ha medecin. Men alla fick frukost och sedan fick vi äta frukost. Idag åt vi frukost lite senare än vi har gjort dem andra gångerna men det beror helt på hur mycket larm vi får och vad de boende vill göra efter frukost. Jag satt och tittade på Lotta på Liseberg med några boende, en del av dem tyckte att det var lite roligt, de dansade lite. Det känns bra när man kan få folk att le. Då känns det som att deras smärta blir lite lättare att bära, även min egen... vi bär alla på olika ryggsäckar men ett leende är det bästa botemedlet.

 

klockan 14:00 fick jag dra på mig mina nya skor och gå hem för dagen. Det kändes bra. Då åkte jag och tankade min bil och sedan pantade jag lite flaskor och handlade lite så jag kunde göra tacos till kvällsmat idag. Det var så länge sedan att det smakade riktigt bra. När jag kom hem hade mamma dessutom varit så snäll att hon hade diskat åt mig och det var jättesnällt, då slapp jag fundera på det. Nu behöver jag bara hänga in de tvättade kläderna i garderoben. Imorgon eller på måndag måste jag köra en dammsugare i lägenheten, det börjar bli dammigt här inne trots att jag försöker hålla ordning på allting.

 

 


Over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards