Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Emma - 10 juli 2017 23:20

Jag hade en bra måndag ändå, jag hade ingen riktigt lust att kliva ur sängen imorse men det var mitt nionde och sista pass innan en ledig dag. Jag lyckades till slut vakna upp och ta mig till jobbet. Det var en rätt lugn morgon, kändes inte alls speciellt tungt med morgonrutinerna och det kändes som att vi fick det mesta gjort hyfsat fort. Sedan kom den nya sommarvikarien, jag tycker nästan lite synd om honom. Vi bjöd in honom att sitta och äta frukost tillsammans med oss och som vanligt avlöste samtalen varandra och ja det var så härlig stämning. Jag kände äntligen att jag har hamnat på ett bra ställe, jag trivs, visst var det svårt i början och vissa saker är fortfarande svåra eller lite oklara men arbetskollegorna är trevliga. Sedan blev det lite social samvaro med fyra stycken pensionärer, vi gick bort till macken och sedan hem igen. Det var härligt väder ute och jag behöver alltid en promenad. Sedan när vi kom tillbaka var det lugnt en stund så då gick jag ut och pratade lite med de som satt ute i solan.

Jag: Hur mår du idag?

Pensionär: Sådär du då?

Jag: Bara bra med mig. Vad har du för dig?

Pensionär: Spanar på Karlar. Det bor en snyggkille där uppe, med blommor på balkongen han gick in nu.

Jag: Då sitter du bra här då?

Pensionär: Jag spanar åt dig, du behöver hjälp.

jag: tycker du det?

Pensionär: Ja du har ju ingen smak. Det har jag sett.

 


Klockan blev 12:00 väldigt snabbt idag. Jag gick hem och började tvätta. Tänkte att om jag gör det nu, så slipper jag tvätta på min lediga dag. Så klockan 19:30 var jag äntligen klar med tvätten. Det blev en lugn dag här hemma, diskade lite och läste några kapitel i min spännande bok. Nu på kvällen blev jag lite ledsen men kanske jag bara behövde tömma allting så känns det bättre imorgon. Jag kommer känna mig mycket lättare. Jag har suttit och funderat på vad jag ska hitta på under min lediga dag och jag tror att jag har bestämt mig för att göra en spontantur. Ska sätta mig i bilen och köra tills jag känner att jag vill stanna. Det är sommar och jag kan behöva lite miljöombyte. Mina vänner jobbar och jag har inget att göra, så varför sitta hemma och deppa när jag kan komma ut och göra något trevligt...


 

Ikväll blev det vin och tacos måndag eftersom jag är ledig imorgon.


 

Sakta men säkert går mitt stickprojekt framåt. Jag hoppas på att bli klar någon gång.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards