Direktlänk till inlägg 22 november 2017

Våga chansa?

Av Emma - 22 november 2017 11:39

Jag har redan skrivit ett brev men jag står i valet och kvalet om jag ska skicka det. Vi började med att chatta med varandra och vi pratade varje dag med varandra i två månader innan vi äntligen träffades. När vi väl träffades så stämde allt... Jag har aldrig känt mig så kär i någon förut. Jag vill verkligen träffa honom igen men... eftersom vi inte riktigt har samma föruttsättningar så har vi svårt att ses. Jag är ledig nästan jämt och han har fullt upp med många arbetstimmar, barn och en fungerande vardag. Jag har fått svaret när jag frågat att han vill träffas igen, tre gånger har han sagt det. Det var det sista han sa innan vi skildes åt när vi sågs. Jag vill inte skrämma iväg honom men jag vill så gärna ha ett svar, jag vill veta vart vi står, så alla tvivel kan skingras... För det är det som tar kål på mig när jag inte har något annat att fokusera på. ibland måste man bara lita på personen och eftersom jag aldrig har försökt dejta någon med barn så blir det en helt ny situation för mig. Jag kände att jag ville ändå få en chans, visst pratade vi med varandra efter att vi hade träffats, han skrev först. Jag vill tro att jag ändå har en chans, men jag har inga konkreta svar än, mina tvivel överstiger mitt förstånd... Jag har många frågor jag skulle vilja ställa men inte vågar. Jag vet inte om det är rätt väg att gå men jag skrev ett brev som beskrev hur jag hade upplevt det och egenskaper jag hittat hos honom som jag verkligen tyckte om. Saker som  var bättre än när vi bara pratade över nätet. Jag känner ändå att jag fick en bra bild av honom och när allting bara stämde när vi sågs så föll jag... Jag har en känsla av att jag kommer att få vänta längre än vad jag hade tänkt mig så jag tänkte skriva ett brev, eller snarare skicka ett handskrivet kärleksbrev, som en liten julklapp till honom. Då har jag i alal fall vågat ta chansen. Antingen kommer han att tycka om det eller inte, men jag behöver ett svar vilket som. Jag har svårt för saker som inte ger konkreta och tydliga svar. Ska jag våga skickat brevet???

 

 
 
Sanna

Sanna

23 november 2017 12:49

Hej och tack för ditt snälla svar i min blogg!
Angående ditt brev så är jag väldigt kluven och skulle förmodligen aldrig skicka ett brev med kärleksförklaring just av det skälet att man kan skrämma bort killen. Har han dessutom barn kanske han är lite försiktig vad gäller att kasta sig in i ett nytt förhållande. Ibland får man svälja och ibland får man sätta sig på händerna vilket kan ge killen mer känsla av att ligga på lite extra så inte tjejen flyger bort av någon annan. Man ska ju vara spännande i den andres ögon. Är du det? Är man för öppen kan det ta udden av intresset o.s.v Fast gå du på din magkänsla som varit med och både träffat honom och haft kontakt. Känns det rätt så borde du känna det från honom också. Gör det inte det utan du känner en oro så skulle jag nog vara på min vakt. Hoppas det löser sig till det bästa för dig och kärleken kan göra så himla ont....varför sa ingen det "innan".
Kram/Sanna

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards