Direktlänk till inlägg 27 november 2017

Idag är ingen bra dag...

Av Emma - 27 november 2017 19:03

Idag är det ingen bra dag! Jag känner mig helt sönder innuti. Det känns som hela världen rasarsamman för mig. Jag vaknade vid halvåtta idag och skickade då efter tre dagar iväg ett meddelande till killen som jag gillar. Jag antar att jag gillar honom för mycket för det kan inte vara bra att må så här varenda gång man hittar rätt. Okej två gånger, har jag verkligen känt något speciellt. Mina drömmar är bra mycket bättre än verkligheten faktikst. Jag låg i alla fall kvar i sängen, hans svar värmde inte precis, så jag stannade några timmar till i sängen. Jag tittade på Pelle Svanslös, julkalendern från 97. Sedan bestämde jag mig för att ta en dusch och hoppades att allting skulle försvinna. Det höll i en liten stund i alla fall. vid halv elva kom mamma och plockade upp mig för att vi skulle åka till Netto för att handla. Det fattades lite saker i kylskåpet trots att jag hade fått en matkasse i tisdags. När vi hade handlat klart så gick vi till kina restaurangen för att äta. Sedan åkte mamma hem och jag la mig för att sova en stund. Jag hade ingen lust och ingen energi till att göra något. Sedan fick jag för mig att jag var tvungen att fråga... Jag vet inte om jag gjort bort mig fullständigt nu men jag behövde prata. Jag fick svar rätt snabbt ändå och det kändes bra att ett tvivel skingrades i alla fall. Sedan skickade jag ett meddelande till som jag egentligen kankse inte skulle ha skickat. Jag orkade inte sitta och vänta på ett svar så jag tog en promenad bort till bibiloteket vid 15:45. Jag fick ett svar en halvtimme senare... Jag vill verkligen tro på varje ord men jag har sjunit ner i det där hemska hålet igen och känner bara tvivel gällande allt. Alla andra verkar ha perfekta liv, men mitt går i bitar. När jag kom hem från bibiloteket bröt jag ihop fullstädigt och har känt mig rätt nere väldigt länge nu. Men jag gjorde ändå något kreativt samtidigt som jag tyckte synd om mig själv. Jag dammsög äntligen alla rummen, jag plockade fram min ny inköpta handarbetade julduk till badrummet. Sedan hängde jag även upp mina gardiner i vardagsrummet. På socialmedier mår jag bara bra hela tiden. Men nu sitter jag och väntar på svar på mitt sista meddelande jag skrev. Det kankse var det värsta jag har gjort men då vet jag i alla fall varför jag gråter. Jag har under årens lopp märkt att jag har lättare att släppa saker om jag vet att det är ett konstant slut. Blir det inget så blir det inget, men alla dessa tvivel gör mig galen. Jag känner för mycket och han känner bara att han vill ses igen när han har tid över. Det är mycket nu och svårt att få ihop. Jag vet att han har ett krävande jobb och jag vet att han har ett barn hemma som tar upp den tiden han har kvar av dygnet. Så varför kan inte hjärtat och förnuftet komma överens om att det är så det är, gilla läget och sluta bry dig.  Medan min värld ändå rasar samman, så fick jag en klump i magen av att plånboken kommer vara tom hela december månad, den bästa tiden på hela året. Jag brukar längtar men just nu så känns det menningslöst. Ingenting går riktigt åt mitt håll, snarare ifrån mig.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards