Direktlänk till inlägg 1 december 2017

Idag börjar nedräkningen...

Av Emma - 1 december 2017 17:29

Idag vaknade jag upp när jag äntligen kände att nu kommer sömnen. Klockan ringde 05:30 idag och jag hade bara sovit i fyra timmar. Sömnen ville inte infinna sig inatt. Jag försöker stänga av allt vad tankar heter när jag ska sova men inatt verkar det inte ha fungerat. Det är mycket som känns så otroligt negativt just nu. Jag önskar att det var tvärtom eftersom det här är den bästa månaden på hela året. Men det blir en rätt tråkig jul tyvärr då konton gapar tomt i år. Det är hemskt, riktigt hemskt. Visst har jag världens bästa pappa som stäler upp, även min mamma gör det. Ingen av dem vill att jag ska må dåligt över min ekonomi men det är lika hemskt att vara fattig som att behöva leva på andra hela tiden. Mamma tyckte jag skulle sluta fundera och bara tacka och ta emot. Men det är jobbigt att behöva be om pengar, även om klumpen blir stor när utgiterna är större än inkomsterna. Jag är självständig jag kan klara mig själv. Jag vet att jag kan. Men just nu går allting åt fel håll, käpprätt åt helvete....


Det var en liten avstickare, tillbaka till min dag. Jag kom till jobbet och insåg inte att klockan var alldeles för tidigt. De hade inte ens öppnat entren än. Som tur var så kom Berit till jobbet samtidigt. Hon öppnade åt mig, jag hängde av mig mina kläder och insåg plötsligt att min temugg var kvar i bilen. Jag tittade på klockan och såg att jag skulle ha gott om tid att gå och hämta muggen. Då ringer telefonen och jag undrar om jag ska svara eller inte... Jag svarar och en kollega ringer och säger att hon försovit sig och att vägarna är hala så hon blir lite sen. Jag som ändå är tidig kunde kankse ta rapporten. Inga problem, något morgon te blev det inte idag men jag fick lägga till en kvarts arbetstid och det är positivt. Dagen har flutit på bra, det var gudstjänst och sedan har vi suttit och julpysslat. Vi har strukit dukar och gjort adventsljusstakar ihop med de boende. Det såg riktigt mysigt ut där dem satt allihopa i köket. På tisdag så blir det pepparkaksbak och julmusik i massor har jag hört det ryktas om. Jag ska jobba så det kan blir en riktigt trevlig dag. När dagen äntligen var slut vid 15:00 så åkte jag hem. Jag försöker låta bli att somna nu men det rycker i ögonlocken hela tiden. Jag måste försöka sova bättre på nätterna, bli bättre på att stänga av allting som stör. Men jag känner mig verkligen så totalt misslyckad och inte har jag gjort något bra första intryck på killen jag gillar. Jag är rädd att det skiter sig igen, och den här gången verkar jag ha hittat en riktigt bra kille. Han har fina egenskaper både på in och utsidan. Jag kan inte sluta hoppas även om det smärtar mig lite grand.


 

Avslutar med ett positivt och peppande citat från Baam_se från Instagram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards