Alla inlägg den 7 december 2017

Av Emma - 7 december 2017 22:45

Det var tungt att vakna imorse, hade ingen lust att gå upp eller att jobba. Men efter att ha legat i sängen ända fram till halvelva så gick jag äntligen upp. Jag började med en dusch och hoppades att värken skulle försvinna. Det gjorde den en liten stund. Jag satt med mammas skolarbete, orkade läsa igenom två sidor. När klockan var ett slängde jag i mig lite mat och sedan åkte jag till jobbet. Idag var vi bara vikarier för att de andra var på julfest. Det var en jobbig kväll på jobbet idag. Personalen skötte sig och alla pensionärer kom i säng men jag hade det lite kämpigt. Jag känner att kroppen börjar säga ifrån och jag har tappat lusten till allting. Jag kände bara hur jag blev sämre och sämre ju längre kvällen gick. Först tog jag upp en dam som bara tyckte jag var dum och värdelös, och inte slutade hon där. Hon höll på hela kvällen och när vi skulle lägga henne, ja då spottade hon ut sina tabletter tre gånger och ville inte se mig och allt vad det var. Jag var nog en "jävla kärring" också. Sedan tog vi nästa tant och hon var inte på bättre humör. Hon skrek och hade sig. Det var knappt vi fick ta i henne. När vi skulle ta hennes tänder, tja då bet hon mig. Men bortsett från det så fick vi alla i säng i tid.


När jag kom hem så gjorde jag lite glögg, hällde upp lite enbärsdricka och tog fram några snögubbar. Så jag fick mysa till det ordentligt med en liten julfilm. Det blev filmen Fred Claus. Imorgon blir det sovmorgon igen, innan jag går på ännu ett kvällsjobb. Jag har ingen lust längre, jag vill inte. Jag orkar inte. Jag måste bara bli av med den här hemska känslan som hänger över mig. Jag vill inte ha den kvar!!!!

Av Emma - 7 december 2017 12:50

Lucka #7

 

17 dagar kvar till jul...  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards