Alla inlägg den 19 december 2017

Av Emma - 19 december 2017 21:45

Lucka #19

 

5 dagar kvar till jul...  

Av Emma - 19 december 2017 21:28

Jag började med att ta lång sovmorgon, klockan ringde vid halvnio så att jag inte skulle sova bort precis hela dagen. Härligt med sovmorgon! Jag tog upp telefonen för att stänga av larmet och såg då att jag hade fått ett x-antal meddelande, har nästan aldrig så många. Dem hade kommit igår kväll runt 22:00 och då sov jag tydligen som en stock för jag har inte märkt någonting. Jag valde att ligga kvar en stund till under mitt varma täcke och lyssna på radiokalendern. Sedan började det bli dags att gå upp och ta tag i dagen, jag åt frukost i lugn och ro och sedan åkte jag iväg till Netto. Mamma berättade igår att dem hade fått in sådan vackra orkidéer som jag alltid önskat mig. Jag åkte upp till Netto och när jag klev ur bilen insåg jag att jag hade glömt min plånbok  Det var bara att vända hem igen! Jag hämtade plånboken och åkte upp ännu en gång. Den här gången hade jag plånboken med mig och fick tag på blomman.

 


När jag hade varit på Netto så blev det en tur till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker och så lånade jag några nya. Jag skulle hämta en bok som jag hade reserverat. Det blev en del böcker som handlade om jul också. Jag ville ha lite julstämning nu när det bara är 5 dagar kvar till julafton. Den har inte liksom inte hittat hit än  Jag hoppas att den dyker upp snart. Jag har inte hunnit med att baka heller men jag får väl använda uppesittar kvällen till att baka. Min bror hade visst fått igång julbaket idag, Han snapade en bild på allt han gjorde. När jag kom hem från biblioteket så slängde jag på en film som jag hade lånat. Hungergames. Jag har lyssnar igenom böckerna och kände att jag ville se filmerna men Netflix hade bara sista filmen, sista delen. Så nu lånade jag film ett och två. När filmen var slut var jag tvungen att åka för att hinna till jobbet. Jag skulle få gå bredvid på en ny avdelning igen och det var mycket mer organiserat idag än förra gången. Det kändes bättre och lite lättare men jag tycker nog att det är lite tråkigt att de gamla inte gör något. Den avdelning jag brukar jobba på, där är ju gamlingarna tillräckligt vakna för att vara med och göra saker. Det är faktiskt lite roligare då. Men jag har inte helt emot att hoppa in extra på den nya avdelningen. När Victoria Secret Fashin show är slut så måste jag försöka sova. Imorgon ska jag också jobba några timmar, få min julklapp och sedan sjunga i kören. För snart är det julafton och då ska vi sjunga i kyrkan.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards