Alla inlägg den 25 december 2017

Av Emma - 25 december 2017 23:45

Klockan ringde 05:33 första gången och jag hörde hur det tassade runt i rummet. Jag snozzade så Sixten hoppade inte ens upp för att väcka mig. Andra gången klockan ringde kom han igen, han såg på mig och smekte sig emot mina fötter. Han ville verkligen att jag skulle kliva upp. Jag gick upp och när jag gick ut från rummet låg Gustaf på fotpallen och väntade på att jag skulle gå upp. Han hoppade ner och båda katterna sprang efter mig nerför trappan. Jag släppte ut de små kissarna, de var överlyckliga att de fick gå ut så tidigt på morgonen. Jag drog på mig arbetskläderna och gjorde i ordning min frukostpåse, som jag skulle ha med mig till jobbet. Jag gjorde klart allting igår förutom socker och kanel till gröten. Det ville jag ju ha, så jag la lite i en burk, inga  olyckor så här långt. Men så skulle jag sätta på locket på burken och plöstligt glider burken iväg och kanel och socker över hela bänken. Det var inte alls vad jag hade planerat men för att mamma inte skulle bli arg eller märka något fick jag städa efter mig. Jag tyckte jag lyckades väldigt bra. Jag åkte till jobbet, var trött men det gick bra att jobba. Vi hade lite jullov och tog det lite lugnt under dagen. Det blev frukost lite sent men när det är juldagen så är det juldagen. När klockan blev 13:00 då tackade jag för mig och önskade God Jul och en trevlig kväll, innan jag gick och bytte om för att ta mig ner till farmor och farfar. Jag kom sist men det gjorde inget för jag kom ändå i tid. Farmor skulle precis börja läsa någon gammal dikt, som hon tyckte passade. Lille Viggo blev så glad att se mig att han ville vara hos mig en liten stund när jag kom. Det var trevligt. Han är tyngre än Vidar men det gick bra ändå. Vi fick ta av maten och köttbullarna var bäst precis som alla andra år. Kalkonen smakade bra också. Nu är det ett helt år kvar till nästa gången som det blir kalkon. Men det gör ingenting!


När vi hade ätit av den traditionella tårtan efter maten och druckit kaffe ur de pyttesmå muggarna, var det dags att göra det bekvämt för sig i soffan, en mjuk stol eller på golvet. Jag hade Vidar i famnen en stund och det gick bra ända tills han inte ville sluta gråta, så då fick brorsan tillbaka honom  Farmor läste Lille Vigg och sedan blev det kaffe i "riktiga" muggar och ännu mera av brorsans godis. Mina lussebullar blev också uppätna. Nova fick lite julklappar, eftersom hon hade varit hos sin mormor och morfar på julaftonen. Jag hoppas att hon kommer att tycka om Bamse boken som jag köpte åt henne. Sedan åkte vi hem och jag var hemma vid halvsex och sten somnade på soffan. Jag sov ända fram till typ klockan åtta och innan jag gick för att lägga mig så såg jag på Sällskapsresan: eller finns det svenskt kaffe på grisfesten. Nu är det dags att sova upp och jobba imorgon igen.


 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards