Direktlänk till inlägg 15 januari 2018

Nattliga tankar

Av Emma - 15 januari 2018 01:37

Varför ska det vara så svårt att somnade klockan ringer 05:25? Jag trodde att den kyliga eftermiddagsrunda skulle få mig att somna tidigare idag men det verkar inte så?.

Jag tig sovmorgon idag. Sov ostört ända fram till 10:00 idag. Vaknade dock två gånger under natten av att det gjorde ont i mina armar. Men var pigg när jag vaknade, mamma ringde så pratade med henne en stund. Drack te och åt lite flingor till frukost. Efter det så gjorde jag ett data test som jag alla på jobbet ska göra. Jag fixade till lite mat.

Det blev ris, lövbiff och gräddsås idag också. Dålig variation på mat den här helgen ?. Jag gjorde klart Lollos julklapp, hann slänga mig i duschen innan Lollo hörde av sig och sa att jag kunde komma. Så drog på mig varma kläder och åkte dit. Vi tog en promenad och sedan drack vi lite kaffe innan, hon skulle vidare till nästa ställe. Känns ju lite tråkigt att hon alltid ska göra något annat så det känns som det blir stressigt när man ses. Men alla är vi olika. Men alla behöver nog lära sig att lugna ner sig.

Nu ligger jag här i min säng och är helt klarvaken. Ingen sömnighet alls?. Det stör mig lite visst jag jobbar bara 7-12 idag men det tar alldeles för mycket energi. Det tar energi jag inte har?. Jag behöver ladda batterierna, jag vill att kroppen slutar att skrämma slag på mig. Jag vill att ångesten flyttar ut! Det är ingen som tror att jag mår dåligt, enligt de flesta så orkar jag alltid lite till... ska jag vara helt ärlig emot mig själv så orkar jag typ ingenting just nu. Det är bara det att jag inte vill vara ensam, jag tycker inte om att vara rastlös. Min ekvation går inte ihop! Det enda jag önskar just nu är att släppa och lämna allting bakom mig! Jag vill resa bort där det inte finns folk som tror att dem vet vad som är bäst för mig, där det inte finns några krav eller måsten! Där jag kan vara alldeles egen och bara göra det som faller mig in! Men det finns inga pengar! Det är en anledning till att jag mår dåligt, och jag blir så irriterad när folk med pengar säger att dem är så himla fattiga. De finns ett konto de kan ta ifrån men dem är fattiga! Men jag ska behöva ta av mina sparade pengar för att överleva! Just nu tycker jag det är sjukt jobbigt att leva, jag kan inte göra något ändå hör jag hela tiden nära och kära säga, ?man måste unna sig ibland? det finns ju inte dem pengarna. Inte ens mitt sparkonto kan kallas för en buffert liksom. Jag hoppas att min lön ska bli bättre för i år ska jag skaffa mig ett fuckoff konto? pengar jag inte tänker röra, dem ska sitta där och vänta på att jag ska leva min dröm istället för att lyssna på alla nej! Varför ska alla andra få leva men inte jag? ?

Nä nu vill jag verkligen att John Blund kommer hit! Jag behöver sova några timmar innan jobbet. Jag har nog med att hålla reda på mitt huvud utan tröttheten. Hur fasen kommer man till ro? Hur får man sömnen att komma? Nu börjar det pirra och sticka i mina fingrar igen... det gör inte natten lättare. Jag försöker låta bli att tänka men det är svårt att stänga av?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards