Alla inlägg den 1 februari 2018

Av Emma - 1 februari 2018 21:43

Ja då har vi idag gått in i månad nummer två redan. Det går undan, eller nej det gör det inte. Jag tycker att januari har varit extra lång och jobbig i år. Då har jag ändå jobbat en hel del, eller det är väl det enda jag har gjort i januari. Men idag började februari och jag tyckte att hela morgonen var en enda stor katastrof. Jag öppnade kylskåpsdörren för att plocka fram lite frukost när den ena bröddegen har jäst över. Mina bekymmer var inte slut där. När det var dags att baka ut brödet ja då var det så kalddigt att jag knappt kunde ta i degen. Jag var jätteorolig för att det inte skulle vara ätbart. Åh vad jag kände mig misslyckad imorse. Men det gick över som tur var. Jag hade ändå en lugn dag, eftersom världens bästa mamma var här igår och hjälpte mig att städa och byta gardiner innan jag åkte till jobbet, så behövde jag inte stressa så mycket idag. Jag tog det istället lugnt och hann med att titta på gamla hederliga serier från 80-talet. Först var det The flying doctors och efter det så tittade jag på Love boat. Idag fick jag mig en överraskning när jag tittade på den senare. En mycket ung Mark Harmon dök upp i dagens avsnitt. Jag är så van att se honom som en gråhårig strikt millitär och nu var han en ung, lätt förvirrad och förälskad assistent. Det är det jag gillar med gamla serier och jag tycker att många serier från 80-talet är precis lika bra idag som dem var när jag såg dem för första gången under mitten på 90-talet. När klockan blev 16:00 då började jag koka pasta och steka bacon till maten jag skulle bjuda på. Allting var klart i tid ändå kände jag mig lite stressad innan Pia ringde och sa att hon började närma sig. Jag tror Pia var lite stressad hon också men allting var upp plockat och klart när gästerna knackade på dörren.


Det blev en trevlig kväll. Jag köpte ingenting utöver de jag fick som värdinnegåva. Jag fick lägga till 63kr och så billigt har jag nog aldrig handlat på PartyLite  Men både maten och fikat blev bra. Gästerna var nöjda och brödet blev väldigt vackert faktikst. Imorse var jag inte alls nöjd med receptet eller min bakning. Men så här i efter hand så är jag nöjd. Jag vågade ju bjuda på det i alla fall. När alla gästerna gått hem så blev det väldigt tyst och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men det blev soffan. Disken tar jag hand om imorgon efter jobbet och innan jag ska iväg på homeparty hos Sara. Nu ska jag se på Death in Paradise. Det är en av mian favoritserier, den är brittisk och jag kan inte låta bli att tycka om den tafatta kommissarien. Han är typ världens smartaste men ändå blir det fel när han vill så väl. Idag mår jag bra, imorgon är en annan dag som jag också kommer att må bra, det tänker jag inbilla mig i alla fall.


 

PartyLite produkterna som Pia hade med sig för att visa upp idag.


 

Brödet som jag bakade


 

Desserten jag bjöd på. Den här åt jag när alla gästerna hade gått hem.


 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards