Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

When we believe

Av Emma - 4 februari 2018 21:15

Idag tog jag sovmorgon, kände att jag behövde det. Medan jag åt min sena frukost så fick jag ett meddelande av Therese att hon och Ania hade tänkt köpa blommor till Arne eftersom han slutar. Men eftersom både hade haft fullt upp så hade dem glömt. Jag som bodde i stan fick springa ner till ICA och fixa något. Jag hittade inga roliga blomsterarangeman så jag köpte två blommor istället. Klockan 13:45 så var vi i kyrkan för att öva. Trots att vi var fyra körer så var det nog den snabbaste körövningen jag någonsin varit med om. Barnkörerna var jättebra, dem sjöng Det lilla ljus jag har och så sjöng dem This littlte light of mine. Vi hjälpte till med de två sista verserna på Det lilla ljus jag har. Eftersom det var Kyndelsemäss, så firade vi ljuset under hela gudstjänsten. Kyrkokören sjöng om den heliga anden och sedan höll prästen sin predikan. Han höll en lättsam och välformulerad predikan. Han verkade lite nervös men jag gillade ändå hans kopplingar till att putsa fönstren och att tro på gud. När solen skiner in genom de smutsiga fönstren så ser vi fönstret på ett helt annat sätt än under vintern. Vad prästen menade var att ibland när man ser guds ljus, ja då får vi ett annat perspektiv på saker, på oss själva. När predikan var över och Arne hade blivit avtackad och fått en orkide av kyrkan, så var det vår tur att sjunga. Idag bestod ungdomskören i alla fall av en ungdom. I vanliga fall är kören fem medlemmar. Idag var vi nästan fulltaligt, fyra av oss var på plats. Vi sjöng When we believe det är en jättefin sång, tycker jag i alla fall. Det är en av de bättre låtarna som vi har sjungit under de här tre åren som jag har varit med. Det kommer bli tomt och det kommer att kännas konstig att kanske lägga kören på is ett tag. Vi vet inte riktigt vad som händer just nu eftersom ingenting är löst, det finns ingen som ska ta Arnes plats som det ser ut nu. Våran kör kommer att minska med en medlem ändå nu till våren, så vad som händer det vet vi inte. Jag, Therese och Johanna pratade lite smått om att hitta en ny kör tillsammans, vi får väl se vad som händer. Det enda jag vet är att jag inte vill sluta sjunga helt. Jag behöver ett fritidsintresse och sång har alltid funnits där med mig. Musik är något som jag mår bra av, så därför vill jag inte sluta med det. Just nu så är det arbete och kör, försvinner kören så blir det arbete och en våtfläck på soffan typ. Jag är lite inne på att sjunga Gospel istället, eftersom jag vill sjunga lite mer än bara kyrkligalåtar. Det finns jättevackra låtar men jag vill sjunga lite modernt också, lite Disney, pop och sådant. Det är något jag har saknat lite gran när jag gick med i den här kören. Ibland har jag till och med känt att jag saknat Angels som jag sjöng i när jag gick på universitetet och bodde 27 mil hemifrån. När det var slut i kyrkan och vi hade gett Arne vår present, så åkte alla hem till sig.


Jag var mycket tröttare än jag trodde att jag var. Jag tog en varm dusch för jag frös och efter det åt jag upp gårdagens pizza till kvällsmat och sedan somnade jag på soffan. När jag vaknade upp vid haltio bestämde jag mig för att lägga mig i sängen istället och då försvann tröttheten, så jag såg på melodifestivalen på SVT Play. Jag var bara tvungen att se på Edward Bloms scen framträdande och jag tyckte att det var roligt. Jag hade som vanligt några korta komentarer som jag delade med mig av till en vän. Då ringde han plötsligt upp och bara: "Yes, du var vaken". Så vi pratade i 45 minuter och sedan lyckades jag äntligen somna...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards