Alla inlägg den 5 februari 2018

Av Emma - 5 februari 2018 22:01

 


Idag vaknade jag upp av mig själv vid åtta tiden, jag måste ha sovit väldigt bra eftersom jag brukar sova fram till tio när jag inte ställer klockan. Men jag låg kvar under det varma täcket fram till klockan 08:30 innan jag gick upp för att starta den första tvättmaskinen. Tvättkorgen har varit överfull sedan i onsdags när mamma och jag plockade ner gardinerna. Jag bytte lakan i sängen när jag ändå skulle tvätta. Det kändes rätt att byta lakan och renbädda sängen idag. Det kändes som det var evigheter sedan men tror inte det var mer än två veckor sedan jag bytte förra gången.

 


När sängen var bädda och frukosten intagen så diskade jag upp det mesta av disken. När de två 60-tvättarna var klara slängde jag in dem i tumlaren och startade den första tvätten med gardiner. När det var gjort, gjorde jag mig i ordning för att gå några ärenden på staden. Jag började med att gå till apoteket, sedan blev det OKq8 för att skicka tillbaka ett paket med kläder som inte passade. Min promenad fortsatte neråt staden och bort till biblioteket, där jag lämnade tillbaka några böcker, lånade även några nya. Sedan fortsatte min promenad upp för backen och genom staden, en snabbsväng in på bokhandeln för att införskaffa en ny kalender till min filofax, nu har jag varit utan för länge. Jag använder min filofax så behöver ha den med mig. Så nu är det fixat, sedan blev det hem igen för att ta hand om gardinerna.

 


Nu är klockan 22:17 och jag kan efter att ha hängt upp gardiner i hela lägenheten, lagat och ätit kvällsmat, nu sitta här framför tv;n och se på INK Master innan läggdags. Det har varit en produktiv ledig dag idag och imorgon så ska jag jobba några timmar kväll. Det blir perfekt första jobb dagen i februari. Jag är inte bokad förrän vecka 7, så blev jätteglad när det dök upp ett pass som jag kunde ta den här veckan så att jag slapp sitta hemma hela veckan. Eller hela och hela, på fredag, ska mamma och jag äntligen gå på Babben och på söndag ska jag hem till min kusin och fira hennes fyra års dag.  Tänk vad tiden går, hon är redan fyra år gammal den lilla hobbiten   . Nu ska jag se färdigt på INK Master och sedan en varm dusch så att kroppen blir alldeles slapp, så att jag somnar i tid i min egen säng inatt och inte på soffan. Hoppas alla har haft en bra måndag, det har jag. Solen sken idag!

 

Dagens middagstips: "skruvmakaroner" och köttfärssås!

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards