Direktlänk till inlägg 10 mars 2018

Ballonghälsningar

Av Emma - 10 mars 2018 23:18

Idag har jag hållit igång och inte varit hemma på hela dagen. Jag lämnade sängen halvåtta, en ledig lördag  . Det gjorde inte så mycket, jag hann äta lite frukost och göra mig klar för att åka. Jag gick ner till bilen lite senare än jag hade tänkt mig. Jag kom ut till bilen och la in handväskan och loppispåsen och då kom jag på det, jag hade glömt pengarna, kaninen och cellofanpappret. Det var bara att gå tillbaka igen. Det kändes lite jobbigt då jag har så långt till bilen från lägenheten. Men jag hämtade grejerna och kom iväg i tid ändå. Jag var på plats vid prästgården tio i nio. Då hade mamma kommit och hunnit plocka in allting, så det kunde jag inte hjälpa till med. Men jag kunde hjälpa till att ställa upp grejerna. Vi hade massor av grejer med oss och då är det första gången vi hyr ett bord för att sälja grejer. Det kändes som att det kankse inte gick så jättebra, det var mycket saker att plocka ner och ta med sig hem igen. Men vi gjorde en vinst i alla fall. Bo och Lisbeth hade bordet bredvid oss och det var trevligt. Då fick vi träffa dem också   

 


När vi hade plockat ner bordet och lastat in alla grejer i mammas bil, jag då åkte vi åt olika håll. Hon åkte hem till sig och sålde vidare saker via Facebook. Hon hade fått mersmak helt enkelt. Själv åkte jag hem till Therese. Vi skulle på Babyshower idag och hade bestämt oss för att kankse göra en blöjtårta, det slutade med att det blev en långpannekaka dekorerad med chokladkakor, mjukiskanin, body och nappar.  Jag är rätt nöjd med vad vi gjorde. Vi klädde om lådor och pysslade lite. Jag insåg att jag tycker faktiskt det är kul men det brukar aldrig bli bra, men idag lyckades jag bra.

 


Det var en jättefin baby shower, där vi fick gissa könet, göra ballonghälsningar och äta jättegod mat. Annizz hade verkligen lagt ner tid både på maten och på fikat. Jag är fortfarande mätt  .  Jag hade jättetrevligt men så kom det en blixtrande huvudvärk och det kändes inte så bra. Jag har väl sovit för lite och hållit igång för mycket. Tanken var att jag skulle sova typ nu men det blev inte så... Jag kände att jag behövde sammanfatta dagen först, för att kunna somna med ett tomt huvud och få sova gott.

 


När jag kom hem vid halvåtta så slängde jag ihop en kaka... Sch... Det är lite hemligt eftersom det är en födelsedagspresent till världens bästa farfar. Han som fyllde år i torsdags men inte fick ha något kalas förrän imorgon eftersom jag har varit upptagen idag. Jag hann inte baka kakan igår, jag vet inte vart tiden tog vägen men jag gjorde inte ett smack igår. Men idag gjorde jag desto mer, så det jämnar väl ut sig. Vi låter udda var jämt typ :P Jag slängde i alla fall ihop kakan och sedan såg jag på melodifestivalen, där jag inte riktigt håller med svenska folket som vanligt. Men det är inget nytt, jag har nästan aldrig haft samma åsikt. Men jag tycker ju att melodifestivalen har tappat sin charm. Det är ju inte de talangfulla som vinner, de är det som charmar barnen mest som vinner. Jag går i alla fall och lägger mig och låter bli att slänga dynga på alltihopa. Det är skönt att det är över, nu väntar jag på den riktiga tävlingen den som är den bästa, när resten av Europa och Australien möts. Men nu tänker jag i alla fall sova, imorgon blir också en lång dag. Kanske lite för lång... Men jag hoppas det ska lösa sig med att jag sover ända fram till klockan tio imorgon!

 

Hedwig och Bernard tyckte i alla fall om finalen. Dem satt som små ljus hela kvällen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards