Alla inlägg under april 2018

Av Emma - 21 april 2018 16:32

Idag har jag umgåtts med min kära kusin hela morgonen, förmiddagen. Den där söta lilla skitungen har vuxit upp och fått körkort, hon körde bra också. Det gick så lugnt och fint så när hon tryckt och säkert tog oss till Secondhand butiken. Vi var på plats 20 minuter innan dem öppnade så vi fick köa och innan klockan slagit tio hade kön växt sig större. När dörrarna öppnades så rusade min kusin in genom dörrarna, hon visste precis vad hon var ute efter  . Hon var på shopping humör idag i alla fall, hon handlade, även jag hittade lite grejer som jag fick med mig hem. Jag som inte skulle handla något alls... Men går jag på loppis så har jag nästan alltid med mig något som jag inte alltid behöver. Men det viktigaste var att jag idag fick umgås med den bästa kusinen i världen. Det var ne fantastisk morgon/förmiddag. När vi shoppat färdigt på loppisen, så åkte vi tillbaka till staden, då shoppade hon lite mer kläder inne på Lindex och sedan träffade vi på mamma som tog en fika med oss. Det blev en fantastisk dag. När min kusin skulle dra till jobbet så hängde jag med mamma en stund. Vi var inne på Lidel och köpte frukt. Men nu är det skönt att få sätta sig i soffan en stund och bara slappna av. Fötterna värker efter att jag har sprungit runt hela dagen, jag planerar in ett fotbad under kvällen. Idag har det varit en riktigt härlig vårdag.

 

       

Av Emma - 20 april 2018 22:33

Kycklingkebab i pitabröd med vitlöksfärskost

 

 

Förberedelsetid: 20 min

Tillagningstid: 10 min

Portioner: 4

 

 

Ingredienser:


Kycklingbröstfilé 600g

Olivolja 2 tsk

kebabkrydda 2-3 tsk

sallad

Coctailtomater 250g

gurka

Rödlök

Färskost naturell

Vitlök 1 klyfta

pitabröd

 

Gör så här:


1. Strimla kycklingen tunt. Blanda ihop olja och kebabkrydda och lägg tillsammmans med kycklingen i en plastpåse. Se till att alla bitar täcks av olja och marinera minst 15 min.

2. Strimla sallad, halvera tomater och skiva gurka och skiva lök.

3. stek kycklingen i panna tills den är genomstekt och har fått en fin färg.

4. Blanda ihop färskost med pressad vitlök, sallt och peppar.

5. Fyll pitabröd med sallad, kyckling och färskost.

 

Ät och njut!

 

Mat
Av Emma - 20 april 2018 22:30

Lyckan man känner när...

Kusinen ringer 20 minuter över tio på kvällen och frågar om man vill hänga tillsammans imorgon. Hon har varit borta i typ evigheter och nu är hon äntligen hemma  

 

 

Av Emma - 18 april 2018 21:53

Jag har inte hunnit skriva så mycket på ett tag, men det har varit mycket som har hänt det sista och jag har inte orkat. Jag har önskat att jag orkat skriva för att få ur mig det som känns jobbigt... Men orken och lusten har inte funnits. Det har varit jobbigt den senaste veckan men idag kändes det jättebra att få gå till jobbet. Visst vaknade jag redan 04:55 och trodde att jag hade försovit mig och så hittade jag inte telefonen först! Panik!!! Skakade i hela kroppen men sedan var inte klockan så mycket så jag la mig för att sova en stund till. Det blev en bra dag på jobbet, jag var lite trött när jag kom dit men det är jag alltid innan jag kommer igång. Sedan körde vi bara på och det flöt på, idag hade vi fått upp alla, gett frukost och lagt dem som ville igen, innan klockan var halvtio. Så idag kunde vi äta frukost redan halvtio, det har inte hänt på länge. Efter det hade jag lite social tid med några av de boende, det blev två promenader, en kort och en lång. Jag fick till och med gå på APT idag, den delen som handlade om TES, eftersom min avdelning börjar med TES redan på måndag, så tyckte mina kollegor att jag är inne och jobbar så ofta att jag behöver lära mig.  Jag tror att jag kommer fixa det här och det kommer att bli skönt med lite ordning och reda. Det känns som det fattas ibland. Solen sken idag när jag slutade klockan fyra så det kändes skönt att åka hem, dock var jag trött och gick hem och la mig på soffan. Imorgon blir det mera jobb :) och sedan hem och vila lite grand eftersom jag slutar klockan två. Klockan fyra ska jag iväg igen, då är det invägning och möte. Den här veckan har gått jättefort, så jag kan bara hoppas på det bästa. JAg har inte hunnit med alla de promenader som jag hade tänkt mig men jag var duktig och gick hela fem km totalt i torsdags. Idag sprang jag som sjutton ut och in på promenader på jobbet, att putta rullstolar upp för backar det kallar jag träning  .  Nä nu är det dags att börja fundera på att lägga sig, det är ju en dag imorgon också.


 

Min långa promenad igenom hela staden och uppför alla hemska backar som fanns i torsdags.

 

 

En vacker solnedgång utanför fönstret i lördags  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards