Direktlänk till inlägg 6 juni 2018

Nationaldagen 2018

Av Emma - 6 juni 2018 23:45

Grattis Sverige!

 

Idag är det Sveriges nationaldag och det firar jag genom att ta sovmorgon och sedan tvätta. Dem hade firande nere i Stureparken, så jag öppnade fönstret och kunde höra lite grand. Medan tvättmaskinen arbetade så diskade jag upp och städade badrummet idag. Både köket och badrummet ser numera jättefint ut. Jag packade även min väska eftersom jag skulle iväg på lite äventyr under kvällen. När tvätten var klar och väskan var packad, då gick jag några varv extra i lägenheten för att kolla att allting var med och allting var avstängt. Jag tog bil nycklarna från bänken och satte mig i bilen för att åka till Borås så jag skulle kunna ta bussen till Göteborg. Eftersom jag är jag, så var det ju inte raka vägen till resecentrum. Jag lyckades missa avfarten och fick ta nästa och hamnade till slut på regementsgatan. Jag hittade en Circel K, där kunde jag starta upp min GPS. Trots den där hjälpen så lyckades jag svänga höger för tidigt och hamnade fel. Bara att vända och börja om från början. Jag kom till slut fram till Resecentrum och kunde parkera bilen. Jag hade en hel kvart på mig innan bussen skulle komma, så jag hann gå in på Pressbyrån och fylla på mitt busskort. Det visade sig att det hade gått ut och jag fick skaffa mig ett nytt kort med ny pant.  Sedan kom bussen och jag kunde äntligen slappna av. En hel timme då jag inte behövde fundera på någonting alls.

 

 

Jag hade lite tid för mig själv innan Karin skulle hinna komma in till stan. Hon hade massa saker som hon ville hinna med innan hon mötte upp mig. Jag tänkte att okej, jag går igenom Femman huset för att kolla in Victoria Secret men jag hittade inget jag ville ha just idag. Så jag tänkte jag går ut vid Brunnsparken och går bort till bokhandeln men eftersom det var Nationaldag idag så var alla butiker där stängda, så jag gick tillbaka till stationen Brunnsparken och tog spårvagnen bort till Liseberg. Där stannade jag vid korsvägen och gick.

 

       

 

Klockan 18:30 så kom Karin gående. Då blev vi väskvisiterade och sedan betalade vi inträdde och gick in. Vi hade tänkt sätta oss på Café Taube och äta men där var det så mycket folk att vi ångrade oss. Vi hittade ett annat ställe som hette Trebello. Där var det mindre folk och jättegod mat. Karin åt Ravioli och jag åt Långa makaroner med köttfärssås. Till det drack vi var sin Rose cider. När vi hade ätit klart var det dags att ställa sig vid scenen. Snart skulle jag få se Johnny Depp igen  

   

Musiken började spela och snart dök dem upp på scenen. Joe Perry, Johnny Depp   och Alice Cooper. Det är bra musik men det var lite högt, det tjöt i öronen när vi gick därifrån. Vi stod en hel timme men sedan hade vi båda ont i fötterna och var trötta i huvudet. Karin hade flyttat hela dagen så hon var jättetrött. Vi tog oss ut från Liseberg och sedan tog vi spårvagnen hem. När vi kom hem till Karin så var vi inte jättetrötta längre, då satt vi och pratade en stund och sedan blev vi hungriga och åt var sin macka innan vi gick och la oss.  Det här var ett perfekt sätt att fira Sveriges nationaldag på  

 

 

Hollywood Vampires

           

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards