Direktlänk till inlägg 4 augusti 2018

Laddat batterierna idag.

Av Emma - 4 augusti 2018 20:58

Det var skönt att få ha ledigt idag. Jag vet inte om jag hade orkat att jobba idag, då jag igår inte kunde gå och lägga mig före två tiden eftersom festivalen hördes väldigt bra i min lägenhet. Jag tyckte inte det var någon ide att gå pch lägga sig tidigt heller. Får se hur det går att sova ikväll. Klockan ringer 05:30 imorgon bitti och jag jobbar delad tur. Men jag hoppas på det bästa i alla fall.


Idag fick jag lite sovmorgon i alla fall. Jag tog en dusch och sedan hann jag dricka lite te till frukost innan jag åkte iväg till moster Märta. Jag hade tänkt äta lite frukost men farmor ringde och förstörde dem minutrarna för mig. Som tur var så fick jag lite kaffe och kakor hos Märta och efter det så blev det lunch också. Ibland är det verkligen skönt att ha äldre ensamma människor som finns där. Jag har ingen mormor kvar och jag saknar henne ofta. Ibland mer än någonsin. Visst min mormor har varit borta i åtta år men hon var speciell för mig, mitt allt. Om man inte kunde prata med mamma då fanns alltid mormor där och ställde upp. Jag lånar därför mammas moster. Det var i alla fall trevligt och välbehövligt. Jag orkade inte vara ensam idag och hon lyssnar på mig och hon säger saker som man behöver höra ibland.


       

Hon bor så fantastisk vid en sjö. Just så vill jag bo, närheten till vattnet och bara kunna gå ner och doppa tårna när det är varmt.


Imorgon är en ny dag och det är dags att jobba igen. Eftersom jag jobbar delat imorgon och har alldeles för många timmar emellan så tänkte jag packa med mig badkläder så jag kan åka och bada och sedan äta lunch hemma hos mamma och pappa och kankse blunda några minuter innan jag ska tillbaka till jobbet igen. Det kan bli en bra dag ändå imorgon. Man tjänar bra pengar på en söndag. Jag skulle verkligen behöva ta tag i att fixa lägenheten också, men jag orkar liksom ingenting. Det gör ont i kroppen igen, armarna, magen och bröstet. Kroppsdelar där man blir orolig när det gör ont, dessutom känns pulsen så otroligt hård när jag ska sova. Så det är nog dags att stressa ner igen. Jag har även fått ont i halsen, så tyvärr kan det vara en förkylning som säger till mig att vila, fast jag egentligen inte har tid. Jag får inte betalt när jag är sjuk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards