Direktlänk till inlägg 25 augusti 2018

Smaka på och 25 års firande.

Av Emma - 25 augusti 2018 22:18

Egentligen började det redan igår kväll. Jag hade så sjukt ont i magen och kände mig spänd. Jag tog en lång varm dusch precis innan läggdags och hoppades att jag skulle kunna slappna av och sova gott. Sova gjorde men gott och gott det kan diskuteras. Jag hade ännu en riktigt sjuk dröm. Varför händer det mig? Jag hade ont i magen när jag vaknade och mådde lite illa. Det gick över och jag mötte upp mamma och "moster" för att smaka på lokalproducerad mat över hela staden. Eftersom jag mådde lite dåligt så var det väl ingen bra dag att äta mat men jag åt i alla fall lite Kyckling i jordnötssås och nudlar, Kebab med pommes. Sedan har jag en liten matlåda i kylskåpet med Potatissallad och rostbiff, tre sorters kakor och glass med Baileys i frysen.


Sedan åkte vi iväg på lite 25 års firande... Nu äntligen har hon blivit vuxen, eller nått åt det hållet i alla fall. Jag mådde pyton när jag kom och åt typ ingenting av maten. Fick i mig en skruvmakaron, en tomathalva och två vattenmelonbitar. Dessutom frös jag som sjutton, ett tag trodde jag det var feber frossa, mamma tyckte att jag skulle åka hem. När jag var nära på att ge upp och åka hem, då kom det upp. Jag gick in och spydde lite och sedan mådde jag bra igen. Min mage känns fortfarande lite halvkonstig men jag mår bättre nu. Så jag var kvar en stund till på kalaset och åt tårta, nej inte tårta för mig. Jag fick en specialare med Chockladmoussepannacotta och passionsgrädde och citronmeliss. Mäktigt! Trots att magen inte alls var med mig idag så kändes det som en bra dag. Jag hade en riktigt trevlig dag. Satt och prata med folk jag inte ens hade träffat förr, folk jag inte minns om jag träffats  Hon jag pratade sista med var jättetrevlig, lätt att prata med och supergullig.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards