Direktlänk till inlägg 8 oktober 2018

När ångesten äter upp än innifrån....

Av Emma - 8 oktober 2018 21:03

Idag är det måndag igen och det är redan den 8:e oktober. Helt otroligt vad fort tiden går ibland. Jag tyckte att september kändes lång trots att jag hade fem dagars semester och såg mig om i världen. Men nu är det redan oktober och jag har med full kraft börjat jobba ikapp det jag missade under min semestervecka. Det är nog inte så bra som jag trodde, jag har ändå känt att jag har hunnit ha kul också, hela oktober är bokad med roligheter. Det är sant. Varje helg så händer något som jag tycker om och som inte kräver så mycket energi. Jag bara njuter av att vara ledig. Men som det ser ut nu så har jag tre intensiva veckor med tre olika jobb plus lite socialt emellan. Jag har under tre dagar känt mig lite konstig. Det började med att jag drömde att jag hade en jättekonflikt med min bror, ett sådant där riktigt hemskt bråk. Jag hatar konflikter och klockan ringde och väckte mig när bråkdet nådde sin topp. Det var obehagligt att vakna rädslan över att ha hamnat i en konflikt och ångest över att vara osams med någon jag älskar, det var ingen bra start på dagen.  Men dagen var bättre än min dröm i alla fall. Igår mådde jag bra hela dagen men när jag skulle lägga mig för att somna, ja då började kroppen kännas konstig, det var som något tungt liksom fanns över allt. Idag var det likadant. Jag skulle fixa lite kvällsmat men jag kände bara hur det liksom bultade och pulserade i hela kroppen, så jag släppte allt och tog en promenad. Det kan vara så att det är lite nervositet för det nya jobbet jag ska på imorgon men också stress. Det gör ont i vänster armbåge, så jag hoppade träningen idag och nu börjar det krypa i fingrarna på vänster hand. Men eftersom hjärtat inte slår hårdare än vänligt eller gör ont så är det ingen fara... Men jag tog en promenad i regnet och mörkret i 20 minuter för att lugna ner mig och det fungerade. Tyngden försvann och kroppen kändes normal igen. Det ligger nog lite ångest och pyr i mig. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, vet inte hur jag ska lösa det här...   Jag hoppas att jag hittar en lösning, jag tycker inte om att känna så här.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards