Direktlänk till inlägg 11 oktober 2018

När du tror att du inte orkar mer...visst finns det lite bränsle kvar

Av Emma - 11 oktober 2018 22:00

Idag ringde klockan 04:30 för att jag skulle hinna till jobbet. Jag vet inte ritkigt varför jag var tuvngen att vara på plats redan klockan 06:30 när mässan inte öppnade förrän 08:30. Men jag kom upp ur sängen och jag hann få i mig någonting litet så att inte magen skulle kurra precis hela dagen. Det är hopplöst att äta frukost så tidigt på morgonen. Det har jag aldrig klarat av. Men jag kom till jobbet med ett leende och dessutom så blev jag avbytt redan klockan 13:30 så jag hann till och med göra några ärenden innan jag skulle iväg på nästa grej. Idag var en spännande dag på jobbet, det var många hästar som var nervösa och en av dem gick rakt igenom staketet. Jag blev lite rädd, hästar är jättefina på avstånd. Det såg ut som hästan klarade sig bra. Dem tog hand om den men jag tror inte att den hästen tävlade under dagen. Staket fick en gulväst på sig för att det skulle markeras att det var trasigt. Jag var lite lättad när jag fick gå hem. Det var ingen mer häst som hade gått igneom staket men man vet aldrig när man står emellan inridningen och tävlingsbanan.

 

   

 

När jag slutade så åkte jag iväg på ett lite spontanbesök till jobbet på äldreboendet. Jag var tuvngen att prata med den administrativachefen om att få ett intyg på att jag jobbar där. Mitt nya extra jobb krävde att jag skulle ha bevis på att jag gjorde någonting annat. Jag fick mitt intyg och fick även höra: " Du kommer när du kommer, det är roligt att ha dig här". Det kändes bra i magen. Då vet jag att jag sköter mig och gör ett bra jobb i alla fall. Även om jobbet i sig känns lite tråkigt och tungt just nu så trivs jag rätt bra men jag måste hitta något som ger energi inte tar. Jag mår dåligt när energin tar slut och ingen egentglien bryr sig. Oftast för jag höra: " Du orkar lite till... semester om två månader". Om två månader så kanske det är försent. Då har jag redan kört ut mig fullständigt men pyskisk ohälsa syns ju inte på utsidan.  Ibland blir jag faktiskt lite orolig för mitt hjärta om jag ska vara helt ärlig. Det slår normalt men när huvudet snurrar hela tiden och jag känner mig yr och har ont i armarna utan att jag gör något på en hel dag ja då börjar jag blir nervös. Men försöker låta bli att tänka på det, för sjuk det har jag inte tid eller lust med.

 

När jag varit på äldreboendet, hann jag hem och blunda i två minuter innan det var dags att åka iväg till Borås. Först skulle jag stanna till och väga mig lite grand. Jag är tvungen att försöka hålla koll. Just nu är jag i en svaka igen. Jag hann med vägningen innan det var dags att rusa iväg igen. Jag var tidig till föreläsningen som jag hade fått i födelsedagspresent. Så jag tänkte att jag kan lika gärna fylla på energi. Jag köpte mig en smörgås på grovtbröd med en massa nyttigheter och en chokladboll bara för att jag kände att jag behövde lite socker för att orka. Jag skulle köra bilen hela vägen hem efter föreläsningen också. Först var jag lite nervös för vad det var för föreläsning jag hade tackat ja till men det var en av de bästa föreläsningarna jag någonsin har varit på. Jesper Caron var fantastisk på scenen. Det var mycket ingenkänning och allt han sa gick raka vägen in. Jag tog med mig mycket därifrån när kvällen var slut. Men något jag tänkte på var, att allt han sa, det gjorde jag redan. Jag har redan kommit till den insikten att för att må bra, ska man göra saker man mår bra av och le ofta. Det gör att både du och din omgivning mår bättre. Kaninleende kommer att användas men oftast är jag glad av naturen när jag vaknar. Jag har lärt mig leva på det sättet. Energin stiger om man gör saker med ett leende, men visst är det jobbigt att hålla skeenet uppe när alla runt omkring är negativt. Så nästa gången jag kommer till ett jobb där folk gnäller så åker kaninleendet på. Mest för att försöka skydda mig själv. Jag ska också hålla i längden. Men jag kan rekomendera att gå på Jesper Carons föreläsningar, han var närvarande och verkligen med publiken. 

 

   

 

När jag äntligen kom hem, så stupade jag i sängen. Efter en riktigt lång dag så fick jag äntligen sluta ögonen och somna. Jag kan säga att efter den föreläsningen så log jag hela vägen hem, somnade med ett leende på läpparna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards