Direktlänk till inlägg 30 december 2018

04:22

Av Emma - 30 december 2018 05:25

Otroligt idag vaknade jag och var pigg redan klockan 04:22, exakt två timmar senare än igår men jag gick inte och la mig två timmar tidigare. Jag har ont i magen, kankse är därför det är svårt att sova eller så är jag orolig för någonting men jag vet inte exakt vad. Jag har i för sig legat och tänkt på hur jag ska hinna med hundpromenad innan jobbet imorgon. Jag har funderat fram och tillbaka när jag behöver gå upp men jag tänker att nu bor jag så när ajobbet att jag inte borde behöva gå upp så tidigt, jag kan nästan ta sovmorgon och ändå hinna med en kort promenad för hundens skull. Jag funderar på hur jag ska göra under eftermiddagen då jag jobbar heldag imorgon, ända till fyra och det blir länge för hunden att vänta. Om jag tar en kortare frukost så hinner jag kanske gå ut med henne en kort sväng på lunchen. Eftersom det är då hon är nödig, skulle kunna gå hem och släppa ut henne i hagen vid lunchen kankse så att hon får kissa. Då skulle det bara bli två timmar ute. Åh jag vet inte hur jag ska göra. Jag får helt enkelt ta en kortare frukost och springa iväg på lunchen. Jag behöver dock äta lite också... Åh vad det var jobbigt att ha hund plötsligt. Vi har under de här dagarna gått ut vid åtta på morgonen och halvtre på eftermiddagen men imorgon skulle det bli promenad redan klockan 06:00 och sedan inte gå ut förrän 16:00 det blir lite väl länge. Jag undrar om det är det här som håller mig vaken på nätterna. Jag skulle i för sig kunna fråga Kerstin om hon har tid att ta med Sally ut på en promenad imorgon eftermiddag. Jag kan ta en sväng med henne vid 16:00 också så slipper vi kankse gå ut när dem börjar smälla, för jag måste laga mat också. Jag ska tydligen inte sitta ensam på nyår. I för sig så kommer pappa ner när mamma börjar jobba och då kanske han kunde ta en promenad med henne runt halvfyra. Men det kanske blir länge ändå? Jag har inte samma rutiner som farmor och farfar har, dem är pensionärer och jag jobbar. Jag får inte ihop det!  Nu har jag varit ledig i tre dagar i alla fall och har kunnat ha samma rutiner som Sally är van vid men imorgon så jobbar jag heldag. Man får passa på att ta de långa passen när det verkligen lönar sig. Det är ju extra betalt att jobba på Nyårsafton. Jag ska även jobba nyårsdagen så det betyder att jag måste upp dagen efter också men då har jag kort dag och hinner med en promenad med Sally direkt efter jobb innan jag stupar i soffan. Dock kommer jag ändå behöva röra mig en gång till då hon vill ha en kvällspromenad också. Jag börjar allvarligt fundera på om jag ska gå till kyrkan om några timmar bara för att kunna prata med Kerstin. Åh vad jag önskar att jag kunde sova istället, när jag äntligen är ledig och hade tänkt få sova ut så måste jag planera in hundpromenader. Jobbigt när jag inte får ihop det, jag vet hur länge hon fick vänta när jag inte lyckades ta mig in i huset som planerat. Därför behöver jag någon som tar en sväng med henne innan jag kommer hem. Jag vill och skulle behöva sova! Min kropp behöver det för att jag ska orka med resten av livet. Men just nu är jag inte trött alls, jag bara sitter här klarvaken och tänker...

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards