Direktlänk till inlägg 7 januari 2019

Jag önskar att jag kunde sova...

Av Emma - 7 januari 2019 01:48

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Jag har jobbat lång dag idag och efter fyra intensiva dagar på jobbet så var det skönt att veta att när klockan blev 16:00, ja då fick jag gå på ledighet. Det är bara en dag men en dag är bättre än inget alls... Jag gjorde allt för att inte somna på soffan och gick och la mig vid 22:30 och var då jättetrött men nu är klockan 01:49 och jag är inte ett dugg trött. Det är så typiskt, klockan ringer redan halvåtta imorgon för att jag ska hinna tvätta innan träningen börjar. Jag hade en lång lista på vad jag tänker göra under dagen, vad jag behöver göra... Jag tänkte försöka hålla i gång så mycket som möjligt men just nu känns det inte som det kommer bli så mycket gjort. Jag kommer att tvätta eftersom jag vet att det behövs. Jag har inte tvättat på nästan tre veckor och tvättkorgen svämmar över av tvätt. Jag köpte dessutom nya kläder i Ullared, som om inte garderoben redan var full. Jag behöver gå igenom min garderob också, jag rensade lite innan jul men jag behöver gå igenom alla garderober ordentligt. Jag gjorde i alla fall någon glad, som fick nya fina kläder i julklapp   Jag önskar verkligen att jag kunde sova, känner inte att jag tänker på något speciellt men ändå är jag klarvaken och det är inte okej när jag har planerat hela min lediga dag. Jag tänkte att jag skulle börja städa ut julen och bädda sängen med de nya lakanen som jag köpte i Ullared. Jag insåg idag när jag drog på mig min nya tröja att den här gången hade jag köpt på mig mörktgrönt. Jag håller tydligen på att skaffa mig en helt ny garderob. Jag har aldrig varit rädd för färger men mörkgrönt har nog aldrig funnits i min garderob förut. Vad roligt att man inte helt medvetet skaffar sig en helt ny garderob. Jag är skitnöjd med mina nya tröjor som jag köpte även om dem var i grönt.

 

Jag kom även på att jag är ledig nästa helg och har faktiskt ingenting planerat och det är säkert suveränt i sig. Jag behöver vila, behöver lära mig att inte göra saker hela tiden. Det slog mig i alla fall att jag ska kolla om mamma är ledig och skulle kunna hjälpa mig. Jag fundrar på att färga håret. Jag har fått en hel knasig ide om att göra en ny frisyr... Men jag funderar på att böjra vänja mig vid en av färgerna och prova på att ha en hårfärg jag inte haft. Jo har haft lila slingor i håret men nu tänkte jag färga hela håret lila   Det kanske är vid midnatt som man får dem dummaste ideerna är jag rädd.

 

(Monsters INC, bild lånad från Google).

 

Jag vet inte varför jag är fullständigt galen. Men hur kul är det att vara normal egentligen? Jag har funderat på att se ut som Sullivan från Monsters Inc. Jag vet inte varför men jag vill väl sticka ut igen. Som om jag inte gör det ändå. Jag tänkte fråga min frisör vad hon tycker om min ide. Men till att börja med så tänkte jag vänja mig vid färgen. Så får väl åka iväg till Maxi och se om dem har några roliga färger så jag slipper vara blond. Men som sagt, nu är jag väldigt inne på lila. Någon av dem här tre nyanserna skulle jag vilja ha.

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards