Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Så var det måndag igen...

Av Emma - 28 januari 2019 20:15

 

Jag började dagen med att bli väckt av min klocka redan 05:05. Men jag snozzade tre gånger innan jag klev ur sängen. Jag hade en bra dröm. Den var spännande, romantisk och mysig kan man sova bättre än så liksom  . När jag tog mig ur sängen var det dags att plocka ihop allt som skulle med till jobbet och träningen. Idag var jag inte hemma på hela dagen. Jag jobbade från 7-16 fast var kvar på jobbet ända till 16:40 innan jag åkte till träningen. Eftersom jag skadade ryggen sist jag tränade så kändes det lite halvjobbigt att ta sig till träningen idag. Men jag har sagt till mig själv på skarpen att träna ikapp det jag har missat och då ska jag träna på onsdag igen eftersom det är min enda lediga dag på hela veckan. Det gick bra på jobbet idag, det var en som var sjuk men eftersom vi hade en bredvidgång idag så löste det sig, hon fick jobba. Hon fick jobba med mig. Det gick jättebra, det visade sig att vi kände igen varandra båda två. Jag försökte vara kompis med hennes bror ett tag. Det var lite lustig att vi träffades så här. Imorgon kväll ska vi jobba ihop igen, jag tror det kommer att gå jättebra. Jag tyckte hon skötte sig exemplarisk, det är nytt och mycket att ta in de första gångerna men det löser sig. Jag satte henne i arbete på en gång och sedan tog jag alla mediciner. Det kändes inte så jobbigt alls faktiskt. Men det blir ju vad man gör det till, det jag behövde hjälp med var spoling av KAD men jag tänkte nog ta och lära mig det när jag ska förnya min delegering. Jag måste verkligen kolla det imorgon när det den går ut. Det underlättar om man lär sig nya saker och det tror jag att jag ska klara av att lära mig. När dagen var slut och kvällspersonalen kom så blev det lite fika, medan de andra fyra åt semla så åt jag en proteinpudding som skulle hålla igång mig under träningen men som sagt ryggen gav upp. Jag har inte lärt mig att träna igenom smärtan än... Kan man lära sig det? Jag tycker verkligen inte om smärta. Jag gillar inte när det gör ont.

 

 

Jag lämnade träningen efter en timme och kände mig ändå nöjd. Jag ska försöka hålla ut längre på onsdag. Kanske jag orkar två timmar. Jag kände i alla fall smärta både i rygg och knäna när jag tränade idag så jag måste träna bort det för att orka hela vägen. Men visst skulle det gå. Jag tror att jobba och gå till träningen gör kroppen tröttare innan jag har kommit in i det på riktigt. Men snart kommer solen och då kankse jag tycker allting är lite roligare. Jag ska sätta mig ner och försöka lägga upp mina målbilder, vad vill jag upp nå och varför vill jag uppnå det här. Varför började jag? Jag har tappat allt det där, jag orkar inte riktigt med det längre. Sedan tycker jag att det är så himla tråkigt med allt gnäll och alla oro som har uppstått på omorganisationen som ska göras i kommunen, det kommer att hända oss i början på maj. Jag vet inte riktigt vad jag tycker och tänker om det här men jag har svårt att hänga med och försöker bara att ta dagen som den kommer. Jag hoppas på att få ha mina måndag och tisdagskvällar fria i alla fall. Jag hoppas att jag kommer att få semester som jag vill och jag hoppas att jag kommer att tjäna tillräckligt med pengar för att åka iväg nästa år. Vart som helst, bara jag kommer bort. Nä nu har jag gnällt färdigt. Nu blir det snart tattofixers och sedan blir det nog sängen. Imorgon kväll blir det jobb så jag tänker njuta av sovmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards