Alla inlägg den 9 mars 2019

Av Emma - 9 mars 2019 22:15

Planeringen den här veckan blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men jag hann med att göra det jag skulle ändå... Jag har alltid en plan B eller försöker i alla fall se det som att alltid löser det sig. Den här gången löste det sig finemanng och jag fick använda plan B. Jag tog sovmorgon idag, då jag behövde vila ut efter en kort tidssjukdom. Det gick snabbt över... Min älskade farfar fyllde hela 80 jordsnurr i fredags och det skulle vi fira stort med att ha öppet hus i församlingshemmet. I min familj så hjälps vi alltid åt, det betyder i stort sett att farmor bestämmer att något ska göras och sedan ber hos oss att hjälpa till, samtidigt som hon gör precis lika mycket själv. Den här gången hade hon gjort fyra soppor medan min kusin hade gjort en Blomkålsoppa och min ingifta faster hade gjort en ministrone soppa. Den var för övrigt sjukt god. Jag blev nämligen hungrig och var tvungen att äta lite grand. Själv hade jag ställt upp med två tårtor och min mamma gjorde två tårtor. Min farmor hade då gjort tre tårtor typ. Hon hade i för sig gjort glutenfritt och sockerfritt. Jag är inte så bra på sådant, jag gjorde bara laktosfritt. Jag tog sovmorgon i alla fall och hann göra klart tårtorna och åka innnan de första gästerna kom. Vi skulle ha kalas hela dagen så jag skyndade mig inte till församlingshemmet, jag kom dit 12:05 och inte en enda gäst hade kommit. tio minuter senare så kom två gäster och sen kom det inga fler på jättemånga minuter. Jag vandrade mest runt inne i församlingshemmet och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Men vid 13:00 så kom det en massa människor. Då vällde det in folk, min bror och hans pojk kom också en stund för att vara där. Den lilla busen, han sprang omkring och skrattade och var glad hela tiden. Han var till och med så duktig att han tog i hand på folk som han inte ens kände. Han kunde spela piano också, det blir kankse en liten musiker av fasters lilla älskling. Jag vet att vad han än vill göra så kommer han att något som han älskar och brinner för. Min första tårta fick jättemycket beröm av alla. Den var vacker och jag måste säga att jag är nöjd med den också.

 

Det var inte så här min ursprungside såg ut. Jag hade tänkt mig en vit botten med lila prickar på hela tårtan men det blev inte så. När jag satt hemma vid köksbordet så hittade jag ingen bra cirkel. Jag hittade hjärtan och ett pepparkaksmått med en snigel. Jag vet att man kunde ha tagit ett glas för att få till ringar men det här blev bättre. Chokladrosorna har jag köpt. Det där med att tempurera choklad och göra sådant det har jag inte lärt mig än. Det kanske ska stå på min Bucket list!

 

Det här har skulle ha varit ett hav med en öde ö mitt på men det blev inte så . Det blev inte alls som det hade sett ut i min vision så för att rädda upp hela situtationen så det belv en sköldpadda istället   . Den drog visst till sig mer skratt än beröm tycker jag nog. Det var en som blev jätteförtjust och ville ta kort på tårtan innan någon fick skära i den och min kusin hon ville låta huvudet rulla. Pappa tyckte att man skulle flytta huvudet en centimeter och lägga lite hallonsylt emellan som vanligt höll hans bröder med honom. Dessutom trodde dem att det var en Padda! Det är alltid så här när jag gör någonting. Ingen kan aldrig någonsin säga, nämen vad fin Emma. Utan det ska alltid lägga tills något hemskt. Okej dem säger det med ett leende men varenda gång. Jag lyckas ju aldrig göra folk nöjda  . Ja vet att man inte ska bry sig om vad andra säger men ibland är det svårt. Jag tycker alltid när jag försöker att folk alltid lyckas säga något negativt.  Dem såg kankse inte så fantastiska ut men dem smakade tydligen bra. Jag hade en liten kusin som åt tre bitar av den. Så det är väl ett bra betyg hoppas jag. Det var 50-60 talet personer i församlingsgården i alla fall. Jag gick runt och pratade med några i alla fall och sedan hjälpte jag till med att diska, hämta disk och ställa ut ren disk.

 

Klockan 16:00 då gick dem sista gästerna hem också. Då var det dags att börja städa. Vi var så många som städade att det gick på en halvtimme typ. Det går fort när man hjälpsåt och det är ju trevligt. När allting var städat och klart ja då gick vi hem till farmor och farfar för att fira med familjen. Då dök resten av släkten upp, eller ja dem som inte var i Stockholm eller Australien kom i alla fall. Då satt vi allihopa i två olika rum. Alla satt i ett rum och så var det ju min familj som satt i det andra rummet. Vi åt planka, fasters lilla älskling åt som bara den. Han älskar mat och tårta. Han är inte speciellt kräsen, han äter tydligen allt utom skruvmakaroner. När vi hade ätit plankan så åt vi upp resterna av tårtorna och drack kaffe. Vid halvåtta åkte vi hem... Jag hann hem till Melodifestivalen. Det är klart man måste se finalen och jag tyckte det var rätt låt som vann även om resten av Sverige inte tycker det   Men tyckte jag läste rätt många positiva kommentarerpå nätet efter att John Lundvik hade vunnit med sin Too late for Love. Jag gillar hans röst och hans närvaror på scenen. Han älskar att stå där, han vill vara där, han når ut genom tvkamerorna, han berör med sin sång. Det är det jag gillar. Därför tycker jag att han är en värdig vinnare. Jag tror han kan komma bra i Eurovision också. Det beror helt på vad resten av Europa tycker när det väl är dags. Men jag tror att han kan få Europa på fall  

 

 

Nu tänker jag krypa ner under täcket och sova länge imorgon.

Ta hand om er där ute och var rädda om varandra  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards