Direktlänk till inlägg 5 april 2019

Så äntligen blev det ledigt.

Av Emma - 5 april 2019 20:58

Idag fick jag äntligen vara ledig. Jag överlevde 10 arbetspass på raken men hälsosamt eller hållbart är det inte. Jag gjorde en missbedömning och råkade tacka ja till att jobba men så blev jag av med mitt kvällspass idag. Så idag bestämde jag mig för att bara göra det som föll mig in och det blev sovmorgon ända till halvtio och sedan åkte jag iväg till Borås för att äntligen träffa Gina. Det var bara det att jag kom iväg lite senare än jag hade tänkt, men det tar bara 30 minuter till Borås. Vad jag inte hade räknat med var att det finns inte en enda parkeringsplats i hela Borås klockan 11 en fredag förmiddag. Dessutom hamnade jag lite fel så jag körde nog där man inte får men jag tycker inte om att köra bil i Borås!   Jag hittade tillslut en parkeringsplats och kunde ta mig till mötesplatsen men då var GIna sen. Men tillslut hittade vi varandra och gick och satte oss på ett fik. Hon till och med bjöd på fikat för att jag hade fått vänta. Det var skönt att få träffa Gina och den lille pojken också. Jag har saknat henne. Det var så behövligt att få sitta där och prata med henne en stund och bara få göra något annat än att jobba. När jag skulle ta mig hem så gick det inte heller som planerat. Jag hamnade på fel ställe och så var det så många bilar att jag fick åka över Tvärred hem.    Men hem kom jag i alla fall.

 

 

 

När jag äntligne hittat hem och pratat med mamma i telefonen en liten stund så började jag med mina fluff. Imorgon ska jag på 90 års kalas och jag har lovat att baka tårta. Jag har insett att jag tycker att det är kul. Jag vill göra det här och känner mig inte alls stressad, snarare tvärtom. Det är avkopplande att få pyssla lite med tårtorna. Det blir aldrig så bra som på tv eller på bilderna som man använder som inspiration men jag hoppas att de ska smaka gott i alla fall. När jag gjorde tårta till farfar då blev dem lite barnsliga men det är för att min farfar är barnslig och för att mina farbröder ska ha något att diskutera. Den här gången blir det vuxna tårtor. Jag hoppas på det bästa i alla fall. Det är nya smaker och jag hoppas att allt ska passa ihop. Det kan bli antingen eller. Jag ska försöka bygga ihop tårtorna redan ikväll, så behöver jag inte pyssla med det imorgon men jag är inte riktigt klar med dekorationerna. Hur ska jag göra en fiol?   

 

Idag har jag haft en lugn dag och inte stressat någonting vilket har varit riktigt skönt så har jag hunnit med:

1. Sovmorgon

2. Njuta i solen

3. Fika med Gina

4. Göra två sorters flugg och hallonmousse

5. Skicka ett viktigt mail

6. Handla en ingrediens som fattades

7. Ta en power nap på soffan

8. Äta kvällsmat

Jag tänker mig även att punkt nummer nio kommer bli att lägga ihop tårtorna. Imorgon ska jag inte heller stressa. Då blir det bara det sista med tårtorna och sedan blir det kalas. Det kommer bli en bra helg hoppas jag. Jag hoppas även att kroppen ska lugna ner sig och hjärtat ska sluta slå så hårt. Jag hoppas även att syret ska komma tillbaka till hjärna och att mitt minne kommer tillbaka.

Ha en fantastisk helg alla där ute och var rädda om varandra.

XOXO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards