Direktlänk till inlägg 1 juni 2019

Det är roligt när det händer saker....

Av Emma - 1 juni 2019 22:17

Idag har det varit en riktigt händelserik dag. Jag har jobb helg den här helgen också, så jag började dagen med lite sovmorgon eftersom jag inte började jobbet förrän klockan 8:00 idag. Jag hatar att inte ha några rutiner och idag var det riktigt rörigt på jobbet. Det kändes inte alls bra idag. Jag har de bästa arbetskamraterna men situationen är nästan ohållbar förtillfället. Jag sökert efter något annat att göra, jag behöver komma därifrån hur mycket jag än tycker om mina kollegor. I alla fall, jag kom till jobbet och fick kommentaren: " Nämen här kommer kändisen". Idag fanns det en artikel i tidningen om mig. Den var kort och bilen var inte speicllt smickrande. Jag tycker verkligen tidningen är hopplösa på att välja bilder, i alla fall de få gångerna som jag är med. Jag är nog inte speciellt fotogenetisk tyvärr...   Så drömmen om att bli fotomodell den kan jag nog lägga i det runda arkivet och försöka glömma. Det är så hemskt att tänka så om sig själv men på riktigt. Det var en kassbild på mig, syns liksom inte att det var jag.

 

 

Försök andas och tänka positivt istället. Jag fick vara med i en dejtingserie och i tidningen. Kan jag bli mer kändis nu? Kommer jag att få glömma det här? Aldrig! Men som sagt mina kollegor är fantastiska och det är inga negativa kommentarer, bara positiva heja rop varje dag nästan. Dessutom är jag nog lite stolt över att jag gjorde det.

 

När jag äntligen hade överlevt arbetsdagen åkte jag hem med ett stopp på ICA för att köpa en tidning. Jag ville ha en egen tidning idag, jag tänkte klippa ut och spara artikeln. Det kan vara roligt att ta fram och visa mina framtida barn om jag får några. Man lever bara en gång och då kan man lika gärna leva ordentligt. När jag kom hem så la jag mig på soffan en stund för att får vila lite. Det var som sagt rörigt och det gick i 110km/h hela dagen. En del larmar mer än andra. Ibland hinner man inte ens stänga dörren innan dem trycker på larmet igen. Jag har inget syre till min hjärna så jag känner mig, långsam, trög, trött och förvirrad hela tiden. Jag vet knappt vilket ben jag står på ibland. Jag har ingen arbetsglädje längre och jag saknar det. Jag tycker egentligen om mitt jobb men nu är det snurrigt och det är inte så bra. Det är mycket negativitet som håller på att förstöra oss fullständigt. Det jag kan sakna mitt i allt det här, är information. Det finns ingen trygghet längre. Men vi får väl se hur det kommer gå... Nu räknar jag bara ner till semestern och tänker att när jag har fått vila upp mig och bara göra roliga saker så kommer det kännas bättre.

 

Imorgon börjar jag att jobba klockan 06:15 och borde redan ligga i sängen och blunda. Men jag kan inte. Det är Folkfest i staden ikväll och Barbados spelar som vanligt lite för högt. Dessuotm så bor jag granne med området som har festen. Jag vet att jag låter som en surkärring men hela min söndag kommer att vara förstörd för att jag behöver gå upp 04:40. Jag fungerar liksom inte, så jag kommer att vara ännu långsammare nu om jag inte får sova för att Barbados är i stan. Kul att det händer saker, absolut!    Men jag fungerar inte när jag måste börja jobba som jag gör och med alla dessa olika tider, nej jag är inte helt nöjd med mitt schema. Sorligt men sant. Jag hade ett bättre schema innan. Nä nu får vi försöka sova ändå.

 

 

 

Over and out

 

XOXo  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards