Alla inlägg under juli 2019

Av Emma - 31 juli 2019 23:31

Idag var jag ledig. Det kändes så skönt. Det är inte lätt att ha ett jobb som man helst vill vara ledig ifrån hela tiden fast man älskar att hänga med sina arbetskollegor. Det är inte deras fel att jag längtar bort. Det är bara det att jag inte vet vad jag ska byta ut mitt jobb till. Jag har så dyra planer inför nästa år att jag kommer att behöva ha ett heltidsjobb för att ha råd att vara tjänstledig... Men idag var jag i alla fall ledig och jag sov ut. Jag ställde ingen klocka. Jag tänkte att idag tar vi dagen som den kommer. Jag vaknade inte förrän klockan var 10:12 Jag behövde helt enkelt sova. Jag somnade någon gång efter tolv och vaknade tio, det blev många timmars sömn. Jag chansade och hade tur, tvättstugan var ledig. Så jag har idag tvättat upp min tvätt. Hann med nästan alla maskiner innan mamma slutade jobbet. Då skulle jag åka hem till henne för att hämta laddaren som hon hade köpt åt mig. Hon ringde på väg från jobbet och sa att hon skulle åka till min broder. Då sa jag att då kommer jag också en sväng. Jag hade lite abstinens över att jag inte hade fått träffa min brorson på ett tag. Han fick en studsmatta som jag och min bror hade när vi var små. Han var överlycklig. Han blev trött av att studsa men han tyckte det var så roligt. Han pratar jättemycket, det är många två ordsmeningar och en och annan tre ords mening. Han är så fin och snart ska han bli storebror. Jag längtar efter att få ännu ett brorsbarn. När vi hade varit där en kort stund så åkte jag med mamma hem för att hämta laddaren och lite grejer som jag hade lämnat kvar när jag sov där i söndags. Jag var kattvakt mellan söndag och måndag.

 

När vi satt där vid köksbordet och pratade ut om jobbet. Det hade visst varit en dålig dag för mamma idag. Så hon behövde gnälla av sig lite, då fick jag ett sms av världens bästa Gina som frågade om jag ville ha besök. Det ville jag hemskt gärna. Så jag åkte hem från mamma, en sväng in på ICA för att fixa lite gott till kaffet. Det var ju lill-lördag idag. Då slog jag på stort.

   

"Åh vad mysigt du har gjort det" sa Gina när hon kom in. Det var ett välbehövligt besök och fick prata av mig lite, fick skratta lite. Det var precis vad jag behövde idag, mitt i allt tvättande. Lägenheten såg fortfarande ut som ett bombnedslag men det gjorde ingenting. Vi hade riktigt trevligt. Jag är glad att jag har hittat Gina    

 

Nu har Gina åkt hem och tvätten är förflyttad från tvättstugan in i mitt sovrum i alla fall. Disken väntar på att jag ska ta tag i den och jag resten av lägenheten också. Men nu kände jag för att se på Asterix Obelix innan jag tänker krypa ner i sängen. Imorgon tänkte jag gå upp lite tidigare. Jag tänkte jag skulle hinna med lite innan jag åker in till Borås för att se på Rydell och Quick. Det är nästan en tradition att åka och titta på dem. Jag tycker att dem är bra. Nä nu börjar det nog bli dags att lägga sig. Jag orkar inte med att skriva det jag hade tänkt att jag skulle skriva. Men det kanske jag hinner skriva av mig imorgon.

 

Ett liter ord på vägen:

 

Ta hand om er där ute...  

Av Emma - 1 juli 2019 09:33

Jag hade en jättekonstig dröm precis innan klockan skulle ringa. Jag som brukar komma ihåg vad jag drömmer har tyvärr glömt allting så fort klockan ringde. Dock så hade jag jätteont i tummen när jag vaknade. Jag tänkte att det går över om en liten stund så jag låg kvar i sängen och drog mig. Det gick inte över. Så jag tänkte att jag skulle smörja in tummen med lite voltaren och hoppas på det bästa. Det var bara det att jag hittade inte voltaren och tog lite ice på tummen. Det hände ingenting, dock fick jag ice i ögonen och det sved. Det känns inte riktigt som om det här är min dag. Jag har fortfarande jätteont i min tumme och jag har ingen aning om varför det gör ont. Men det är riktigt jobigt att vänster tumme gör ont...

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards