Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Jag känner mig jagad...

Av Emma - 27 januari 2020 22:23

Åntligen ledig och sovmorgon! Jag hade nog kunnat sova några timmar till om jag inte hade behövt gå upp och tvätta. Jag kankse inte alls hade behövt gå upp och tvätta men det hade jag planerat sedan en vecka tillbaka. Jag vet inte hur man gör ingenting. Jag har ingen aning. Det har varit en tuff vecka, det har varit en intensiv helg. Jag känner i hela kroppen hur något är fel. Jag tror att det beror på det som hände förra helgen. Jag har varit psykisktstressad sedan allting hände. Det är tur att en del glömmer fort, jag har ändå gjort framsteg, efter den tunga och tuffa onsdagen så har det lättat. Jag har varit inne hos brukaren både torsdag och fredag och gett medicin. Jag var absolut inte själv inne i rummet, det klarade jag inte av. Det gick bra att öppna medicinskåpet och plocka ut medicinen. Det gick bra att gå fram till brukaren men när jag skulle öppna medicinpåsen och ge tabletterna då kände jag hur jag började skaka... Men jag gjorde det. Framsteg. Jag kan träffa brukaren i huset nu i alla fall men det ligger nog kvar i kroppen. Det här har förstört mitt psyke fullständigt.

 

Idag ringde då klockan vid åtta tiden, för att jag vill börja tidigt så man blir klar tidigt med tvätten. Jag hann tvätta två maskiner och se fyra avsnitt av serien Syskonen Baudelaires olycksaliga liv innan klockan blev 12:45 och jag skulle åka iväg och simma. Träning har stått på schemat i minst två veckor. Jag försöker planera i förväg för att det ska bli av. När jag är ledig då åker jag upp och simmar. Jag kom iväg och jag klev ner i bassängen som idag var full med folk. Så jag bestämde mig för att ta snabbbanan så att jag faktisk skulle få en möjlighet att simma i alla fall. Jag kände bara hur kroppen protesterade redan under första vändan. Det gjorde ont i armarna och benen. Det var inte alls roligt. Men jag tänkte inte ge upp, inte när jag hade kommit ner i bassängen. Jag simmade bara 15 minuter och gjorde bara 10 längder men det är bättre än inget alls. Jag försökte bita ihop och tänka det här är bra, det är rätt... Men det kändes inte alls rätt idag. Jag satte mig i bastun och försökte få kroppen att lugna ner sig. Det gick inte. Jag försökte verkligen slappna av men jag kan inte. Jag vet inte hur man gör! Jag har ingen ro i kroppen att göra sådant som tydligen är avslappnande.

 

När jag kom ut från simhallen så åkte jag till Netto för att handla. Jag hade redan planerat lunchen men inte kvällsmaten. Så jag behövde handla lite. När jag kom hem så ställde jag mig och lagade mat. Idag blev det vegoschnitzel med wok grönsaker ochskrivade pommes frites. Det kändes ändå som det skulle vara en nyttig måltid. Efter det var tvätten klar och jag hann titta klart på filmen Airplane mode och Pelle Kanin. Jag tog en kvällspromenad bort till mamma som skulle måla lite ikväll. Hon hade en räkning till mig som jag skulle ha, så då hämtade jag den. Så motion har jag fått idag också. Men att gå uppför backar är riktigt jobbigt. Kan knappt andas och så vill jag inte ha det. Det är dags att ta tag i det här igen, jag känner att jag har tappat mitt flow...

 

 

     

Take Care

X0X0    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards