Direktlänk till inlägg 13 oktober 2020

Brouillard sur les prairies

Av Emma - 13 oktober 2020 09:09

Idag känns som en bra dag eller i alla fall hittills. Jag började igår med att gå upp 06:30 för att jag skulle ut och gå, dock blev det inte så men det blev en kort promenad. Idag ställde jag klockan på 06:45 för då är jag uppe vid 07:15 senast. Beror lite på hur gärna jag vill gå upp på morgonen. Idag kändes det som jag inte har något val. Kankse för att jag var jättekissnödig och Ziva skrek i högans sky. Hon hade väl tröttnat på att befinna sig i sovrummet. Jag vaknade till 5 minuter innan klockan ringde. Jag släppte lös Ziva så fort jag hade gömt undan råttfällan. Jag vill inte gärna att hon ska fastna varken med nos eller tass. Dock verkar mössen också sova på natten eller så kommer dem helt enkelt inte ut, utan håller sig i väggarna. Det är väl varmare där. Om det nu är några moraltanter som läser min blogg, så stänger jag in katten i sovrummet tillsammans med mig och jag flyttar även över lådan i fall hon behöver gå på toaletten. Resten av dagen är hon över hela huset, både högt och lågt. Om hon blir alldeles för odräglig så släpper jag till och med ut henne en stund. Hon springer in och ut genom dörren och hon kommer när jag ropar. Ibland svarar hon mig också. Om en vecka så blir hon 5 månader min lilla kattunge. Och i slutet av november kommer jag att kastrera henne och efter det kan hon springa fritt så länge hon vill och jag kanske kan stänga dörren, så får hon knacka   Nackdelen med att gå upp tidigt är att dagarna går så långsamt. Dem tar aldrig slut och eftersom jag inte gör så mycket just nu så blir det väldigt långt. Men idag har jag bestämt mig för att baka lite, inte för att jag äter kakor men jag gillar att baka. Jag gjorde bullar till den 4:e oktober och det var så rogivande när jag fick stå vid mitt köksbord och rulla bullarna. Dessutom blev grannarna glada, jag delade ut bullar också. Nu ligger det några bullar i frysen om någon skulle komma förbi på spontantfika eller något sådant. Man vet aldrig vad som kan hända här ute på landet. Tänk om någon for motrstopp och behöver ringa bärgaren, då är det ju bra att jag har både kaffe och bullar här hemma. Inte för att det lär hända mer än i reklamfilmerna.

 

     

 

Nu börjar tydligen dimman lätta också. Då ser jag kanske när de skrämda älgarna springer över vägen. Älgjakten började igår och jag tänker inte gå ut i skogen på flera månader nu. Man vill ju inte råka bli skjuten eller påsprungen av en skrämd älg. Jag kanske är lättskrämd, så ibland ifrågasätter jag, varför jag bor här ute. Jag är dessutom mörkrädd och det blir rätt mörkt här på kvällarna. Speciellt eftersom det inte finns några gatlampor här. Det ljus som finns är en ensam gatlyckta och min dörrlampa, efter det är det bäck svart. Jag ser ofta många monster i mörkret, de hemsöker mig jämt. Det kankse är dags att ta tag i de där monstren och reda ut varför dem finns där. Jag vill hitta tillbaka till mig själv igen. Jag vill vara glad men det kanske dröjer länge.

 

 

Be safe and be kind

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards